خانهاخبار
اپل قصد دارد تولید آیپد در هند را شروع کند

اپل قصد دارد تولید آیپد در هند را شروع کند

در حالی که اپل تلاش خود را برای تولید محصولاتش در کشورهای دیگر سرعت بخشیده، به نظر نمی‌رسد که این تلاش، حداقل برای فصل تعطیلات که دوره زمانی بسیار حساس و مهمی است، مثمر ثمر باشد.
۱۴۰۱/۹/۱۵

به گزارش CNBC اپل در حال بررسی ساخت برخی از آیپدهای خود در هند است، زیرا این شرکت به شدت در تلاش است تا وابستگی خود تولید خود به چین را کاهش دهد. اپل درباره جابجایی برخی از تولیدات آیپد به هند با مقامات این کشور مذاکراتی را انجام داده است، اما همچنان موانعی مانند تخصص در ساخت وجود دارد که باید برطرف شوند.

هنوز هیچ برنامه مشخصی در این جهت وجود ندارد، اما مذاکرات ادامه دارد و اپل انگیزه‌ای قوی دارد تا تولید خود را در کشورهای خارج از چین گسترش دهد. منابعی که با CNBC صحبت کرده‌اند هشدار داده‌اند که هند فاقد استعدادهای بسیار ماهر و افراد متخصص در ساخت دستگاه‌های پیچیده است که این موضوع می‌تواند تلاش‌های اپل را کند کند.

image

 

انتقال بخشی از تولید به هند، برنامه اپل از سال ۲۰۱۷ بوده است؛ این شرکت با تولید برخی مدل‌ها از آیفون‌های قدیمی‌تر مانند آیفون SE در این کشور شروع کرد و به آرامی تولید آیفون را افزایش داد. با عرضه مدل‌های آیفون ۱۴ اولین بار بود که اپل از هند برای تولید جدیدترین پرچم‌داران خود استفاده می‌کند و همچنان هم برخی از مدل‌های آیفون ۱۴ در هند مونتاژ می‌شوند.

تامین کننده اصلی اپل، شرکت فاکسکان نیز در هند سرکایه‌گذاری‌های زیادی کرده است و گفته می‌شود اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵ درصد از کل آیفون‌هایش را در هند تولید کند. دیگر تامین کنندگان اپل مانند Wistron و Pegatron هم به هند گسترش یافته‌اند تا به اپل کمک کنند تا تولید خود را در خارج از چین گسترش دهد.

اپل به دلیل اتکای خود به چین مدتی طولانی است که مورد انتقاد قرار گرفته و در سال ۲۰۲۲ افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین و قرنطینه‌های مداوم ناشی از شیوع کرونا در کشور چین، به یک موضوع اساسی تبدیل شده که اپل باید هرچه زودتر فکری به حال آن کند. در حال حاضر مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس اپل به دلیل محدودیت‌های موجود در کارخانه‌های تولید فاکسکان که منجر به شورش و اعتراض کراگران بود، با کمبود جدی مواجه هستند.

در ماه نوامبر (آبان) اپل تایید کرد که به دلیل مشکلات موجود در تاسیسات فاکسکان، عرضه آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس کمتر از حد انتظار خواهد بود. فاکسکان وظیفه تولید حدود ۷۰ درصد از مدل‌های آیفون ۱۴ پرو را به عهده دارد، در نتیجه ممکن است ضربه قابل توجهی در فصل تعطیلات به اپل وارد شود و انتظار هم نمی‌رود که تولید و ارسال گوشی‌های سری پرو این شرکت تا اواخر دسامبر (اوایل دی ماه) به حالت عادی بازگردد.

در حالی که اپل سالها است برای کاهش حضور خود در چین تلاش می‌کند، وال استریت ژورنال در روزهای اخیر اعلام کرده که برنامه‌های اپل برای انتقال تولید به کشورهای دیگر مانند هند و ویتنام سرعت گرفته است. اپل به تامین کنندگان خود گفته که برای مونتاژ آيفون‌ها در کشورهای دیگر به طور فعال‌تری برنامه‌ریزی کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)