خانهاخبار
مدیر عامل گروه بهمن توضیحاتی در مورد دیگنیتی داد

مدیر عامل گروه بهمن توضیحاتی در مورد دیگنیتی داد

بیوک علیمرادلو مدیر عامل گروه بهمن قیمت قطعی دیگنیتی را منوط به قوانین جدید گمرک و تعرفه‌های گمرک دانست.
۱۴۰۰/۱/۲۲

بیوک علیمرادلو، مدیر عامل گروه بهمن بعد از افتتاح خط تولید در شرکت توسعه قوای محرکه تیوان، در مورد قیمت کراس اوور دیگنیتی نکاتی را ذکر کرد. ایشان در مورد بهره برداری از این طرح ملی درباره قیمت دیگنیتی گفت که قیمت آن بستگی به مشخص شدن تکلیف قوانین جدید گمرک و تعرفه‌های جدید گمرک برای قطعات منفصله (قطعات CKD) دارد. البته که قبلا قیمت دیگنیتی حدود ۷۵۰ میلیون تومان اعلام شده بود، اما این روز‌ها این کراس اوور جدیدالورود گروه بهمن، در بازار آزاد بیش از ۹۰۰ میلیون قیمت گذاری شده است.

بیوک علیمرادلو در پاسخ به سئوالی که در مورد دیگنیتی‌های پلاک ملی در حال تردد در سطح شهر های کشور گفت که ما هیچوقت نگفته‌ام که فروش دیگنیتی پرایم هنوز شروع نشده است، تعدادی از آن‌ها به نمایندگی‌ها و عاملیت‌ها واگذار شده بود. او در این مورد افزود که این کار، کار مرسومی است بین خودروسازان  و هر محصول جدید به نمایندگی‌ها واگذار می‌شود تا بازخورد‌ها و گزارش‌های آن محصول زودتر به دست خودروسازان برسد.

مدیر عامل شرکت گروه بهمن گفته است که تولید دیگنیتی آغاز شده و روزانه ۱۵ دستگاه ازین خودرو در حال تولید است در حالی که هنوز با تمام ظرفیت تولید نمی‌کنند. در ادامه اشاره کرد که همه‌ی خودروهایی که به نمایندگی‌ها واگذار شده است، تولید گروه بهمن موتور بوده و با داخلی سازی ۲۰ درصد به روش CKD است.

علیمرادلو همچنین درباره موتورهای تولید شده توسط شرکت توسعه قوای محرکه تیوان گفته است که بر اساس برنامهریزی‌هایشان موتور ۴ سیلندر توربوشارژ برای خودروی فیدلیتی خواهد بود. وی افزود که در تلاش هستند برای خودرو‌های بعدی گروه بهمن را نیز به این خانواده موتور ۴ سیلندر تجهیز کنند. وی در ادامه گفت که یک موتور ۳ سیلندر یک لیتری را در دستور کار خود دارند که این موتور برای محصولات جدید سایپا در حال توسعه است، با توجه به حرف‌های ایشان، توافق‌های اولیه بین این دو شرکت در مورد خودروی آریا شکل گرفته است و بدنه‌ی این خودرو برا تطابق با موتور به زودی برای این شرکت ارسال خواهد شد.

مدیر عامل گروه بهمن در مورد آمادگی این شرکت برای تولید موتور برای ایران خودرو نیز گفت:« تیوان اولین شرکت خصوصی تولید موتور است. البته تولید قطعات موتوری برای شرکت‌های مختلف را نیز انجام می‌دهد.طوری که در حال حاضر قطعات موتور EF7 در کشور ساخته میشود و ایران خودرو آن را مونتاژ می‌کند. پس شرکت تیوان، تنها شرکتی است که موتور را به صورت کامل و مستقل تحویل خودرو سازان می‌دهد. همچنین با برنامه ریزی انجام شده موتور‌های اختصاصی شرکت تیوان، برای همه خودرو سازان قابل استفاه خواهد بود.»

علیمرادلو با اشاره به اینکه دستگاه‌‌های خطوط تولید تیوان، فوق پیشرفته هستند گفت که دستگاه‌های استفاده شده در خط تولید موتور تیوان، مشابه نمونه استفاده شده در خودروسازان پیشرفته‌ای مثل مرسدس بنز و آئودی است و با توجه به این مسئله شرکت تیوان، مدرن‌ترین سایت تولیدی پیشرانه کشور است که با کیفیت‌ترین موتور‌های ایران را تولید می‌کند.

وی همچنین در آخر اظهار امیدواری کرد که موتور‌های دیزلی به زودی به مرحله تولید برسد و گفته است که به نظر آن‌ها در بخش گروه‌های تجاری نیازمند اجزای پلتفرم به ویژه یک موتور خوب هستند. سال گذشته  سیباموتور با ایدم تفاهم نامه‌ای را امضا کرد. این گروه در خودروهای تجاری سرمایه گذاری خوبی کرده است و تنوع تولید خوبی دارد و برای حضور در بازار به دنبال توسعه این بخش نیز هستند.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)