خانهاخبار
آزمایش اپل بر روی آیفون با پورت USB-C از مدت‌ها قبل

آزمایش اپل بر روی آیفون با پورت USB-C از مدت‌ها قبل

بلومبرگ امروز گزارش داده که گرچه صحبت استفاده اپل از پورت USB-C به تازگی زیاد شده است، اما این شرکت از مدت‌ها قبل، آزمایش در این خصوص را آغاز کرده است.
۱۴۰۱/۲/۲۵

چند روز پیش تحلیل‌گر محبوب اپل مینگ چی کو، گفت که این شرکت در سال ۲۰۲۳ از USB-C بر روی آیفون‌های خود استفاده خواهد کرد. حال پس از مدتی کوتاه از این خبر، امروز بلومبرگ گزارش داده که این غول فن‌آوری کوپرتینویی از قبل هم آزمایش‌هایی را روی آیفون با پورت USB-C آغاز کرده است. اگرچه آیفون‌های امسال پورت لایتنینگ را حفظ خواهند کرد.

علاوه بر این، این نشریه ادعا کرده است که اپل روی آداپتوری کار می‌کند که به آیفون‌های آینده مجهز به USB-C اجازه می‌دهد با لوازم جانبی طراحی شده برای رابط لایتنینگ فعلی هم کار کنند، اما مشخص نیست که آیا اپل آن را در جعبه گوشی‌های خود قرار می‌دهد یا قرار است آن را به طور جداگانه به فروش برساند. با این حال با توجه به شهرت اپل به ایجاد این‌چنین رویه‌هایی، بعید نیست که مشتریان مجبور باشند برای این آداپتور پول اضافی پرداخت کنند و آن را جداگانه خریداری کنند.

image

 

یکی از دلایل این تغییر از لایتنینگ به USB-C می‌تواند فشار وارده اتحادیه اروپا به اپل برای مجهز کردن دستگاه‌هایش به پورت USB-C باشد، که از آنجایی که اکثر تلفن‌های هوشمند و همینطور تبلت‌های اندرویدی با این پورت عرضه می‌شوند، قاعدتا فشاری روی سازندگان اندرویدی نخواهد بود، بلکه نگاه‌ها به اپل موطوف خواهد بود.

با این حال اپل نگران است که قانون اتحادیه اروپا در خصوص اجباری کردن تنها یک نوع کانکتور برای همه دستگاه‌های موجود در بازار، با کاهش سرعت معرفی نوآوری‌های مفید در استانداردهای شارژ، از جمله مرتبط با ایمنی و بهره‌وری در این حوزه، به مصرف کنندگان اروپایی ضربه وارد کند.

اتحادیه اروپا اتهامات مربوط به این اقدام برای جلوگیری از نوآوری را رد کرده و گفته: «این قوانین همیشگی نیستند و قطعا اگر استانداردی بهتر از USB-C ابداع شود، ما قادر خواهیم بود که قوانین را با این شرایط تطابق دهیم».

صرف‌نظر از اینکه آیا قانون اتحادیه اروپا، نوآوری را متوقف می‌کند یا خیر، تغییر از درگاه لایتنینگ به USB-C برای کاربران آیفون انتقال داده‌های بهتر و سرعت شارژ سریع‌تر را به ارمغان خواهد آورد.

شما از طرف‌داران کدام پورت هستید؟ لایتنینگ یا USB-C؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)