خانهاخبار
هدست واقعیت افزوده اپل در نیمه اول 2022 از راه می‌رسد

هدست واقعیت افزوده اپل در نیمه اول 2022 از راه می‌رسد

AR Headset اپل با قابلیت‌های جدید همراه خواهد بود.
۱۳۹۹/۱۱/۱۸

گزارش جدیدی که توسط JP Morgan منتشر شده، حاکی از آن است که اپل در نیمه اول سال آينده میلادی (2022) از هدست واقعیت افزوده خود رونمایی خواهد کرد.

متن کامل گزارش نقل شده از JP Morgan در نشریه China Times به شرح زیر است:

اپل در سال 2022، هدست واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) خود را که به تکنولوژی‌های جدیدی مجهز خواهد بود، معرفی خواهد کرد. بسیاری از قطعات این محصول در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی، وارد فاز تولید خواهد شد. عرضه هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل از نیمه اول سال آینده آغاز می‌شود و این در حالی است که برخی تأمین کنندگان مانند TSMC، روند تولید برخی قطعات را از هم اینک شروع کرده‌اند.

image

 

در متن این گزارش، به این موضوع اشاره شده است که JPMorgan، زبان طراحی این دو محصول را مانند سایر هدست‌های موجود در بازار می‌داند و البته از لحاظ قیمت، بسیار گران‌تر از نمونه‌های مشابه خواهد بود. مواد اولیه قابل مصرف برای این محصول، با یک حساب سرانگشتی چیزی حدود 500 دلار برای کوپرتینویی‌ها آب می‌خورد. در مقام مقایسه، بد نیست بدانید که نسخه 128 گیگابایتی آیفون 12 با هزینه تمام شده 431 دلاری برای اپل همراه شده است. منابع خبری گزارش داده‌اند که تولید کننده‌های قطعات از جمله کمپانی TSMC در تلاش هستند تا با تمام قوا، مسئولیت تأمین و تولید این دو محصول را به بهترین نحو ممکن به عهده گرفته و خط تولید و عرضه آن با مشکلی مواجه نشود.

شرکت TSMC که مسئولیت تولید برخی قطعات سخت‌افزاری هدست واقعیت افزوده و هدست واقعیت مجازی اپل را بر عهده دارد، خط تولید خود را کم کم آماده می‌کند تا مراحل ساخت قطعات را به زودی استارت بزند. شرکت‌های Largan و Jin Guoguang در حوزه تأمین لنز دوربین، Yujingguang و Yangmingguang در حوزه لنز واقعیت افزوده و شرکت Pegatron در حوزه اسمبل این محصولات فعالیت خواهند داشت.

گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که تأمین کنندگان قطعات دو محصول جدید اپل، مطمئنا سود زیادی از این بابت به جیب خواهند زد. در نهایت بد نیست بدانید عینک هوشمند اپل با وجود مشکلات پیش آمده در راه تولید و توسعه تکنولوژی‌های مورد نیاز، دست کم بین 12 تا 18 ماه آینده معرفی و عرضه خواهد شد.

اخیرا آقای مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ به این موضوع اشاره کرده بود که کوپرتینویی‌ها در حال کار روی یک هدست گران قیمت، با حداقل قیمت 900 دلاری خواهند بود که در اوایل سال 2022 معرفی و روانه بازار می شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)