خانهاخبار
از سال 2024 بهره‌گیری از درگاه USB-C برای تمام دستگاه‌های کوچک و متوسط الکترونیکی در اروپا اجباری شد

از سال 2024 بهره‌گیری از درگاه USB-C برای تمام دستگاه‌های کوچک و متوسط الکترونیکی در اروپا اجباری شد

به نظر می‌رسد اپل بالاخره مجبور خواهد شد تا گوشی‌های خود را به درگاه USB-C مجهز کند و باید درگاه لایتینگ را کنار بگذارد.
۱۴۰۱/۳/۱۸

بنابر جدیدترین گزارش منتشر شده، اتحادیه اروپا سرانجام قانون شارژر مشترک را به صورت موقتی تصویب کرد که بر اساس آن تمامی دستگاه‌های قابل حمل با اندازه کوچک و متوسط شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هدفون از پاییز سال 2024 به طور اجباری با درگاه USB-C به فروش خواهند رسید. در این راستا، کاربران دیگر مجبور نخواهند بود تا برای دستگاه‌های خود شارژرهای مختلف تهیه کنند و تنها با یک شارژر Type-C می‌توانند دستگاه خود را شارژ شوند.

از دیگر دستگاه‌های حاضر در لیست اتحادیه اروپا می‌تواند به کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، کنسول‌های قابل حمل و دوربین‌ها اشاره کرد که باید با درگاه USB-C روانه بازارهای حوزه اروپا شوند. لپتاپ‌ها نیز 40 ماه بعد از اجرایی شدن قانون موظف خواهند بود تا از درگاه USB-C بهره ببرند تا مجوز فروش در بازار اروپا را به دست بیاورند.

image

شایان ذکر است که این قانون البته هنوز به صورت یک توافق موقتی است و رای‌گیری نهایی آن موکول به اواخر سال جاری میلادی خواهد شد. با نهایی شدن این قانون، اتحادیه اروپا امید دارد تا فروش دستگاه‌های الکترونیکی را سازماندهی کنند تا زباله‌های الکترونیکی حاصل از آن‌ها کاهش پیدا کنند و همچنین کاربران تنها به یک شارژر نیاز خواهند داشت. به علاوه، طبق این قانون جدید استانداردهای شارژ سریع‌ نیز بین دستگاه‌های مختلف یکپارچه خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک نیز استراتژی مشابه‌ای برای شارژرهای بی‌سیم پیاده‌سازی خواهد شد.

image

سخنگوی پارلمان اروپا، آقای الکس اگیوس در این رابطه می‌گوید:

امروز رویای شارژر مشترک برای اروپا به حقیقت پیوست! مصرف‌کنندگان اروپایی مدتهاست که از انباشته شدن شارژر دستگاه‌های مختلف به ستوه آمده‌اند. حالا اما آن‌ها قادر خواهند بود تا با در اختیار داشتن تنها یک شارژر انرژی موردنیاز تمام دستگاه‌های خود را تامین کنند.

گزارش خبری اتحادیه اروپا همچنین اذعان دارد که کاربران اروپایی به طور میانگین حدود 250 میلیون یورو برای خرید شارژر هزینه می‌کنند در حالی که 11000 تن از زباله‌های الکترونیکی را شارژرهای بدون استفاده‌ای تشکیل می‌دهند که با محصولات مختلف عرضه می‌شوند.

در نهایت باید اشاره کرد که تمام تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند از جمله اپل محبور خواهند شد تا تمام محصولات خود را به درگاه USB-C مجهز کنند. در این راستا، غول فناوری آمریکایی احتمالا مجبور خواهد شد تا با درگاه لایتینگ خداحافظی کند و خود را با قانون اتحادیه اروپا وفق دهد. البته چندی پیش نیز شایعه شده بود اپل در حال حاضر در حال توسعه و آزمایش درگاه USB-C برای نسل بعدی آیفون است

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)