خانهاخبار
مینگ چی کو: مدل پیشرفته مک مینی تا سال بعد به بازار نخواهد آمد

مینگ چی کو: مدل پیشرفته مک مینی تا سال بعد به بازار نخواهد آمد

در حالی که شایعات پیشین می‌گفتند که مدل پیشرفته مک مینی نهایتا تا اواخر امسال عرضه می‌شود، امروز مینگ چی کو در توییتی اظهار کرده که این دستگاه تا سال بعد معرفی نخواهد شد.
۱۴۰۰/۱۲/۲۱

مینگ‌ چی کو تحلیلگر معتبر اپل امروز در توییتر گفته که اپل تا سال ۲۰۲۳ مک مینی جدیدی را عرضه نخواهد کرد و در واقع پیش‌بینی قبلی خود در اوایل این هفته را اصلاح کرده است.

آخر هفته گذشته کو پیش‌بینی کرده بود که اپل مک مینی جدید و یک صفحه نمایش مقرون به صرفه ۲۷ اینچی فاقد mini-LED را در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌کند، در حالی که مک پرو و آیمک پرو با تراشه اختصاصی اپل تا سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد. با این حال کو امروز یک به روزرسانی برای توییت اصلی خود منتشر کرده تا تاکید کند که محصولات مذکور زودتر از سال آینده عرضه نخواهند شد.

image

در حال حاضر مک مینی M1 در کنار مدل‌های قدرتمندتر اما قدیمی‌تر که همچنان دارای تراشه اینتل هستند، به فروش می‌رسد. مدل به روز شده این محصول می‌تواند همراه با معرفی تراشه‌های M2 و M2 Pro توسط اپل باشد. Mark Gurman از نشریه بلومبرگ نیز روز سه‌شنبه توییت کرده بود که اپل نسخه‌های M2 مک بوک پرو ۱۳ اینچی، آیمک ۲۴ اینچی، و مک مینی را در دست توسعه دارد.

انتظار می‌رود تراشه M2 دارای همان ۸ هسته برای CPU باشد، اما در قسمت GPU دارای ۹ تا ۱۰ هسته شود که این به بهبود سرعت و عملکرد آن نسبت به پردازنده M1  با ۷ تا ۸ هسته گرافیکی، کمک شایانی می‌کند.

در مورد تراشه M2 Pro هنوز جزئیات کاملی نمی‌دانیم، اما می‌تواند دارای یک پردازنده ۱۲ هسته‌ای باشد. تراشه فعلی M1 Pro دارای یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای و گرافیک ۱۶ هسته‌ای است؛ بنابراین در M2 Pro می‌توانیم شاهد تقویت GPU نیز باشیم. همانطور که در فایل‌های موجود در نسخه بتا macOS Monterey به دست آمده، آزمایشات روی تراشه M2  در حال انجام است و احتمال دارد در هفته‌های آتی اطلاعات بیشتری از این تراشه جدید اپل به دست آید.

شایعات قبلی در مورد مک مینی حاکی از آن بود که این دستگاه احتمالا دارای شاسی کوچکتر، شیشه پلکسی بر روی آن، طراحی مجدد و دو رنگ مختلف داشته باشد. مثل همیشه به محض بدست آمدن اطلاعات بیشتر از این دستگاه، آن را به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)