خانهاخبار
ایلان ماسک نام‌های کاربری را هم در توییتر به فروش می‌گذارد

ایلان ماسک نام‌های کاربری را هم در توییتر به فروش می‌گذارد

شرکت توییتر در حال بررسی فروش برخی نام‌های کاربری از طریق برگزاری مزایده آنلاین است.
۱۴۰۱/۱۰/۲۶

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر در ادامه تلاش‌های خود برای درآمدزایی در این شبکه اجتماعی، قصد دارد ایده فروش برخی نام‌های کاربری از طریق مزایده آنلاین را عملی کند. دو منبع آگاه از این مسأله گفته‌اند که شرکت توییتر بحث‌هایی جدی پیرامون این موضوع داشته و احتمال اجرای این طرح در آینده نزدیک وجود دارد.

image

 

روزنامه نیویورک تایمز می‌نویسد: کارمندان توییتر دست کم از ماه دسامبر بحث درباره چگونگی اجرای این طرح را آغاز کرده‌اند. مهندسان توییتر نیز بحث‌هایی در خصوص به راه انداختن نوعی بازار آنلاین داشته‌اند که در آن کاربران می‌توانند قیمت پیشنهادی خود را برای نام‌های کاربری مدنظرشان که با علامت @ آغاز می‌شود و می‌تواند شامل حروف، اعداد و علامت‌ها باشد را مشخص کنند.

به نوشته این روزنامه، هنوز تصمیم‌گیری در خصوص اجرا یا عدم اجرای این پروژه نهایی نشده و همچنین مشخص نیست در صورت اجرا این تصمیم تمام نام‌های کاربری را تحت تأثیر قرار دهد یا صرفا شامل تعداد خاصی از نام‌های کاربری شود.

ایلان ماسک ماه گذشته گفته بود که می‌خواهد 1.5 میلیارد حساب کاربری را که غیرفعال هستند به طور کامل حذف کند تا امکان استفاده از این نام‌های کاربری برای کاربران فعال وجود داشته باشد. بر اساس گفته‌های او، به احتمال زیاد تنها نام‌های کاربری افراد مطرح، برندها و اسامی پرطرفدار دارای ارزش مادی خواهد بود.

این شبکه اجتماعی از ماه اکتبر که ایلان ماسک آن را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد، با مشکلات زیادی رو به رو شده و ماسک به دلیل قیمت بالای معامله اصرار دارد که خیلی زود درآمد توییتر افزایش پیدا کند.

کاهش هزینه‌های جاری توییتر، اخراج برخی کارکنان ارشد، افزایش کلافه‌کننده تبلیغات و اضافه شدن یک طرح اشتراک که در ازای پرداخت 8 دلار به کاربران تیک آبی می‌دهد و مزایایی نسبت به کاربران عادی برای آن‌ها می‌گیرد از جمله اقداماتی بوده که از زمان خرید توییتر از سوی ایلان ماسک در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

بر اساس قوانین فعلی توییتر، خرید و فروش نام کاربری ممنوع است اما هکرها علاقه زیادی به این تجارت دارند. در سال 2020، یک هکر جوان 17 ساله در توییتر تلاش کرد تا نام‌های کاربری مطرح را از آن خود کند و بعدتر بفروشد. این اقدام او حساب کاربری ایلان ماسک و تعدادی دیگر از افراد مشهور را به خطر انداخت اما در نهایت توییتر توانست مانع موفقیت این اقدام شود.

نیویورک تایمز نوشته علاوه بر مسأله فروش نام‌های کاربری، توییتر قصد دارد به کاهش تعداد کارمندان به منظور کاهش هزینه‌ها ادامه دهد. تعداد کارمندان توییتر پیش از خرید این شرکت از سوی ایلان ماسک 7500 نفر بود اما تاکنون 25 درصد از کارکنان این شرکت تعدیل شده یا با سخت‌تر شدن شرایط مجبور به استعفا شده‌اند. مهندسان تبلیغات در توییتر و کارمندان بخش «اعتماد و امنیت» در این شرکت از اصلی‌ترین قربانیان این تعدیل‌ها بوده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند تضعیف عملکرد بخش «اعتماد و امنیت» توییتر باعث خواهد شد فعالیت‌هایی نظیر اذیت و آزار آنلاین و پخش اخبار دروغین در این شبکه اجتماعی به طور قابل توجهی گسترش پیدا کند.

محققان شبکه‌های اجتماعی می‌گویند پخش اخبار دروغین از طریق توییتر در شورش علیه انتخابات در برزیل، بزرگترین دموکراسی امریکای لاتین تأثیر زیادی گذاشته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)