خانهاخبار
منوی همبرگری در آپدیت تازه گوگل پلی استور حذف می‌شود

منوی همبرگری در آپدیت تازه گوگل پلی استور حذف می‌شود

پس از مدت بسیاری، شاهد برخی تغییرات در رابط کاربری گوگل پلی استور هستیم و در آخرین نسخه این نرم افزار، منوی همبرگری واقع در سمت چپ بالای این برنامه حذف شده است.
۱۴۰۰/۱/۱۹

پس از عرضه رابط کاربری مبتنی بر متریال دیزان در سال ۲۰۱۹، رابط کاربری گوگل پلی استور همواره به غیر از تغییراتی جزئی نسبتا فرق چندانی نکرده است. حالا گوگل آپدیتی منتشر کرده که پس از چندین سال تغییراتی را برای ظاهر پلی استور به همراه دارد.

image

 

مهم‌ترین تغییر در این میان، حذف منوی همبرگری واقع در سمت چپ بالای برنامه است. این بخشی از تلاش گوگل برای حذف منوهای کشویی است زیرا آنها با Gesture Navigation معرفی شده در اندروید ۱۰ تداخل دارند. گوگل پیش از این در گوگل فوتوز و گوگل مپز نیز این منو را حذف کرده بود.

image

 

گزینه‌هایی که در منوی همبرگری قرار داشتند حالا به بخش پروفایل در سمت راست قسمت بالایی منتقل شده‌اند. اگر چند اکانت داشته باشید، آنها نیز با فشردن فلش قرار گرفته در کنار نام اکانت شما قابل دسترسی خواهند بود. در بین گزینه‌ها نیز تغییراتی به چشم می‌خورد؛ Library جایگزین Wishlist شده و بخش‌های Payments و Subscriptions نیز ادغام شده‌اند.

image

 

گزینه‌های دیگر مانند My Apps & Games، Play Protect، Notifications & Offers و تنظیمات تغییری نکرده‌اند. برخی از یوزرها می‌گویند که گزینه‌های Play Pass و Play Points نیز برای آنها وجود دارد ولی برای دستگاه تست شده قابل دسترسی نبودند.

بخش تنظیمات نیز شاهد تغییراتی بوده و همه تنظیمات به چهار بخش اصلی طبقه بندی شده‌اند. پیش از این همه تنظیمات روی هم قرار گرفته بود و طبقه بندی خاصی وجود نداشت.

image

 

گوگل چند وقتی است که در حال تست این بازطراحی بود و بسیاری از کاربران پیش از این، خبر از دیدن این تغییرات روی دستگاه خود می‌دادند؛ اما حالا این آپدیت به صورت رسمی منتشر شده و برای تمامی کاربران قابل دسترسی است. اگر هنوز این آپدیت را در پلی استور خود نمی‌بینید، می‌توانید با پاک کردن کش اپلیکیشن و باز و بسته کردن آن، دستگاه را مجبور به انجام این به‌روزرسانی کنید.

آیا طراحی جدید گوگل برای پلی استور را می‌پسندید یا نسخه قدیمی را ترجیح می‌دادید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

pq

۱۴۰۰/۱/۲۴
قبلی بهتر بود الان سخت شده