خانهاخبار
اپل در رویداد WWDC 2021 در مورد پشتیبانی ایرپادز از Lossless Audio توضیح خواهد داد

اپل در رویداد WWDC 2021 در مورد پشتیبانی ایرپادز از Lossless Audio توضیح خواهد داد

پس از رونمایی از قابلیت Lossless مشخص شد که هدفون‌های بی‌سیم اپل از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند.
۱۴۰۰/۳/۱

زمانی که هفته گذشته اپل از قابلیت Lossless رونمایی کرد و عرضه آن نیز به ماه آینده موکول شد، همزمان مشخص گردید که هدفون‌های بی سیم این شرکت، یعنی ایرپادزها از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. اما به گزارش Digital Trends، ظاهرا اپل در نظر دارد تا در رویداد پیش رو، یعنی WWDC 2021 در مورد نحوه پشتیبانی ایرپادزها از ویژگی Lossless از طریق ایرپلی توضیحاتی را ارائه کند.

image

 

قابلیت AirPlay به کاربران این امکان را می‌دهد تا موزیک، ویدئو و تصاویر را با محصولات دیگر تولید شده توسط اپل به اشتراک بگذارند. تعداد زیادی از محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دیگر نیز از قابلیت ایرپلی پشتیبانی کرده و می‌توانند تا موزیک‌ها را با ویژگی Lossless و کیفیت 24-bit/48kHz پخش کنند.

اما در این میان مشکلی وجود دارد. ویژگی ایرپلی اپل از وای فای برای ارائه محتوا کمک می‌گیرد. اما یکی از افشاگران شبکه اجتماعی توییتر به تازگی مدعی شده است که با ارائه یک آپدیت نرم‌افزاری اپل قادر خواهد بود تا امکان دریافت امواج صوتی از طریق ایرپلی را به ایرپادزها اضافه کند. شخص یاد شده سابقه درخشانی در حوزه افشای اسرار شرکت‌های مختلف داشته و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در رویداد WWDC 2021 اپل قابلیت ایرپلی را گسترش داده و آن را با امواج بلوتوث و امکان پخش فایل‌های صوتی با کیفیت 24-bit/48kHz را فراهم نماید.

image

 

ایرپلی در حال حاضر تنها از طریق محصولات شرکت اپل امکان ارسال محتوا را خواهد داشت. اما ممکن است در آینده کوپرتینویی‌‌ها این اجازه را به شرکت‌های سوم شخص نیز ارائه کنند. همان طور که می‌دانید، رویداد WWDC 2021 در تاریخ 7 ژوئن مصادف با هفدهم خرداد ماه به صورت رسمی برگزار خواهد شد.

قابلیت Spatial Audio به همراه دالبی اتموس که همراه با Lossless معرفی شد، تجربه لذت بخش تری را در اختیار کاربران گذاشته و موزیک‌های زیادی نیز در حال حاضر از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. هدفون‌های اپل و بیتس که به چیپ‌های H1 یا W1 مجهز هستند، امکان بهره گیری از این قابلیت را دارا خواهند بود. اسپیکرهای در نظر گرفته شده برای آیفون‌ها، آیپد‌ها و مک‌های جدید نیز قابلیت پخش موزیک‌های Spatial Audio همراه با دالبی اتموس را نیز با خود به همراه دارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)