خانهاخبار
MWC 2021 با تمهیدات ویژه میزبان 50 هزار نفر خواهد بود

MWC 2021 با تمهیدات ویژه میزبان 50 هزار نفر خواهد بود

طبق اعلام مدیرعامل GSMA، متولی برگزاری کنگره جهانی موبایل، مراسم MWC 2021 بارسلونا به‌صورت حضوری و با تدابیر بهداشتی ویژه ولی با شرکت‌کنندگان کمتر برگزار خواهد شد.
۱۳۹۹/۱۲/۱

آخرین رویداد بزرگی که پیش از آغاز همه‌گیری جهانی ویروس کرونا به‌صورت حضوری برگزار شد CES 2020 بود. اگر به خاطر داشته باشید، ویروس کرونا در حوالی دی ماه پارسال شیوع پیدا کرد و احتمالا CES هم به شیوع بیشتر آن دامن زد. پارسال مراسم MWC 2020 به طور کامل لغو شد، ولی امسال مدیرعامل GSMA، متولی برگزاری MWC، اعلام کرده که می‌خواهد این مراسم را به‌صورت حضوری برگزار کند.

جان هافمن، مدیرعامل GSMA می‌گوید برگزاری حضوری این رویدادها به مردم کمی امیدواری می‌دهد و کمک می‌کند تا افراد راحت‌تر از اثرات همه‌گیری کووید-۱۹ فاصله بگیرند و به شرایط عادی برگردند. MWC دو رویداد دارد که یکی معمولا در ماه فوریه در بارسلونا و دیگری در تابستان در شانگهای برگزار می‌شود. GSMA چندی قبل اعلام کرده بود که MWC بارسلونا را به ماه ژوئن یا ژوئیه موکول می‌کند، و رویداد شانگهای در عوض هفته آینده برگزار می‌شود.

انجام گسترده آزمایشات و واکسیناسیون به چین کمک کرده که تا حد زیادی به شرایط عادی برگردد. آن‌طور که هافمن می‌گوید چین به خاطر محدودیت‌هایی که اعمال کرده گویی درون یک حباب از همه‌گیری کرونا در امان مانده است. MWC شانگهای احتمالا ۲۰ هزار شرکت‌کننده خواهد داشت که یک سوم رقم ۶۰ هزار شرکت‌کننده در سال ۲۰۱۹ است. هافمن درباره رویداد بارسلونا می‌گوید:

بارسلونا کمی متفاوت خواهد بود، [چون] مراسم اصلی است. ملزومات بیماری کووید ظرفیت ما را کاهش می‌دهد. با توجه به محدودیت‌های مسافرتی، ظرفیت‌های آزمایشگاهی و مسیرهای یک‌طرفه‌ی نمایشگاه نمی‌توانیم میزبان ۱۱۰ هزار نفر باشیم، عملا هیچ راهی برای انجام این کار وجود ندارد.

شرکت‌کنندگان نمایشگاه بارسلونا باید ۷۲ ساعت قبل از حضور در این رویداد پاسخ منفی آزمایش کرونای خود را ارائه کنند. البته در خود محل رویداد هم آزمایش‌گیری انجام می‌شود. افزون بر این، GSMA شرایطی را مهیا می‌کند تا افراد بدون نیاز به لمس وسایل نمایشگاه بتوانند از غرفه‌ها دیدن و خود را احراز هویت کنند.

هافمن می‌گوید تعداد شرکت‌کنندگان رویداد MWC بارسلونا امسال به جای رقم همیشگیِ بالغ بر ۱۰۰ هزار نفری احتمالا چیزی در حدود ۵۰ هزار نفر خواهد بود.

علی‌رغم این تمهیدات هنوز خطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد و فقط زمان مشخص می‌کند که کشورهای غربی تا چه اندازه می‌توانند از طریق محدودیت‌های بهداشتی از خودشان در برابر کووید-۱۹ مراقبت کنند. در حال حاضر در سراسر اروپا و ایالات متحده محدودیت‌های مسافرتی وجود دارد، ولی امید است که گسترش فرآیند توزیع واکسن بتواند این محدودیت‌ها را کمتر کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)