خانهاخبار
چه انتظاراتی از رویداد WWDC 2022 اپل داریم؟

چه انتظاراتی از رویداد WWDC 2022 اپل داریم؟

در این مطلب می‌خواهیم موارد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را که انتظار داریم اپل در رویداد امسال WWDC خود معرفی کند بررسی کنیم. پس با همراه باشید تا ببینیم قرار است چه چیزهایی را در این مراسم سالیانه ببینیم.
۱۴۰۱/۱/۲۵

اپل مدتی است که تاریخ کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) خود را در سال ۲۰۲۲ تعیین کرده است، که مهم‌ترین موردی که قرار است در این رویداد معرفی شود، iOS 16 است. امسال این رویداد یک مراسم کاملا مجازی نخواهد بود، زیرا گروهی منتخب از توسعه‌دهندگان و دانش آموزان به صورت زنده قبل از مرحله اصلی حضور خواهند داشت.

زمان برگزاری این رویداد

  • شانزدهم تا بیستم خرداد ماه (۶ تا ۱۰ ژوئن)

WWDC در روزهای ۶ تا ۱۰ ماه ژوئن برگزار می‌شود و مراسم اصلی که در آن هیجان‌انگیزترین محصولات و خدمات جدید اپل قرار است ارائه شود، در ششم ژوئن مصادف با شانزدهم خرداد ماه برگزار می‌شود که علاوه بر کنفرانس آنلاین، اپل در مقر اصلی خود میزبان ویژه برای توسعه دهندگان و دانش آموزانی خواهد بود که این رویداد را در کنار جامعه آنلاین، به صورت حضوری تماشا خواهند کرد. هرچند که رویداد امسال کاملا حضوری برگزار نمی‌شود، اما بعد از دو سال که بخاطر همه‌گیری کرونا به صورت کاملا آنلاین بود، شروع خوبی برای انجام رویدادهای حضوری است.

چگونه این رویداد را تماشا کنیم

اولین مرجعی که می‌توان برای تماشای کنفرانس اپل به آن مراجعه کرد، وب‌سایت رسمی خود این شرکت است. اما به جز آن شما می‌توانید این مراسم را مستقیما از یوتیب نیز استریم کنید و البته تمامی اخبار و حواشی این مراسم را بلافاصله پس از پایان آن، از وب‌سایت جی اس ام بخوانید.

چه انتظاراتی از مراسم امسال WWDC اپل داریم

آپدیت iOS 16

  • سیستم نوتیفیکیشن‌های جدید و رابط کاربری بدون ناچ

اپل آزمایش بروزرسانی iOS 16 را در آستانه رونمایی از رویداد WWDC 2022 در ژوئن آغاز کرده است، اما این پروسه به دلایلی نسبت به سال‌های گذشته دیرتر آغاز شده است. قاعدتا اپل باید رابط کاربری iOS 16 را کمی تغییر دهد، زیرا باید مدل‌های آیفون 14 پرو را که قرار است بدون ناچ و با یک سوراخ دایره‌ای و یک بریدگی کپسولی شکل عرضه شوند، در نظر بگیرد. البته این احتمال هم هست که تغییرات مربوط به آیفون 14 را در نسخه‌ای که معرفی می‌شود نبینیم و در عوض همزمان با معرفی سری آیفون 14 شاهد تغییرات اختصاصی iOS 16 برای آن گوشی باشیم.

همچنین ممکن است تعدادی تصاویر گرافیکی جدید، به دلیل افزایش کیفیت صفحه نمایش، به این سیستم عامل اضافه شود. بنابراین اپل لازم است مدت زمانی را صرف توسعه iOS 16 کند، تا همه آن تغییرات مربوطه اجزا را مطابقت دهد و عملکرد خوبی داشته باشد.

Mark Gurman از بلومبرگ گفته که بروزرسانی بعدی iOS 16 با اسم رمز سیدنی است و طراحی مجدد رابط کاربری اصلی را تجربه نخواهد کرد، اما همچنان این سیستم عامل را یک ارتقای بزرگ می‌داند زیرا انتظار می‌رود نسخه جدید iOS دارای بروزرسانی‌هایی شامل سیستم نوتیفیکیشن‌های بهبود یافته و ویژگی‌های ردیابی سلامتی جدیدی باشد.

image

 

آپدیت watchOS 9

  • ویژگی‌های جدید پایش سلامتی و فیتنس

ویژگی‌های شایعه شده ردیابی سلامتی در iOS 16، در واقع پیوندی با عملکردهای جدید watchOS 9 است که به اپل واچ سری 7 اجازه می‌دهد تا ردیابی سلامت و تناسب اندام را به شکل بهتری انجام دهد. البته اگر منتظر ویژگی نظارت بر فشار خون هستید، احتمالا باید تا سال ۲۰۲۴ منتظر بمانید.

آپدیت iPadOS 16

  • رابط کاربری جدید چند وظیفه‌ای در iPadOS 16

شایعه شده است که در iPadOS 16 اپل ویژگی‌های مهم چند وظیفه‌ای جدید را معرفی می‌کند. آیپدهای جدید به دلیل وجود پردازنده‌های سری M به طور فزاینده‌ای قدرتمند هستند و می‌توانند تمام برنامه‌های حرفه‌ای را که اپل در اختیارشان قرار می‌دهد مدیریت کنند، بنابراین به طبع آن لازم است که رابط کاربری آنها هم بروزرسانی شود. از طرفی در iPadOS 15 تغییرات کمی را شاهد بودیم و شاید امسال اپل بخواهد ایرادهایی که سال گذشته به بروزرسانی iPadOS گرفته شد را رفع کند.

مک بوک پرو جدید، مک بوک ایر جدید و macOS 13

انتظار می‌رود اپل در WWDC 2022 یک مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید را به همراه بروزرسانی macOS 13 معرفی کند، زیرا خود اپل ادعا می‌کند که در WWDC 2022، قرار است آخرین نوآوری‌ها را در iOS، iPad OS، macOS، watchOS، و tvOS به نمایش بگذارد؛ همچنین دسترسی آسان به مهندسان اپل و آخرین فن‌آوری‌های خود را برای توسعه دهندگان ممکن سازد تا  یاد بگیرند چگونه اپلیکیشن‌های پیشگامانه و تجربیات تعاملی ایجاد کنند.

چند افشاگر برجسته گفته‌اند که اپل بالاخره جانشین مک بوک ایر فعلی را در کنفرانس WWDC امسال معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود این دستگاه با طراحی جدید و پردازنده جدید M2 عرضه شود که قرار است همچنان یک تراشه هشت هسته‌ای با معماری big.LITTLE باشد، اما تا ده هسته گرافیکی داشته باشد. مک دیگری نیز که احتمال رونمایی از آن می‌رود، مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید خواهد بود.

به نظر شما چه موارد دیگری را به جز موارد فوق، ممکن است در رویداد WWDC امسال اپل شاهد باشیم که باعث غافلگیری ما شود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)