خانهاخبار
نقشه اپل ویژگی‌های جذاب جدیدی برای رانندگان و گردشگران دارد

نقشه اپل ویژگی‌های جذاب جدیدی برای رانندگان و گردشگران دارد

اپل مپس در iOS 15 با ویژگی‌های جدید و جذاب از راه می‌رسد.
۱۴۰۰/۳/۲۰

اپل به تازگی از iOS 15 رونمایی کرده و بهبودهایی در این سیستم عامل داده که یکی از آن‌ها مربوط به نقشه است. در نقشه جدید ویژگی‌های بسیاری برای گردشگران و رانندگان در نظر گرفته شده است. اپل اعلام کرده که این قابلیت‌ها به مرور برای اکثر کشورها منتشر می‌شود و کاربران در سراسر دنیا می‌توانند از آن بهره بجویند.

راه تعاملی با اپل مپس دریچه جدیدی به روی کاربران باز خواهد کرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا رانندگی ایمن‌تر و راحت‌تر داشته باشند. ویژگی‌های جدید جست و جو در شهرهای جدید را ساده‌تر کرده است. Meg Frost در کنفرانس توسعه دهندگان اعلام کرد هدف ما همیشه ساختن بهترین نقشه بوده، بنابراین ما به همه کارهایی که تاکنون انجام داده‌ایم نگاه کردیم و از خود پرسیدیم چگونه می‌توانیم کارها را حتی بیشتر پیش ببریم. در سال ۲۰۱۲ و زمانی که اپل سرویس نقشه را رونمایی کرد، می‌توان گفت یک فاجعه بود و از آن زمان کوپرتینویی‌ها به طور مداوم به بهبود سرویس نقشه پرداختند. دو سال پیش این سرویس در برخی مناطق با گوگل مپ برابری می‌کرد و هنوز هم اپل در حال بهبود این سرویس است.

image

در iOS 15 اپل مپس در برخی شهرهای خاص نقشه بسیار دقیق و با جزییاتی را ارائه می‌دهد. برای نمونه نسخه به نمایش درآمده در کنفرانس توسعه دهندگان تصاویر سه بعدی از مکان‌ها در سانفرانسیسکو به نمایش می‌گذاشت. جالب اینجاست که در نمای شب حتی یک مهتاب درخشان هم وجود دارد! فراست در ادامه گفت که همه این پیشرفت‌ها باعث کاوش در شهرها برای کاربران اپل مپس می‌شود. هنگامی که کاربری بخواهد به سفری برود، اپل مپس و iOS 15 کار او را ساده‌تر خواهد کرد.

افزایش سرعت با دستورالعمل‌های رانندگی

image

رانندگان از اطلاعات دقیق جاده‌ای در نقشه‌های اپل بهره‌مند می‌شوند. بعد از iOS 15 انتظار می‌رود که خطوط اتوبوس و حتی دوربرگردان‌ها نمایش بهتر و دقیق‌تری داشته باشند. فراست گفت این توجه فوق‌العاده به جزییات، از جمله افزودن معابر و خطوط دوچرخه سواری به رانندگان کمک می‌کند تا با خیال راحت‌تری از تقاطع‌ها عبور کنند. در هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها برای جلوگیری از پیچیدگی و سردرگمی راننده‌ها فلش راهنما به صورت سه‌بعدی راهنمایی می‌کند و این اتفاق از اشتباه رفتن جلوگیری می‌کند و خطای انسانی را کاهش می‌دهد. همچنین این ویژگی‌ها اواخر امسال و در پاییز به اپل کارپلی می‌آیند و رانندگان به سادگی می‌توانند در وسیله نقلیه از آن استفاده کنند.

اپل مپس در مورد وسایل نقلیه عمومی نیز جزییات بی‌نظیری را به نمایش گذاشته و به راحتی می‌توان ایستگاه‌های مورد نظر را پین کرد تا اتوبوس‌ها از دسترس خارج نشوند. حتی قبل از رسیدن به مقصد به کاربر هشدار می‌دهد تا وسایل خود را جمع کند و آماده پیاده شدن باشد. یک ویژگی جذاب دیگر اینست که زمانی از اتوبوس یا قطار پیاده شدید با اسکن کردن ساختمان‌های اطراف به وسیله آیفون، می‌توانید یک نمای سه‌بعدی از شهر به کمک واقعیت افزوده ببینید و راهی را برای رسیدن به موقعیت مورد نظر اطلاع می‌دهد. اگر این قابلیت همانند آنچه که تبلیغ شد عمل کند، برای گردشگران بسیار مفید و جذاب خواهد بود آن هم زمانی که در شهری ناشناس از مترو یا قطار پیاده شده‌اید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)