خانهاخبار
سامسونگ از تولید خودروی الکتریکی منصرف شد!

سامسونگ از تولید خودروی الکتریکی منصرف شد!

مسئولان سامسونگ به تازگی اعلام کردند که از تصمیم خود در زمینه طراحی و تولید خودروی الکتریکی صرف نظر کرده‌اند.
۱۴۰۱/۲/۲۶

خودروهای الکتریکی رفته رفته در حال تکامل و پیشرفته شدن هستند. بسیاری از کمپانی‌های ساخت خودرو چندی است که به تولید این محصولات مشغول هستند. همین موضوع باعث شده تا شرکت‌های دیگر که تجربه‌ای در این زمینه نداشته‌اند نیز به این سمت کشیده شوند. از جمله این عناوین، می‌توان به کمپانی اپل اشاره کرد.

سال گذشته شایعاتی در مورد وارد شدن سامسونگ به عرصه تولید خودروهای الکتریکی نیز در رسانه‌های خبری مطرح شد. بخش‌های مختلف این شرکت کره‌ای در حال حاضر، در حال تولید قطعات مختلف و ارائه آن‌ها به کمپانی‌های سازنده خودروهای الکتریکی است. به این ترتیب انجام چنین کاری برای سامسونگ دور از ذهن نیست. اما صحبت‌های جدید حاکی از آن است که مدیران کره‌ای تصمیمی در این مورد ندارند.

منبع خبری Korean Times با ذکر نام دو تن از مدیران سامسونگ، به این موضوع اشاره کرده است که شرکت کره‌ای یاد شده به هیچ عنوان قصد ورود به حوزه خودروهای الکتریکی را ندارد.

image

 

یکی از مهم ترین دلایل اتخاذ چنین تصمیمی، این است که تلاش‌های آن‌ها در این عرصه با سود خوبی همراه نخواهد بود. همچنین از سوی دیگر، آن‌ها در حال حاضر مشغول تولید قطعات برای خودروهای برقی هستند و احتمالا با ورود به این حوزه، دعوایی میان آن‌ها و مشتریانش به وجود خواهد آمد. لذا آن‌ها با اتخاذ چنین تصمیمی، از بروز اتفاقات یاد شده جلوگیری خواهند کرد.

یکی از منابع خبری مدعی شده است که سامسونگ هنوز راه زیادی در حوزه طراحی و تولید خودروهای برقی پیش رو دارد و همین موضوع، نیازمند هزینه و سرمایه گذاری هنگفتی است که ممکن است بازگشتی را در پی نداشته باشد.

از آن جا که این شرکت کره‌ای در حوزه گوشی‌های هوشمند با رقبای سرسختی دست و پنجه نرم می‌کند و سود آن نیز رفته رفته در حال کاهش است، لذا تلاش می‌کنند تا خود را در این زمینه پیدا کرده و مجددا به کسب رکوردهای پیشین نزدیک شوند. از سوی دیگر، آن‌ها مشغول تولید چیپ خودروهای برقی، ماژول دوربین، باتری و نمایشگرهای OLED هستند که این موارد سود قابل توجهی برایشان در بر دارد. شرکت‌هایی مانند تسلا، هیوندای، BMW، آئودی، Rivian و کمپانی‌های دیگر از جمله مشتریان سامسونگ به حساب می‌آیند.

اگر سامسونگ دست به تولید خودروهای الکتریکی بزند، به صورت مستقیم وارد رقابت با مشتریان خود می‌شود که این اتفاق، اصلا برایشان موضوعی خوب و مفیدی به حساب نیامده و باعث ایجاد تنش و کاهش سود می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)