خانهاخبار
کارگران بزرگترین کارخانه آیفون اپل دست به اعتراضات گسترده زدند

کارگران بزرگترین کارخانه آیفون اپل دست به اعتراضات گسترده زدند

امروز ویدیوهای بسیاری از کارگران بزرگترین کارخانه فاکسکان منتشر شده که در آن کارگران این کارخانه دست به اعتراضات گسترده‌ای زده‌اند که می‌تواند در تولید آیفون بسیار موثر واقع شود؛ گفتنی است که این کارخانه به تنهایی ۷۰ درصد کل آیفون‌های اپل را تولید می‌کند که موضوع پیش آمده می‌تواند ضربه بزرگی به اپل بزند.
۱۴۰۱/۹/۳

بر اساس ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، امروز در بزرگترین کارخانه تولید آیفون در شهر ژنگژو چین، کارگران این کارخانه دست به اعتراضات گسترده‌ای زده‌اند.

فیلم‌هایی که به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده است، صدها کارگر شرکت فاکسکان را نشان می‌دهد که در راهپیمایی اعتراضی شرکت کرده‌اند و در حال درگیری با پلیس و برخی از افرادی هستند که لباس‌های مخصوص شرایط قرنطیقه به تن دارند. از طرفی برخی دیگر از ویدیوها کارگرانی را نشان می‌دهد که از غذای روزانه خود گله دارند و برخی دیگر هم اعتراض می‌کنند که طبق وعده‌ها به آنها پاداش پرداخت نشده است.

image

 

کارخانه فاکسکان در ژنگژو چین بزرگترین کارخانه آیفون این شرکت با حدود دویست هزار کارگر است. فاکسکان وظیفه مونتاژ حدود ۷۰ درصد از کل آیفون‌های اپل را به عهده دارد و به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، برای نگه داشتن کارگران خود در کارخانه، با مشکل جدی مواجه شده است.

سیاست ضد کرونا چین، شهرها را ملزم می‌کند تا به سرعت شیوع بیماری‌ها را از طریق محدویت‌‌ها سرکوب کنند و با گسترش کرونا در ژنگژو، کارگران می‌خواهند به خانه برگردند تا در صورت قرنطینه سختگیرانه‌تر در کارخانه گیر نکنند. کارگران همچنین از محدودیت‌های موجود در کارخانه مانند تعطیلی کافه‌ها و کمبود مواد اولیه بسیار تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

مشکلات کارگران در کارخانه ژنگژو می‌تواند باعث کاهش ۳۰ درصدی تولید آيفون شود؛ فاکسکان تلاش کرده است تا با ارایه پاداش و افزایش تولید در کارخانه دیگری در شنژن چین، مشکلات عرضه را کاهش دهد، اما کارگران کارخانه ژنگژو فاکسکان را متهم کرده‌اند که به توافقات قرارداد با آنها پایبند نیست.

یکی از کارگران فاکسکان در ویدیویی که به اشتراک گذاشته، گفته که آنها قرارداد را تغییر داده‌اند تا ما نتوانیم همانطور که به ما قول داده شده بود یارانه دریافت کنیم. آنها ما را قرنطینه می‌کنند اما به ما غذا نمی‌دهند، بنابراین اگر نیازهای ما را برآورده نکنند ما به مبارزه ادامه خواهیم داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)