خانهاخبار
نسل دهم آیپد به همراه نمایشگر بزرگ‌تر و پورت USB-C معرفی شد!

نسل دهم آیپد به همراه نمایشگر بزرگ‌تر و پورت USB-C معرفی شد!

شرکت اپل در امروز در کنار معرفی نسل جدید آیپد پرو، از نسل دهم آیپد معمولی نیز رونمایی کرده است.
۱۴۰۱/۷/۲۶

شرکت اپل در امروز از آیپد‌های نسل دهمی در وب‌سایت خود رونمایی کرده است. این تبلت‌ها، تغییرات ظاهری عمده‌ای را به همراه دارند که از جمله مهم‌ترین آنها، می‌شود به نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۹ اینچی اشاره کرد. اپل در این نسل از آیپدها، از یک پنل لیکویید رتینا با حاشیه‌های صاف‌تری استفاده کرده که ظاهر جذابی را به این تبلت داده است. همچنین برای نخستین بار، شاهد قرار گیری دوربین سلفی این آپدیت‌ها در حالت افقی یا لنداسکیپ هستیم.

image

 

در نسل دهم آیپد، اپل سرانجام پورت لایتنینگ را کنار گذاشته و در این تبلت‌ها نیز از پورت USB-C استفاده کرده است. نسخه پایه آیپد، آخرین آیپدی است که به استفاده از USB-C رو آورده و امیدواریم تا به زودی، نوبت به آیفون‌ها نیز برسد. متاسفانه در این نسل از آیپد، شاهد حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون و دکمه هوم هستیم که طرفداران خود را دارد.

اپل تصمیم گرفته تا در آیپد‌های نسل دهمی، سنسور تاچ آیدی را به زیر دکمه پاور منتقل کند تا شاهد رویکردی مشابه آیپد ایر و آیپد مینی جدید باشیم. در سوی دیگر، همه مدل‌های آیپد پرو از فیس آیدی استفاده می‌کنند. آیپد نسل دهم پشتیبانی از وای فای 6 را به همراه داشته و نسخه سلولار آن نیز حالا از 5G یا نسل پنجم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند.

 

متاسفانه در آیپد نسل دهمی، خبری از چیپست قدرتمند M2 نیست و اپل از چیپست A14 Bionic در آن استفاده کرده است. این چیپست، پیش‌تر در سری آیفون 12 به کار رفته بود و عملکرد قدرتمند‌تری نسبت به A13 Bionic به کار رفته در نسل نهم آیپد دارد. به ادعای اپل، این آیپد حدود سه برابر سریع‌تر از آیپد نسل هفتم بوده و عمر باتری آن برای یک روز استفاده کافی است.

در نسل جدید آیپدها، شاهد استفاده از یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی در حالت لنداسکیپ هستیم و دوربین اصلی این تبلت نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده و توان ضبط ویدیو 4K را دارد. موقعیت جدید دوربین سلفی در این آیپد‌ها و همچنین زاویه دید ۱۲۲ درجه‌ای آنها، به اپل اجازه داده تا پشتیبانی از قابلیت سنتر استیج را نیز روی آن قرار دهد که در تماس‌های تصویری، به شکل اتوماتیک کاربر را در میانه فریم قرار می‌دهد. در این نسل از آیپد همچنین شاهد اسپیکر‌های استریو و ورودی‌های دوگانه میکروفون هستیم.

image

 

این آیپدها، همچنان از نسل اول اپل پنسل پشتیبانی کرده و یک مجیک کیبورد تاشو جدید نیز با قیمت ۲۴۹ دلار برای آنها عرضه شده است. این نسل از آیپد، فعلا جایگزین آیپد پایه با حاشیه‌های ضخیم و دکمه هوم نشده و در کنار این محصول به فروش خواهد رسید. قیمت آیپد‌های نسل دهمی برای نسخه ۶۴ گیگابایتی معادل با ۴۴۹ دلار بوده و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی نیز با قیمت ۵۹۹ دلار به فروش می‌رسد. نسل جدید آیپد در رنگ های آبی، صورتی، زرد و نقره‌ای روانه بازار می‌شود.

image

 

درباره آیپد نسل دهمی چه می‌اندیشید؟ آیا به نظر شما، این محصول ارزش خرید را دارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)