خانهاخبار
اهدای مدال آزادی ریاست جمهوری به استیو جابز فقید

اهدای مدال آزادی ریاست جمهوری به استیو جابز فقید

کاخ سفید دیروز اعلام کرده که بالاترین جایزه ممکن به یک غیرنظامی، یعنی مدال آزادی ریاست جمهوری به استیو جابز و شانزده شخصیت تاثیرگذار دیگر اهدا می‌گردد.
۱۴۰۱/۴/۱۱

کاخ سفید دیروز اعلام کرد که استیو جابز، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق شرکت اپل، مدال آزادی ریاست جمهوری را پس از مرگ دریافت خواهد کرد.

مدال آزادی ریاست جمهوری بالاترین افتخار غیرنظامی ایالات متحده است که به افرادی اعطا می‌شود که به سعادت، ارزش‌ها، یا امنیت آمریکا، صلح جهانی یا سایر تلاش‌های مهم اجتماعی، عمومی یا خصوصی کمک‌های مثال‌زدنی کرده‌اند.

image

 

پرزیدنت بایدن مدت‌هاست گفته است که آمریکا را می‌توان با یک کلمه تعریف کرد: «امکانات». این هفده آمریکایی قدرت امکانات را به نمایش می‌گذارند و روح ملت را تجسم می‌بخشند، کار سخت، پشتکار و ایمان. آنها بر موانع مهمی برای دستیابی به دستاوردهای چشمگیر در هنر و علوم غلبه کرده‌اند، زندگی خود را وقف حمایت از آسیب پذیرترین افراد در میان ما کرده‌اند و با شجاعت برای ایجاد تغییر در جوامع خود و در سراسر جهان عمل کرده‌اند و در عین حال مسیرهای درخشانی را برای نسل آینده ایجاد کرده‌اند.

استیو جابز (متوفی ۲۰۱۱) یکی از بنیانگذاران، مدیر اجرایی و رئیس شرکت اپل مدیر عامل پیکسار بود و نقش اصلی را در شرکت والت دیزنی داشت. بینش، تخیل و خلاقیت او منجر به اختراعاتی شد که شیوه ارتباطات جهان را تغییر داده و این تاثیرات همچنان ادامه دارد و همچنین صنایع کامپیوتر، موسیقی، فیلم و ارتباطات بی‌سیم را متحول کرده است.

این مدال افتخار ریاست جمهوری به جز استیو جابز به شانزده شخصیت دیگر از جمله سیمون بایلز، خواهر روحانی سیمون کمپبل، جولیتا گارسیا، گابریل گیفوردز، فرد گری، پدر روحانی الکساندر کارلوتسوس، خیزر خان، ساندرا لینسی، جان مک کین (پس از مرگ)، دایان نش، مگان راپینو، آلن سیمپسون، ریجارد ترومکا (پس از مرگ)، ویلما وات، دنزل واشینگتن و رائول یزاگوایر اهدا می‌گردد. این جوایز در روز پنجشنبه ۷ جولای (۱۶ تیر) در کاخ سفید طی مراسمی اهدا خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)