نسلهای مختلف هوندا سیویک این را به ما نشان دادهاند که سیویک تمایل دارد بین انقلاب و تکامل، تناوب کند. نسل ۱۰ام یعنی نسل قبلی سیویک، گام بلندی در راستای تغییرات در طراحی و عملکرد برداشت و حالا منطقی است که نسل بعدی آن از طراحی محافظه کارانهتری داشته باشد.
به نظر میرسد که ظاهر نسل یازدهم سیویک طراحی بالغتری را دارد که این چیز خوبی است. مدل جدید دارای یک سبک طراحی تر و تمیز است و بسیاری از ویژگی های جدید و ارتقا یافته که نوید پیشرفت مفید میدهند را با خود به همراه دارد. هوندا فاصله محوری سیویک سدان را ۳.۵ سانتیمتر بیشتر کرده است و ۱.۳ سانتیمتر هم به عقب ماشین اضافه کرده است. دیگر خبری از خطوط شکسته و زوایای عجیب غریب قبلی در این نسل از سیویک نیست و به جای آن یک طراحی بالغتر و روانتر در طراحی جلو و عقب دیده میشود.
با این تغییرات، به نظر میرسد این طراحی به طراحی آکورد که یک خودروی خانوادگیتر است کمی نزدیک شده است. البته قرار است یک مدل هاچبک به همراه مدلهای Si و Type R هم عرضه شود که قطعا طراحی آنها کمی متفاوت از این مدل خواهد بود و قطعا ظاهری اسپرتتر را دارا خواهند بود. در مدلهای Type R از موتور توربوشارژ و گیربکس دستی استفاده خواهد شد. همچنین مدل اسپرت که در اینجا با رنگ قرمز به تصویر کشیده شده دارای لوازم جانبی پرفرمنس هوندا است.
احتمالا تغییری در پیشرانههای مدلهای مختلف سیویک وجود نداشته باشد که یعنی در مدلهای LX و Sport از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی استفاده خواهد شد و موتور تریمهای EX و Touring، موتور ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر خواهد بود. متاسفانه گیربکس همه این مدلها CVT خواهد بود و فقط برای مدلهای اسپرتتر Si و Type R یک گیربکس دندهای در نظر گرفته شده است. موتور ۲ لیتری پایه ۱۵۸ اسب بخار توان را دارد و گشتاور آن ۱۸۷ نیوتن متر است. موتور ۱.۵ لیتری توربو هم با ۱۸۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور عرضه میشود.
فضای داخلی سیویک نسل ۱۱ام نیز طراحی جذابی دارد و از متریالهای بهتری در آن استفاده شده است. حتی آپشنها و تکنولوژیهای جدیدتری را هم در فضای داخلی این خودرو شاهد هستیم. یک صفحه نمایش ۷ اینچی برای سیستم پخش در نظر گرفته شده است که در وسط داشبورد خودنمایی میکند. البته لازم به ذکر است که این صفحه نمایش ۷ اینچی برای مدل پایه در نظر گرفته شده است. در مدل Tournig از یک نمایشگر بزرگتر ۹ اینچی به همراه یک پشت آمپر ۱۰ اینچی پشت فرمان استفاده شده است. Apple CarPlay و Android Auto تجهیزات استانداردی هستند که در هر دو سیستم پخش وجود دارد و صفحه نمایش بزرگتر screen mirroring وایرلس هم را دارا است. در مدل Touring از سیستم صوتی به روز شده BOSE هم استفاده شده است.
یک پکیچ کامل از از آپشنهای کمک کننده راننده(Driver-Assistance) در سیویک جدید وجود خواهد داشت و کیسه های هوای جانبی صندلی عقب برای اولین بار در Civic گنجانده شده است. هوندا هنوز جزئیات مربوط به تجهیزات استاندارد و آپشنال Civic را ارائه نداده است اما ما می دانیم که این مجموعه شامل ۴ مدل اصلی LX ، Sport ، EX و Touring است. LX دارای رینگ های ۱۶ اینچی ، اسپورت دارای چرخ های ۱۸ اینچی سیاه، EX دارای رینگ های ۱۷ اینچی با درجهای سیاه و تورینگ دارای چرخ های ۱۸ اینچی با درجهای خاکستری است. سویک در ۸ رنگ عرضه خواهد شد که ۳ رنگ به رنگهای قبل اضافه شده است و این سه رنگ عبارتند از:
انتظار میرود که قیمت نسل یازدهم سیویک، کمی افزایش نسبت به نسل قبل را داشته باشد، پس احتمالا نسخه LX از حدود ۲۳ هزار دلار شروع شود و قیمت مدل Touring حدود ۳۰ هزار دلار باشد. نظر شما در مورد نسل ۱۱ ام سیویک چیست؟