خانهاخبار
شایعه: سری آیفون ۱۴ از همان قیمت قبلی ۷۹۹ دلاری شروع خواهد شد

شایعه: سری آیفون ۱۴ از همان قیمت قبلی ۷۹۹ دلاری شروع خواهد شد

امروز در وب لاگ کره‌ای Naver خبری منتشر شده که ادعا می‌کند اپل امسال هم قیمت آیفون‌های خود را ثابت نگه می‌دارد و قیمت سری ۱۴ دقیقا به مانند قیمت آیفون‌های سری ۱۳ خواهند بود.
۱۴۰۱/۵/۱۳

طبق شایعه جدیدی که از شرق آسیا منتشر شده مدل پایه آیفون ۱۴ اپل از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود، این یعنی دقیقا همان قیمت قبلی آیفون ۱۳ با نمایشگر ۶٫۱ اینچی. با توجه به پستی از حساب کاربری به نام «yeux1122» در وب لاگ کره‌ای Naver، اپل قیمت دستگاه پرچم‌دار جدید خود را افزایش نخواهد داد تا فروش را افزایش دهد و کاهش تقاضا را در بحبوحه رکود بازار جهانی گوشی‌های هوشمند جبران کند.

با وجود اینکه این شرکت با افزایش هزینه‌های تولید و ادامه ناآرامی‌های زنجیره تامین مواجه بود، گفته می‌شود تصمیم برای تعلیق قیمت آیفون ۱۴ در سال جاری، در بالاترین سطح اجرایی گرفته شده است. منبع این شایعه از یک موسسه مالی بزرگ در آمریکا است که در این حوزه ناشناخته است و ما قادر به تایید یا تکذیب آن نیستیم.

image

اگر اپل آیفون ۱۴ را با همان قیمت اولیه آیفون ۱۳ سال گذشته عرضه کند، این دومین سال متوالی خواهد بود که قیمت مدل پایه ۶٫۱ اینچی آیفون‌های اپل ثابت می‌ماند. مدل پایه آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ هم با همان قیمت ۷۹۹ دلاری عرضه شد.

البته تفاوت بزرگ امسال این است که اندازه مدل‌های این سری از آیفون‌ها تغییر کرده و دیگر آیفون مینی ۵٫۴ اینچی در بین این سری وجود نخواهد داشت. آیفون ۱۳ مینی مقرون به صرفه‌ترین گزینه پرچم‌دار در سال ۲۰۲۱ بود که از ۶۹۹ دلار شروع می‌شد، اما پس از مدتی، آمارها نشان داد که این مدل زیاد مورد توجه مشتریان قرار نگرفته است، بنابراین اپل بر روی اندازه‌های بزرگ‌تر آیفون برای دستگاه‌های پرچم‌دار خود در سال ۲۰۲۲ تمرکز کرده است.

خط تولید آیفون‌های آینده اپل شامل آیفون ۱۴ با نمایشگر ۶٫۱ اینچی، آیفون ۱۴ مکس ۶٫۷ اینچی، آیفون ۱۴ پرو ۶٫۱ اینچی، و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶٫۷ اینچی خواهد شد. لازم به ذکر است که انتظار نمی‌رود مدل‌های غیر پرو تغییر خاصی را در طراحی تجربه کنند و شایعات حاکی از آن هستند که اپل قصد دارد در این سری از آیفون‌ها از همان تراشه A15 موجود در سری آیفون‌های ۱۳ استفاده کند.

اما مدل‌های پرو امسال گفته شده که قرار است از تراشه جدید و قدرتمندتر A16 استفاده کنند. این مدل‌ها همچنین در طراحی هم متفاوت خواهند بود و اپل دیگر از سال ۲۰۱۷ تاکنون برای اولین بار ناچ چند ساله خود را کنار گذاشته و برای مدل‌های پرو از یک دو بریدگی کنار هم به شکل دایره‌ای و کپسولی استفاده کرده است، بدین صورت که بریدگی دایره‌ای شکل میزبان دوربین جلوی فیس تایم و بریدگی کپسولی شکل اجزای فیس آیدی را در خود جای خواهد داد.

وبلاگ Naver که این اطلاعات امروز از آن منتشر شده، پیش‌تر دارای سوابقی در افشای درست اطلاعات در مورد محصولات آینده اپل بوده که از آنها می توان به اطلاعاتی در مورد آیپد مینی ۶ اشاره کرد. با این حال این وب لاگ اشتباهاتی را هم در مورد افشای اطلاعات محصولاتی نظیر آیپد پرو داشته است، بنابراین نمی‌توان به طور قطع روی اطلاعات منتشر شده این منبع حساب باز کرد، مگر زمانی که ببینیم منابع دیگر هم این موارد را تایید می‌کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)