خانهاخبار
با سوئست Dx3 آشنا شوید؛ کراس اوور جدید تولید داخل

با سوئست Dx3 آشنا شوید؛ کراس اوور جدید تولید داخل

دیار خودرو قصد دارد به زودی تولید یک کراس اوور جدید را در ایران آغاز کند که سوئست Dx3 نام خواهد داشت.
۱۴۰۰/۲/۲۱

شرکت نه چندان معروف دیار خودرو در تلاش است برای گسترش فعالیت خود در تولید خودرو، محصول جدیدی را به سبد خودروهایش اضافه کند. شرکت دیار خودرو قبل از تحریم‌ها چند سال پیش در نظر داشت تا هاوال ها را وارد ایران کند و حتی آن‌ها را در ایران تولید کند ولی بعد از اعمال تحریم‌ها به این تعامل با شرکت هاوال از بین رفت و بسیاری از محصولات هاوال را که قرار بود وارد شود، نشدند. همچنین باید بگوییم خودروی نسبتا محبوب هاوال H2 را هم این شرکت وارد کرده بود که در بازار خودرویی با کیفیت شمرده می‌شد.

image

 

حالا این شرکت قصد دارد تا یک کراس اور جدید را در ایران تولید کند. شرکت دیار خودرو چندوقت پیش تولید کراس اور بایک X25 را شروع کرده بود و حالا در حال آماده سازی برای تولید کراس اور Soueast Dx3 است. همهزمان با این پروژه، پروژه تولید یک SUV هم پیش خواهد برد. این SUV بزرگ هم Soueast Dx7 خواهد بود.

image

 

خودروی سوئست Dx3 یک خودروی طراحی شده توسط یکی از بزرگترین طراحان خودرو یعنی پینین فارینا است که با تجهیز شدن به یک موتور تولید شده توسط میتسوبیشی در حال عرضه است. این خودرو با کد موتور 4A91 از میتسوبیشی که مجهز به یک توربو است که توان این موتور را به ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور آن را به ۲۲۵ نیوتن متر افزایش داده است.

این خودرو با یک گیبرکس CVT هشت سرعته تیپ ترونیک را دارا است که نیرو را به محور جلو انتقال می‌دهد. این خودرو از لحاظ تکنولوژی‌های ایمنی، دست کمی از هم رده‌های اروپاییش ندارد، تکنولوژی‌هایی مثلا ESP، TCS، سیستم‌های کنترل حرکت در سراشیبی و سر بالایی، کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای، ترمز اضطراری، سیستم هشدار حادثه و... را دارا است.

در بخش امکانات رفاهی هم حرفی برای گفتن دارد، مثلا نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کیلس (استارت و ورود بدون کلید)، دوربین ۳۶۰ درجه و سقف پاناروما را در لیست امکانات رفاهیش دارد. تقریبا می‌توان گفت که با استفاده از یک پیشرانه‌ خوب و امکانات رفاهی به نسبت بهتر بسیاری از رقبایش را در ایران کنار خواهد زد. در مورد قیمت این خودرو هنوز حرفی زده نشده است و ما همه منتظر قیمت گذاری بر روی این خودرو هستیم.

image

 

در مجموع به نظر می‌رسد با خودروی جذابی برای بازار کشورمان مواجه باشیم. این خودرو طراحی نسبتا زیبا و به‌روزی دارد و با توجه به مشخصات فنی و امکانات آن، این محصول می‌تواند به راحتی جای خود را در بازار ایران باز کند. شما در مورد این خودرو چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

jbardia

۱۴۰۰/۲/۲۳
آخ حق با شماست :) اشتباه لپی بود که مرسی گفتین و رفع شد

مزدا

۱۴۰۰/۲/۲۲
سقف پانامرا دیگه چیه؟ منظورتون سقف پاناروما هست؟

آرمان

۱۴۰۰/۲/۲۱
کپی بسیار مسخره از شورولت بلیزر