خانهاخبار
آزمایشگاه صوتی پیشرفته هواوی

آزمایشگاه صوتی پیشرفته هواوی

هدفون‌های True Wireless Stereo هواوی به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به کابل بیا سیم، به محتوای صوتی مورد علاقه خود گوش داده و با دیگران در ارتباط باشید.
۱۴۰۰/۲/۶

هدفون‌های True Wireless Stereo هواوی به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به کابل بیا سیم، به محتوای صوتی مورد علاقه خود گوش داده و با دیگران در ارتباط باشید. همچنین هدفون‌های جدید این شرکت که با قابلیت حذف نویز فعال همراه است، به شما اجازه می‌دهد تا بدون توجه به صداهای اطراف، به صورت کامل در موزیک دلخواه خود غرق شوید و هیچ صدایی در این میان شما را آزار ندهد. هواوی برای اولین بار، هدفون های مجهز به تکنولوژی کاهش نویز خود را در سال گذشته میلادی (2020) معرفی کرد که با نام فری بادز پرو از آن یاد می‌شود و به وسیله آن، تکنولوژی هدفون‌های TWS را وارد دنیایی جدید کرد.

به تازگی شرکت هواوی درب آزمایشگاه صوتی خود که به محفظه غیر هوایی مجهز است را به روی ناظران خارجی باز کرده است و به این ترتیب، آن‌ها فرصت پیدا کرده‌اند تا به نگاهی عمیق به بخش تحقیق و توسعه هواوی در این زمینه انداخته و با فناوری کاهش نویز این شرکت چینی که برای هدفون‌های بی سیم در نظر گرفته شده، از نزدیک آشنا شوند. محفظه غیر هوایی به متخصصان هواوی کمک می‌کند تا تست‌های آکوستیک روی صداهای مختلف را انجام دهند. به این ترتیب با کاهش انعکاس صدا و نویزهای خارجی، تست و تأیید پارامترهای مختلف صوتی امکان پذیر شده است.

آزمایشگاهی که این اتاق را درون خود می‌بینید، در زیر زمین احداث شده است که تا حد ممکن، سکوت درون آن حکم فرما باشد. دیوارهایی با ضخامت زیاد و مجاری تهویه با امکان خفه کردن صدا، از نفوذ صدای خارج از این محوطه به داخل جلوگیری می‌کند.

image

 

ممکن است تصویر کنید دیواری در این اتاق وجود ندارد. اما این اتاق توسط پنل‌های جذب کننده صدا و کاهش دهنده نویز پوشیده شده است تا به این ترتیب صدای تولید شده را جذب کرده و از انعکاس آن‌‌ها جلوگیری به عمل آورند.

image

 

درک صدا از سمت انسان‌ها فقط با رسیدن آن‌ها به گوش امکان پذیر نیست. بلکه امواج صوتی وابسته به ساختار، کانال گوش و سایر اعضای بدن به انسان‌ها انتقال پیدا می‌کنند. وقتی صدا وارد گوش انسان می‌شود، قبل از این که توسط اعصاب مغز احساس شود، به روش‌های مختلفی از جمله شکست، پرش یا انعطاف پردازش می‌شود. پس از این عملیات، مغز جهت صدا، میزان امواج و حجم اصوات را به طور دقیق تعیین می‌کند.

image

 

به منظور درک دقیق چنین فرآیندهایی در به دست آوردن امواج صوتی، محفظه غیر هوایی به تجهیزاتی شبیه سازی شده مانند سر انسان‌ها مجهز است که کانال گوش و گوش را شبیه سازی کرده و دو میکروفون چند جهته کوچک را در کانال گوش قرار می‌دهد تا تمام تأثیرات صدا بر گوش انسان از این طریق مورد بررسی قرار گیرد.

علاوه بر این، محفظه غیر هوایی در این اتاق مجهز به بلندگوهایی است که در چندین جهت مختلف قرار گرفته‌اند و قادر به پخش صداهای چند بانده هستند. مهندسانی که پشت میزهای مخصوص مشغول به کار هستند، صداهایی که در اشخاص در زندگی‌های روزمره با آن‌ها مواجه هستند را تولید و پخش می‌کنند. این اصوات تولید شده توسط دستگاهی که روی مدل سر شبیه سازی شده انسان قرار گرفته، ثبت و ضبط می‌شود تا در آزمایش‌های آینده مورد بررسی قرار گیرد.

پیش از عرضه رسمی هدفون فری بادز 4i، مهندسان هواوی این محصول را در محیط‌های متداول مانند مترو و کافه‌ای زیرزمینی مورد آزمایش قرار داده و سیستم کاهش دهنده نویز آن را آزمایش کرده و به این ترتیب آن را تأیید کرده‌اند.

این مکان، یکی از آزمایشگاه‌های هواوی است که روزانه عملیات تحقیق و توسعه در آن انجام می‌پذیرد. دپارتمان صوتی هواوی دارای شش مرکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان است و بیش از 300 مهندس در این اماکن استخدام شده‌اند. در اروپا که تحقیقات صوتی بسیار پیشرفته‌ای در آن صورت می‌پذیرد، هواوی اقدام به تأسیس تعدادی آزمایشگاه‌های صوتی کرده است که از جمله آن‌ها، می‌توان به مرکز تحقیقات صوتی در کشور آلمان اشاره کرد که تجزیه و تحلیل نویز و الگوریتم کاهش نویز به کمک هوش مصنوعی در آن انجام می‌شود. همچنین آزمایشگاه صوتی چند رسانه‌ای در کشور فنلاند، وظیفه انجام آزمایشات مختلف مربوط به ویژگی‌های مختلف در محصولات صوتی را بر عهده دارد.

به لطف این بنیاد فنی قوی، هواوی توانسته است فقط در طی سه سال گذشته بیش از 30 محصول را در پنج دسته صوتی مختلف طراحی، تولید و عرضه کند. این شرکت چینی در بیش از چهار زیر در حوزه مختلف صوتی سرمایه گذاری است:

  • راحتی در استفاده
  • کاهش نویز
  • کیفیت صدا
  • اتصال بی سیم

هواوی در حوزه تکنولوژی TWS نیز پیشرفت زیادی کرده است. در سال 2020، هدفون بی سیم پرچمدار فری بادز پرو هواوی توانست اثرات پیشگامانه کاهش صدا را در اختیار کاربران خود بگذارد. هدفون فری بادز 3 نیز اولین هدفونی به حساب می‌آید که از یک الگوی جدید برای کاهش و حذف نویز فعال در ساخت آن استفاده شده است.

image

 

هدفون فری بادز 4i هواوی که اخیرا عرضه شده است، باید توسط رسانه‌ها، کاربران و اهالی دنیای تکنولوژی مورد تحسین قرار گیرد. این محصول از کیفیت صدای بی نظیری برخوردار بوده و قادر است تا 10 ساعت به صورت مداوم، موزیک‌های دلخواه شما را به گوش‌تان برساند.

تعهد بی وقفه هواوی در زمینه تحقیق و توسعه باعث می‌شود تا این شرکت چینی بتواند محصولات صوتی خود را با بهترین کیفیت ممکن، در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)