خانهاخبار
پردازنده اگزینوس جدید سامسونگ، به جنگ تراشه M1 اپل می‌رود

پردازنده اگزینوس جدید سامسونگ، به جنگ تراشه M1 اپل می‌رود

سامسونگ در نظر دارد تا با معرفی پردازنده جدید اگزینوس خود، راه اپل را ادامه دهد.
۱۴۰۰/۲/۲۱

بنا به گزارش‌های مختلف، مهندسان سامسونگ در حال کار روی پردازنده‌ای پرچمدار هستند که احتمالا با نام اگزینوس 2200 به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد. به گزارش وب سایت خبری کره‌ای Korea Economic Daily، این چیپست در نیمه دوم سال جاری با همکاری شرکت AMD (در حوزه پردازنده گرافیکی آن) رونمایی خواهد شد.

پردازنده اگزینوس 2200 (یا هر نام دیگری که برای آن در نظر گرفته شود) بر اساس معماری 5 نانومتری طراحی و توسعه یافته و دقیقا با ساختار اگزینوس 2100 که در خانواده گلکسی اس 21 شاهد آن بودیم، همراه خواهد بود. یکی از افراد فعال در حوزه امور صنعتی که درخواست عدم فاش شدن نامش را داشته، اعلام کرده است که این پردازنده توانایی رقابت با چیپست M1 اپل و اگزینوس 888 کوالکام را خواهد داشت و با هدف قرارگیری در محصولات مختلف مانند گوشی هوشمند و لپتاپ طراحی شده است.

image

 

البته هنوز اطلاعاتی در مورد قرارگیری این قطعه سخت‌افزاری در کروم بوک‌های سامسونگ انتشار نیافته، اما این اتفاقی است که به نظر می‌رسد امکان روی دادن آن در آینده نزدیک وجود دارد.

طبق جدول زمان بندی عرضه این پردازنده، به نظر می‌رسد که چیپست اگزینوس 2200 روی محصولات قدرتمند سامسونگ که در آینده نزدیک معرفی خواهند شد (مانند گلکسی زد فولد 3) قرار گرفته و به این ترتیب، رقبای دیگر خود را به چالشی بزرگ و هیجان انگیز دعوت خواهد کرد. البته ممکن است مانند روال سابق، این پردازنده تنها در مناطقی که محصولات پیشین با پردازنده کوالکام عرضه نمیشد، در دسترس خریداران قرار گیرد.

تراشه اگزینوس 2100 سامسونگ یک گام مستحکم رو به جلو برای این شرکت به حساب آمد و مهندسان این برند کره‌ای ثابت کردند که توانایی رقابت با محصولات کوالکام و اپل را تا حدی دارا هستند. البته در حالی که این پردازنده توانایی رقابت کامل با اسنپدراگون 888 را نداشت، اما در نوع خود شایان توجه بود. اما طراحی چیپستی برای گوشی هوشمند و لپتاپ به صورت همزمان، به معنی آن است که سامسونگ اعتماد به نفس لازم در این حوزه را کسب کرده و قصد دارد تا قدم‌های بلند و قدرتمندی را با همکاری شرکت AMD در این عرصه بردارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)