خانهاخبار
کدام دستگاه‌ها watchOS، iPadOS، و iOS جدید را دریافت خواهند کرد

کدام دستگاه‌ها watchOS، iPadOS، و iOS جدید را دریافت خواهند کرد

اپل دوشنبه گذشته از نسخه جدید سیستم عامل‌های خود رونمایی کرد، حال بیایید ببینیم این سیستم عامل‌ها از کدام دستگاه‌ها پشتیبانی خواهند کرد.
۱۴۰۱/۳/۱۸

اپل در دوشنبه گذشته از نسخه جدید سیستم عامل‌های اصلی خود برای گوشی‌ها، تبلت‌ها، ساعت‌ها و کامپیوترهایش پرده برداشت. در زیر قرار است بررسی کنیم که این سیستم عامل‌ها روانه کدام دستگاه‌ها خواهند شد و کدام دستگاه‌ها دیگر از امسال آپدیت نمی‌شوند.

iOS 16

iOS 16 ویجت‌ها را به صفحه قفل اضافه می‌کند، نوتیفیکیشن‌ها را بهبود می‌بخشد، ویژگی‌های جدیدی را به پیام‌ها اضافه می‌کند، برنامه Wallet از Apple Pay Later و رسیدگی به شناسه‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند و بسیاری ویژگی‌های دیگر که در مطلبی جداگانه به آنها پرداختیم. ضمنا در این سیستم عامل صفحه نمایش همیشه روشن نیز تعبیه شده است، اما قرار است در گوشی‌های آینده اپل آن را ببینیم.

iOS 16 از آیفون ۸/۸ پلاس و آیفون X مدل‌های ۲۰۱۷ و بعد از آن را پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر که نسخه ۱۵ را اجرا می‌کردند شامل آیفون ۷، آیفون 6S، نسخه اول آیفون SE، و آیپاد تاچ نسل هفتم دیگر پشتیبانی نمی‌شوند.

image

 

iPadOS 16

iPadOS 16 قابلیت‌های چند وظیفه‌ای بهبود یافته و پشتیبانی کامل از نمایشگرهای خارجی را در آیپدهای مجهز به تراشه M1 اضافه کرد. علاوه بر این، ابزارهای همکاری جدید برای اپلیکیشن Mail و سافاری نیز وجود دارد، برنامه آب و هوا به همراه پیشرفت‌هایی همراه شده است که Weather را بیشتر شبیه به آیفون می‌کند.

نسخه جدید iPadOS از مدل‌های آیپد ایر نسل سوم به بعد، همه مدل‌های آیپد پرو، آیپد نسل پنجم به بعد، و آیپد مینی نسل پنجم به بعد نیز پشتیبانی می‌کند. در مقایسه با iPadOS 15، سیستم عامل جدید آیپدهای اپل، پشتیبانی از آیپد ایر ۲ را تقریبا پس از ۸ سال (از سال ۲۰۱۴ تاکنون) و آیپد مینی ۴ را پس از ۷ سال، قطع می‌کند.

image

 

watchOS 9

توجه داشته باشید که اجرای watchOS 9 به یک گوشی با iOS 16 نیاز دارد، یعنی حتی اگر آخرین مدل اپل واچ را نیز داشته باشید، به آیفون X و ۸ یا بالاتر نیاز دارید تا بتوانید سیستم عامل جدید اپل واچ را روی آن داشته باشید. در مورد خود ساعت‌ها هم اپل واچ ۴ به بعد و اپل واچ SE آپدیت watchOS 9 را دریافت خواهند کرد. بناربراین اپل واچ ۳ که از سال ۲۰۱۷ پشتیبانی می‌شد، دیگر در این لیست قرار ندارد.

image

 

برای مقایسه لیست دستگاه‌های مختلف را برای watch 8، iPadOS 15 و iOS 15 که پارسال عرضه شدند، در زیر قرار داده‌ایم:

macOS Ventura

macOS Ventura که روی هردو کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ‌های اپل مجهز به اینتل نیز کار می‌کند از مدل‌های مک بوک و آیمک ۲۰۱۷ و جدیدتر پشتیبانی می‌کند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)