خانهاخبار
تاریخ رونمایی از وان پلاس 9 رسما تایید شد

تاریخ رونمایی از وان پلاس 9 رسما تایید شد

شرکت وان پلاس امروز و با انتشار پوستری، تاریخ معرفی OnePlus 9 را رسما اعلام کرد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۸

به نظر می‌رسد که روز مورد علاقه طرفداران وان پلاس به زودی فرا می‌رسد. شرکت وان پلاس لحظاتی پیش با انتشار پوستری، تاریخ رونمایی از وان پلاس 9 را اعلام کردند. پرچمدار جدید وان پلاس در تاریخ 23 مارچ مصادف با سوم فروردین ماه 1400، معرفی خواهد شد. بد نیست بدانید که این رویداد به صورت آنلاین پخش شده می‌توانید لحظه لحظه آن را از طریق این لینک دنبال کنید.

image

 

در این پوستر، خبری که مدت‌ها به عنوان شایعه در رسانه‌ها مطرح می‌شد نیز مورد تأیید قرار گرفته است. اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید چندی پیش حرف و حدیث‌ها در مورد همکاری وان پلاس و برند مشهور Hasselblad توسط اشخاص مختلف مطرح می‌شد و حالا شاهد تایید این خبر توسط وان پلاس هستیم. حاصل این همکاری، بهبود دوربین وان پلاس 9 و اضافه شدن امکانات عکاسی مختلف به آن خواهد بود. اما قطعا برای فهمیدن اطلاعات بیشتر، باید تا مراسم رونمایی این گوشی صبر کنیم.

Hasselblad یکی از شرکت‌های مشهور و فعال در حوزه عکاسی به حساب می‌آید. در کنار تولید و توسعه تجهیزات و سیستم‌های مربوط به دوربین‌های عکاسی مدرن، آن‌ها مسئولیت تصویربرداری از پروژه Apolo 11 در سال 1969 و تأمین قطعات سخت‌افزاری مربوطه را نیز بر عهده داشتند.

این همکاری می‌تواند یکی از نشانه‌های سخنان پیشین آقای Pete Lau، مدیر عامل وان پلاس، باشد. او اوایل سال جاری میلادی گفته بود که وان پلاس می‌خواهد تا در حوزه عکاسی با گوشی‌های هوشمند، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.  

مشخصات و قابلیت‌های دوربین وان پلاس 9

با وجود مشخص شدن برخی ویژگی‌ها و امکانات، مسئولان وان پلاس تا بیست و سوم مارچ و رویداد رسمی معرفی وان پلاس 9، برای بیان قابلیت‌های دوربین این محصولات صبر خواهند کرد.

در حوزه سخت افزار، وان پلاس 9 به سنسور سفارشی IMX789 سونی مجهز خواهد بود. به این ترتیب با بزرگ ترین سنسور دوربینی که وان پلاس برای گوشی‌هایش استفاده کرده، روبرو خواهیم بود. از جمله تغییرات حاصل شده با اضافه شدن این سنسور می‌توان به پشتیبانی از عکاسی با فرمت RAW و به صورت 12 بیتی اشاره کرد و از طرف دیگر، امکان ثبت و ضبط فیلم‌هایی با رزولوشن 4K و نرخ فریم 120fps یا رزولوشن 8K و نرخ فریم 30fps مهیا خواهد شد.

image

 

برخی امکانات نرم‌افزاری که حاصل همکاری با Hasselblad است نیز روی سری وان پلاس 9 اعمال خواهد شد. به عنوان یکی از مهم ترین قابلیت‌ها، می‌توان به ویژگی Natural Color Calibration اشاره کرد. همان طور که از نام آن پیداست، حاصل این تکنولوژی رنگ‌هایی دقیق در تصاویر و ویدئوهایی است که با وان پلاس 9 گرفته می‌شود. به گفته مسئولان وان پلاس، این پروژه تکنیکال‌ترین چالشی بوده است که تا به حال با آن سر و کار داشته‌اند و به همین دلیل، اغلب توجه و تمرکز خود را روی آن معطوف کرده‌اند.

وان پلاس همچنین لنزهای freeform را با سری 9 معرفی خواهد کرد. این فناوری می‌تواند اعوجاج حاصل شده در تصاویر گرفته شده با لنز اولتراواید را از بین ببرد.

در آینده نزدیک، احتمالا شاهد دوربین‌هایی با عنوان Hasselblad Camera for Mobile خواهیم بود. این قطعات سخت‌افزاری در محصولات آینده وان پلاس قرار خواهند گرفت، اما متأسفانه سری 9 شامل این تکنولوژی نخواهند بود. مسئولان OnePlus در نظر دارند تا ظرف سه سال آینده، سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری در این عرصه را برای پیشرفت دوربین محصولات آینده خود انجام دهند.

در نهایت، به نظر می‌رسد که مهندسان چینی وان پلاس در تلاش هستند تا بهترین تجربه در هنگام عکاسی یا فیلمبرداری را در اختیار کاربران خود قرار دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به عکاسی پانورامیک با زاویه دید 140 درجه‌ای و تکنولوژی T-lens برای فوکوس سریع‌تر روی سوژه توسط دوربین سلفی اشاره کرد.

به عنوان آخرین بند این مطلب، مجددا تاریخ 23 مارچ مصادف با سوم فروردین برای رونمایی از وان پلاس 9 را به شما یادآوری می‌کنیم. مثل همیشه، بلافاصله پس از اتمام این مراسم، تمام اخبار و حواشی مربوطه را می‌توانید از وب‌سایت جی‌اس‌ام بخوانید. شما درباره وان پلاس 9 چه فکر می‌کنید؟ آیا بالاخره وان پلاس می‌تواند با این گوشی در بخش دوربین با بزرگان رقابت کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)