خانهاخبار
بتای دوم iOS 16.1 نمایش درصد باتری را در نوار وضعیت بهتر از قبل می‌کند

بتای دوم iOS 16.1 نمایش درصد باتری را در نوار وضعیت بهتر از قبل می‌کند

در iOS 16 دیدیم که اپل نماد درصد باتری را به نوار وضعیت بازگرداند، اما از نظر ظاهری ایراداتی داشت، مثلا فقط عدد درصد نمایش داده می‌شد و از نظر بصری باتری همیشه به صورت پر بود، حالا با بتای دوم iOS 16.1 این موارد برطرف شده است.
۱۴۰۱/۶/۳۰

اپل امروز دومین نسخه بتای iOS 16.1 را منتشر کرد که در آن تغییرات بیشتری را در نشانگر درصد باتری در نوار وضعیت، اعمال کرده است. در این طریقه جدید نمایش، با مصرف شدن باتری، این نماد کاهش می‌یابد که نشان دهنده بصری بهتری نسبت به حالت قبل است که باتری به طور دائم پر نشان داده می‌شد.

اگر ویژگی درصد باتری را فعال کرده باشید، اکنون قادر هستید که عدد درصد شارژ و همچنین نشانگر باتری را ببینید که بر اساس میزان شارژ فعلی شما پر یا خالی می‌شود. قبل از آخرین نسخه بتا، نشانگر باتری در نوار وضعیت فقط درصد شارژ را نشان می‌داد اما سطح میزان شارژ باتری ثابت بود و گاهی اوقات تشخیص شارژ آیفون با یک نگاه دشوار می‌شد.

image

 

درصد باتری در آيفون‌هایی که دارای فیس آیدی بودند تا iOS 15 وجود نداشت، که این به دلیل کمبود فضا در دوطرف بریدگی سخت افزار دوربین TrueDepth بود که در آن جای داده شده بود. اما طراحی بروزرسانی شده اپل در iOS 16، سطح شارژ دقیق باتری را به نماد باتری اضافه کرد. سپس بعد از آن بتای اول iOS 16.1 این ویژگی را به گوشی‌های آيفون XR، آیفون ۱۱، ۱۲ مینی و ۱۳ مینی هم اضافه کرد، و حالا در بتای دوم iOS 16.1 شاهد هستیم که اپل ویژگی‌های بصری این قابلیت را بیشتر از قبل بهبود بخشیده است.

اپل با دومین نسخه بتا از iOS 16.1 نشانگر شارژ را در صفحه قفل نیز تغییر داده است؛ حالا وقتی آیفون را به کابل لایتنینگ یا شارژر بی‌سیم مبتنی بر استاندارد Qi وصل می‌کنید، درصد باتری را برای مدت کوتاهی در بالای ساعت نشان می‌دهد. مدل‌های آیفون ۱۴ پرو هم که دارای نشانگر وضعیت باتری در داینامیک آیلند هستند.

شایان ذکر است که قبل از انتشار عمومی iOS 16.1، اپل چندین نسخه آزمایشی (بتا) را از این سیستم عامل منتشر می‌کند تا در حین استفاده از آن ایرادات احتمالی مشخص و رفع شود. سپس وقتی که از برطرف شدن همه ایرادها مطمئن شد، نسخه عمومی آن را به عرضه همگانی می‌رساند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)