خانهاخبار
هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲ که همه منتظرش بودند، معرفی شد

هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲ که همه منتظرش بودند، معرفی شد

نسل جدید سیویک هاچبک یکی از محبوب‌ترین خودروهای جهان و محبوب‌ترین خودروی شرکت هوندا، معرفی شد.
۱۴۰۰/۴/۵

هوندا سیویک که محبوب‌ترین خودروی شرکت هوندا است و بسیاری از ماشین‌بازها با اسم این خودرو کاملا آشنا هستند، چندی پیش در نسخه ۲۰۲۲ معرفی شد. طراحی نسل جدید این خودرو به شدت راضی کننده و جذاب بود و همه منتظر نسخه هاچبک این خودرو بودند. جالب است بدانید که اصلا سیویک شهرتش را مدیون مدل‌های هاچبک خودش هست. حالا شرکت هوندا، از هوندا سیویک هاچبک مدل ۲۰۲۲ رونمایی کرده است.

image

 

سیویک هاچبک نسل قبل، یکی از افراطی‌‌ترین و در عین حال جذابترین طراحی‌ها را بین سه مدل سیویک داشت. اما در ورژن ۲۰۲۲ این خودرو، یک طراحی ساده و در عین حال جذاب و حتی جذابتر از نسل قبل را شاهد هستیم. در سیویک هاچبک همان خط های روی بدنه که در ورژن سدان این خودرو به کار رفته است را می‌بینیم. 

در حالی که نسل قبلی این خودرو فقط با یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو عرضه می‌شد، هاچبک جدید با دو موتور عرضه می‌شود و خبر خوش برای طرفداران این خودرو این است که این خودرو با گیربکس دستی هم به بازار خواهد آمد. همچنین هواندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲ با مدل پایه یعنی LX و تریم‌های اسپرت عرضه خواهد شد که موتور این مدل همان موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۵۸ اسب بخاری خواهد بود که در مدل سدان هم استفاده شده است. مدل EX-L هم با موتور ۱.۵ لیتری توربو که توان ۱۸۰ اسب بخار را تولید می‌کند عرضه خواهد شد. گیربکس‌های قابل عرضه برای هر دو موتور، یک گیربکس اتوماتیک CVT خواهد بود که مدل سدان هم با این گیربکس عرضه شده است، همچنین یک گیربکس دستی ۶ دنده برای هر دو مدل در نظر گرفته است. 

در داخل این خودرو اولین چیزی که به چشم میخورد، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی است که در مدل اسپرت تورینگ، یک نمایشگر ۹ اینچی جای آن را می‌گیرد و بیش از پیش، خودنمایی می‌کند. مدل اسپرت تورینگ علاوه بر آن، از پشت آمپر دیجیتال و سیستم صوتی BOSE هم بهره می‌برد. از امکانات این خودرو هم می‌توان به سیستم مونیتورینگ نقاط کور و هدایتگر بین خطوط اشاره کرد که در هر دو مدل EX-L و Sport Touring وجود خواهند داشت.

موضوعی که در خودروهای هاچبک وجود دارد این است که این خودروها فضای بار خیلی کمی را دارند. ولی سیویک هاچبک ۲۰۲۲ فضای بار عقب قابل توجهی را ارائه می‌دهد و به طور دقیق‌تر، نزدیک به ۷۱۰ لیتر فضای بار در این خودرو وجود دارد. تازه این میزان در حالی است که صندلی‌های عقب خم نشده باشند! به گفته هوندا صندلی‌های عقب به صورت ۶۰/۴۰ خم می‌شوند که فضای بار بیشتری را در اختیار می‌گذارند. علاوه بر این، هوندا ادعا کرده است که صندلی‌های عقب از فضای سر و فضای پای بیشتری نسبت به نسل قبل برخوردار است.

رنگ های جدید برای این هاچبک جذاب شامل Boost Blue و Smokey Mauve Pearl است که هر دوی این رنگ‌ها به شدت جذاب هستند و این هاچبک را بیشتر تو چشم قرار می‌دهند. مدل LX دارای رینگ‌های ۱۶ اینچی و مدل EX-L دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی است و Sport و Sport Touring هر دو دارای چرخ های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های با عرض ۲۳۵ هستند.

هوندا هنوز درباره‌ی قیمت سیویک هاچبک ۲۰۲۲ خبری را منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود که در محدوده ۲۰ هزار دلار برای LX شروع شود و برای یک اسپرت تورینگ از قیمتی حدود ۳۰ هزار دلار شروع شود. نکته‌ای که قابل توجه است این است که خط تولید هاچبک این خودرو در انگلیس، به کارخانه هوندا در ایندیانا یعنی جایی که سیویک سدان هم تولید می‌شود سپرده شده است.

حالا باید منتظر هوندا باشیم تا از سیویک تایپ R جدید رونمایی کند. نظر شما در مورد این خودروی هاچبک جوانانه‌ اسپرت چیست؟ آیا به نظرتان جای این خودرو در بازار کشورمان خالی نیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)