خانهاخبار
قابلیت‌های اولین نسخه آزمایشی اندروید 12: Clipboard notifications

قابلیت‌های اولین نسخه آزمایشی اندروید 12: Clipboard notifications

نوتیفیکیشن‌های مربوط به کلیپ بورد در اندروید 12 نمایش داده شده و منبع خود را نیز به نمایش می‌گذارند.
۱۴۰۰/۲/۲۹

دوازدهمین نسخه از سیستم عامل اندروید با هدف تمرکز روی حریم شخصی کاربران شب گذشته معرفی شد و حالا شاهد ارائه اولین نسخه آزمایشی این پلتفرم هستیم. بهبود قابلیت‌های حریم شخصی در پی جنبشی است که توسط سیستم عامل آی او اس آغاز شد.

در اندروید 12، هنگام استفاده اپلیکیشن‌ها از کلیپ بورد، در پایین صفحه به شما هشداری نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال زمانی که یک متن را از توییتر کپی کرده و بخواهید در گوگل کیپ آن را پیست (Paste) کنید، پیامی روی صفحه به نمایش درمی‌آید و در این خصوص به شما هشدار می‌دهد.

در اولین نسخه آزمایشی اندروید 12 این قابلیت وجود داشته، اما برخی مواقع کاملا ناهماهنگ و غیر اصولی عمل می‌کند. به این ترتیب که در عمل تنها یک بار این پیام هشدار ظاهر شد و دیگر امکان مشاهده آن میسر نبوده است.

گوگل همچنین در اندروید 12، این پیام‌های هشدار را با پاپ آپ جدید و کوچکی همراه کرده است که در قسمت پایینی نمایشگر ظاهر می‌شود. حالا به جای نمایش تمامی نوتیفیکشن‌ها به صورت یکسان در تمامی اپلیکیشن‌ها، در کنار پیام پاپ‌آپ می‌توانید آیکون مربوط به برنامه مربوطه را مشاهده کنید و ببینید متن یا تصویر مورد نظر شما توسط چه برنامه‌ای درون کلیپ بورد ذخیره می‌شود. این موضوع می‌تواند به دو شکل به کمک کاربران بیاید؛ اول این که نوع اپلیکیشنی که مشغول انجام چنین حرکتی است به صورت کامل از طریق نمایش آیکون آن مشخص بوده و گزینه دوم، کاربران هنگام مشاهده آن‌ها به هیچ عنوان گمراه و گیج نخواهند شد.

البته در حال حاضر، این ویژگی به صورت کلی روی محیط سیستم عامل اندروید 12 اعمال نشده و برخی اپلیکیشن‌ها، امکان استفاده از این قابلیت را ندارند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا رفته رفته ویژگی یاد شده بهبود پیدا خواهد کرد، یا گوگل در حال تست آن بوده و در نسخه نهایی، شاهد حذف آن خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)