خانهاخبار
قیمت بیت کوین چگونه تا سطح ۳۰ هزار دلار سقوط کرد؟

قیمت بیت کوین چگونه تا سطح ۳۰ هزار دلار سقوط کرد؟

بازار رمزارزها این روزها شاهد تلاطم‌های بسیاری است و بسیاری از معامله‌گران در ترس و تردید به سر می‌برند. تمامی این موارد به ریزش‌های پی در پی بیت کوین در هفته‌های اخیر مربوط می‌شود
۱۴۰۰/۲/۳۱

قیمت بیت کوین روز چهارشنبه کاهش ۸ هزاری دلاری را در عرض ۱ یک ساعت را تجربه کرد و سرمایه‌گذاران چنین ریزشی را از ماه فوریه مشاهده نکرده بودند. داده‌های به دست آمده از نرم افزار cointelegraph market pro و ابزار Trading view نشان می‌دهد که بیت کوین کف جدیدی روز چهارشنبه در حوالی ۳۰ هزار دلار ایجاد کرده است.

فشار فروش مدتی است که بالا رفته و از آن طرف اخبار مبنی بر ممنوعیت استفاده از رمزارزها برای شرکت‌های چینی، سقوط سهام در بازارهای جهانی و افزایش قدرت دلار ایالات متحده آمریکا همگی سبب شد تا فضای بازار به سرعت منفی شود.

وقوع این اتفاق، توسط برخی از افراد به اصطلاح دکمه کاپیتالیسم نامیده می‌شود و در پی آن بیت کوین نتوانست سطح حمایتی ۴۰ هزار دلار را حفظ کند و سقوطی شدید را زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را آغاز کرد.

در حالی که نرخ تغییرات دلار با توجه به معیارهای بیت کوین متوسط ​​تلقی می‌شد اما در این میان، معامله‌گرهای بازارهای آتی باعث افت شدید قیمت شد و تنها در عرض یک ساعت ۲.۷ میلیارد دلار سرمایه به اصطلاح لیکویید و از بین رفت. در مجموع ۲۴ ساعت آن روز، ۶.۵ میلیارد دلار سرمایه لیکویید شد.

فیلیپ سوئیفت، بنیانگذار مرکز تجزیه و تحلیلی LookIntoBitcoin، توییتی را به همراه یک نمودار ارسال کرد و گفت: «معامله‌گرهایی که از اهرم‌های بلند مدت استفاده می‌کنند در عرض تنها یک ساعت کاهش چشمگیری پیدا کردند».

image

 

رافائل شولتزه-كرافت ، بنیانگذار مرکز تجزیه و تحلیلی Glassnode، اضافه كرده كه سرمایه گذاران كوتاه مدت بیت کوین در حال حاضر با ضرر مواجه شده‌اند و قیمت‌های فعلی نشان دهنده ناامیدی آن‌ها است.

وی به شاخص Glassnode’s Short Term Holder MVRV مراجعه کرد که به قیمت خروجی معاملات مصرف نشده با قدمت 155 روز یا کمتر اشاره می‌کند. او همچنین در ادامه بیان کرد:

دارندگان کوتاه مدت اکنون زیر خط این اندیکاتور هستند، زیرا STH-MVRV به زیر سطح حمایت کلیدی و مهم رسیده است.

در زمان نوشتن این مطلب، بیت کوین در تلاش است تا سطح ۴۲ هزار دلاری را میان شرایطی نامشخص باز پس گیرد. در آلت کوین‌ها نیز شرایط همانند بیت کوین بوده است و برخی از توکن‌های بالارده بازار در یک روز تقرییا ۳۰ درصد قیمت‌شان را از دست داده‌اند.

ارزهایی که بیشترین ریزش را داشته‌اند، می‌توان به تلو کوین و شیبا اینو اشاره کرد که پیش از این ریزش توانسته بودند سود قابل توجهی را عاید سرمایه‌گذاران خود کنند.

در این میان اتریوم پیش از اینکه قیمت خود را ریکاوری کند برای لحظاتی زیر سطح ۲ هزار دلار معامله شد.

نکته قابل توجه برای دارندگان بیت کوین را می‌توان در بخش دامیننس یا سلطه بیت کوین بر بازار رمزارزها دانست که از زیر ۴۰ درصد توانست خود را به ۴۵ درصد برساند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)