خانهاخبار
شیائومی روی گوشی با دوربین ۱۹۲ مگاپیکسلی کار می‌کند

شیائومی روی گوشی با دوربین ۱۹۲ مگاپیکسلی کار می‌کند

اگر فکر می‌کردید دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی زیاده‌روی هستند، باید بگوییم که شیائومی در حال کار روی گوشی با دوربین ۱۹۲ مگاپیکسلی است!
۱۴۰۰/۴/۹

سامسونگ در حال کار روی سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی است و احتمال اینکه شیائومی اولین شرکتی باشد که آن را به گوشی های خود می‌آورد، بسیار بالاست. اطلاعات کمی در مورد گوشی شیائومی و سنسور سامسونگ وجود دارد اما به تازگی یکی از افشاگران یعنی Digital Chat Station جزییات بیشتری در مورد سنسور و خود تلفن ارائه داده است.

وضوح این سنسور ۱۹۲ مگاپیکسل است و با تجمیع ۱۶ پیکسل در یک پیکسل، خروجی عکس دقیقا ۱۲ مگاپیکسلی می‌دهد. با برش به جای تجمیع پیکسل‌ها، این سنسور می‌تواند از بزرگنمایی داخلی ۴ برابری پشتیبانی کند. با اضافه شدن بسیاری از مراحل میانی این سنسور می‌تواند زوم دیجیتال بالایی را نیز تا چهار برابر رقم بزند. تمام این موارد به قدرت بالایی برای پردازش احتیاج دارد و این قدرت قرار است توسط SM8450 یعنی جانشین اسنپدراگون 888 تامین شود. این تراشه که به طور ازمایشی اسنپدارگون 895 نامیده می‌شود از فرایند ۴ نانومتری برای ساخت استفاده خواهد کرد و از نسل بعدی معماری پردازنده یعنی ARMv9 استفاده می‌کند. هسته‌های این تراشه از نوع کریو ۷۸۰ خواهد بود و پردازنده گرافیکی نیز نسل بعدی Spectra 680 یعنی آدرنو ۷۳۰ است. گفته شده در این تراشه مودم X65 5G هم به کار گرفته شده است.

image

DCS جزییات بیشتری در مورد این گوشی ارائه داده است و اعلام کرده صفحه نمایش آن دارای کناره‌های خمیده است و یک حفره میزبان دوربین سلفی است. احتمالا برای دوربین‌های زیر نمایشگر باید کمی بیشتر صبر کنید و احتیاج به زمان بیشتری دارند. تاکنون حتی مشخص نشده که این گوشی متعلق به کدام سری شیائومی خواهد بود. اولین تلفن ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی، می میکس آلفا بود و به دنبال آن می CC9 پرو عرضه شد که در بازارهای جهانی می نوت ۱۰ پرو نام داشت. البته در آن دوره برخی از تراشه‌های میان رده سری ۷۰۰ کوالکام بهره می‌بردند که مشخصا به رده پرچمدارها متعلق نبودند.

نکته واضح اینست که این گوشی هوشمند امسال وارد بازار نخواهد شد. در مورد شیائومی باید گفت که گوشی شیائومی می 11 احتمالا اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه فروش آن آغاز خواهد شد. البته زمان بندی به مقدار زیادی به تامین تراشه و موجود بودن آن بستگی دارد، بحرانی که این روزها تمام دنیای فناوری را در بر گرفته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)