خانهاخبار
تایید دوباره عرضه آیپد با نمایشگر اولد از سال آینده توسط نشریه کره‌ای

تایید دوباره عرضه آیپد با نمایشگر اولد از سال آینده توسط نشریه کره‌ای

ET News گزارشی منتشر کرده در مورد استفاده اپل از نمایشگر اولد در آیپد و مک از سال ۲۰۲۴ که شایعات و گزارش‌های دیگر در این مورد را تایید می‌کند.
۱۴۰۱/۱۱/۱

طبق گزارشی از نشریه کره‌ای ET News، اپل به توسعه پنل‌های اولد برای مدل‌های جدید آیپد پرو و مک بوک پرو ادامه می‌دهد که به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ معرفی خواهند شد.

image

 

در این گزارش آمده است که اپل و یکی از تامین کنندگان صفحه نمایش کره‌ای که گمان می‌رود سامسونگ باشد، کار بر روی پنل‌های اولد برای آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی و مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را آغاز کرده‌اند. مطابق با شایعات قبلی در این گزارش هم آمده است که اولین آیپد با نمایشگر اولد در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد:

تولید انواع خاص این پنل‌ها برای آیپد ۱۰٫۸۶ و ۱۲٫۹ اینچی و برای مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی است. شرکت‌های سازنده صفحه نمایش داخلی و شرکت‌های مرتبط با قطعات و متریال با شروع پروژه رسمی، شروع به توسعه پنل‌ها کرده‌اند. یکی از منابع آگاه به این موضوع گفته که توسعه این پنل‌ها با اندازه‌های از ۱۰ اینچ تا ۱۶ اینچ در حال انجام است.

به گفته راس یانگ تحلیلگر صفحه نمایش که جزییاتی را در مورد چندین دستگاه اپل قبل از عرضه به طور دقیق فاش کرده است، اولین آیپد پرو با پنل اولد دارای نمایشگرهای ۱۱٫۱ و ۱۳ اینچی خواهد بود که به مراتب بزرگتر از مدل‌های فعلی آیپد پرو است.

اپل در حال حاضر از یک نمایشگر مینی ال ای دی در آیپد پرو با اندازه ۱۲٫۹ اینچ خود استفاده می‌کند، در حالی که مدل کوچکتر ۱۱ اینچی پنل سنتی ال سی دی را حفظ کرده است. پس از انتقال آیپد به اولد، شایعات حاکی از آن است که اولین مک با پنل اولد به زودی در سال ۲۰۲۴ در قالب یک مک بوک ایر ۱۳ اینچی وارد بازار خواهد شد.

در مقایسه با پنل‌های ال سی دی، نمایشگرهای اولد به لطف پیکسل‌های خود ساطع کننده که نیازی به نور پس زمینه ندارند، به انرژی کمتری نیاز دازند که منجر به مصرف کمتر باتری می‌شود و البته رنگ سیاه واقعی‌تر و کنتراست بهتر را هم به ارمغان می‌آورند. اپل در حال حاضر از نمایشگرهای شرکای کره‌ای خود یعنی سامسونگ و ال جی استفاده می‌کند، اما ظاهرا به دنبال کاهش وابستگی به این تامین کنندگان است.

پیش‌تر در این ماه گزارشی از بلومبرگ منتشر شد که نشان می‌داد اپل در حال کار بر روی نمایشگرهایی با طراحی سفارشی خود است تا از سال آینده در آیفون و اپل واچ استفاده کند. در این گزارش ادعا شده است که اولین دستگاه با صفحه نمایش مایکرو ال ای دی (microLED) سفارشی اپل، اپل واچ اولترا در پایان سال ۲۰۲۴ خواهد بود و این شرکت پس از آن قصد دارد که نمایشگر اختصاصی خود را به سایر محصولات از جمله آیفون، آیپد و مک گسترش دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)