خانهاخبار
مک‌بوک پرو‌های جدید اپل، نخستین لپ‌تاپ‌های این شرکت با نمایشگر mini LED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند

مک‌بوک پرو‌های جدید اپل، نخستین لپ‌تاپ‌های این شرکت با نمایشگر mini LED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند

شرکت اپل در رویداد ماه اکتبر خود که در امشب برگزار شد، از نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو خود رونمایی کرده که برای نخستین بار، یک نمایشگر mini LED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را به همراه دارند.
۱۴۰۰/۷/۲۶

شرکت اپل به تازگی از نسل جدید مک‌بوک پرو‌های خود که از پردازنده‌های جدید و قدرتمند این شرکت، یا همان M1 پرو و M1 مکس استفاده می‌کنند؛ رونمایی کرد. تکنولوژی نمایشگر در این لپ‌تاپ‌ها نیز بهبود چشمگیری نسبت به نسل‌های پیشین این شرکت یافته و آنها به همراه نمایشگر‌های mini LED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز روانه بازار می‌شوند.

image

 

مدل بزرگ‌تر مک‌بوک پرو، دارای نمایشگر ۱۶.۲ اینچی با رزولوشن ۲۲۳۴×۳۴۵۶ بوده و مدل کوچک‌تر، نمایشگری ۱۴.۲ اینچی با رزولوشن ۱۹۶۴×۳۰۲۴ را به همراه دارد. هر دوی این نمایشگر‌ها از نوع mini LED بوده که در اوایل امسال، شاهد به کار رفتن آنها در نسل جدید آیپد پرو بودیم. این نمایشگر‌ها در زمینه تولید رنگ مشکی، عملکرد بسیار بهتری نسبت به پنل‌های قدیمی LED دارند اما به پای پنل‌های اولد که توسط رقبایی چون سامسونگ تولید می‌شوند، نخواهند رسید.

این نمایشگر‌ها از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز که اپل آن را تکنولوژی «پرو موشن» می‌نامد، پشتیبانی می‌کنند. اپل می‌گوید که این کامپیوترها، با توجه به عملکرد شما نرخ نوسازی نمایشگر را تغییر می‌دهند؛ برای مثال اگر در هنگام مشاهده تصویری ثابت باشید، فریم ریت نمایشگر پایین خواهد آمد. این امر مسلما به حفظ انرژی و کاهش مصرف باتری کمک می‌کند.

image

 

کاربران همچنان امکان این را دارند که نرخ نوسازی خاصی را انتخاب کرده و به طور ثابت روی آن بمانند، این امر برای کسانی که کارهایی چون ادیت ویدیو انجام می‌دهند؛ بسیار کاربردی خواهد بود. نمایشگر‌های mini LED از لحاظ روشنایی نیز عملکرد قابل تحسینی دارند و به گفته اپل، روشنایی آنها حدود ۱۰۰۰ نیت بوده و در حالت حداکثر، به ۱۶۰۰ نیت نیز می‌رسد.

image

 

نرخ کنتراست این نمایشگر‌ها معادل ۱٫۰۰۰٫۰۰۰:۱ است و از همان تکنولوژی لیکویید رتینا XDR که اپل در مانیتور پرو دیسپلی XDR خود از آن استفاده کرده، بهره می‌برند. حاشیه این نمایشگرها نیز کمتر شده که البته بهایی را به همراه دارد؛ یک ناچ همانند گوشی‌های آیفون در بالای این لپ‌تاپ‌ها قرار گرفته که وب‌کم آن را در خود جا داده و حالا به بخشی از زبان طراحی کوپرتینویی‌ها تبدیل شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)