خانهاخبار
تحلیل و بررسی آیفون ۱۲ پرچمدار اپل در بازار گوشی‌های هوشمند

تحلیل و بررسی آیفون ۱۲ پرچمدار اپل در بازار گوشی‌های هوشمند

تحلیل و بررسی آیفون 12، پرچم دار اپل در بازار گوشی های تلفن همراه هوشمند به همراه ارزیابی کامل امکانات گوشی آیفون 12 و محدودیت‌هایی که قبل از خرید باید بدانید
۱۳۹۹/۱۱/۸
بررسی آیفون ۱۲ پرچمدار اپل در بازار گوشی‌های هوشمند جدید

نقد و ارزیابی موشکافانه آیفون 12، جزیره دلفریب

کمپانی اپل امسال ۴ مدل از گوشی هوشمند جدید خود یعنی آیفون ۱۲ را به بازار عرضه کرد. یکی از پر بحث ترین موضوعات پیرامون آیفون ۱۲ حذف آداپتور شارژر گوشی بود که این کار از طرف اپل برای اولین بار انجام میشد. بسیاری از کاربران و مشتریان اعتراض زیادی نسبت به این اقدام اپل در شبکه های اجتماعی بروز دادند.

انواع مدل‌های آیفون ۱۲

نقطه اشتراک مدل‌های مختلف آیفون‌های ۱۲ در چیپست قدرتمند، نمایشگر OLED و امکان اتصال به 5G و چند مورد دیگر دانست. تراکم پیکسلی در نمایشگر هر چهار مدل به اندازه‌ی ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ است که به نسبت نسل قبل دو برابر شده. کنتراست نمایشگرها نیز ۱ به ۲ میلیون است. همه آیفون‌های ۱۲ از فرمت ویدیویی HDR پشتیبانی می‌کنند. اپل روی استفاده از فناوری 5G بسیار تاکید کرده و تیم کوک در مراسم معرفی آیفون ۱۲ گفته «5G در هیجان‌انگیزترین مرحله خودش قرار دارد».

طراحی شکل ظاهری آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ نسبت به نسل قبل خود ۱۱ درصد باریک‌تر است. در ابعاد ۱۵ درصد کوچک‌تر، و در وزن ۱۶ درصد سبک‌تر. از نظر شکل ظاهری اپل مجددا طراحی آیفون ۱۲ را شبیه به آیفون ۴ به شکل تخت انجام داده و از انحنا در طراحی که در آیفون x وجود داشت خب

کلیدهای گوشی در آیفون ۱۲ تخت هستند و شما برآمدگی زیادی برای کلیدهای جانبی نمی بینید. در پایین دستگاه خروجی USB Type C وجود ندارد و مجددا از USB2 استفاده شده که سرعت انتقال کمی دارد و این یک نکته ضعف به شمار می‌آید.

پردازنده آیفون ۱۲

این گوشی از پردازه‌ی شش هسته‌ای بسیار قدرتمند بهره می‌برد. تراشه A14 Bionic Apple در این گوشی به کار برده شده و پردازه‌ی گرافیکی آن نیز ۴ هسته‌ای است. قدرت و اقتدار اپل در این پردازنده‌ها به گونه‌ای است که فاصله بسیار خوبی را با نمونه‌های اندرویدی ایجاد می‌کند و آیفون در این مقیاس رقبای خود را تا حد زیادی کنار می‌زند.

دوربین آیفون ۱۲

آیفون دوازده نیز دوربین دوگانه دارد ولی از سنسور LiDAR فقط در ورژن پرومکس آیفون ۱۲ استفاده شده. فیس آیدی نیز در این نسل آیفون بهبود چشمگیری داشته و به کمک فناوری الگوریتم Dynamic Zoning چهره کاربر را سریع‌تر تشخیص می‌دهد و قفل گوشی را باز می‌کند.

آیفون دوازده از دوربین دوگانه شامل سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر تصویر اپتیکال و سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و میدان دید ۱۲۰ درجه برخوردار است. اپل ادعا کرده است عملکرد دوربین در نور کم بهتر شده و جزئیات تصاویر بهتر دیده می‌شود. کما اینکه تست‌های ما نیز همین موضوع را تایید کرد. دوربین سلفی نیز ۱۲ مگاپیکسلی است و از حسگر سه‌بعدی تشخیص چهره و عمق تصویر در آن استفاده شده.

یکی از بهبود‌های فوق‌العاده در عملکرد دوربین آیفون ۱۲بهبود در فیلم‌برداری آن که با فناوری Dolby Vision می‌توانید با آن فیلم بگیرید و با همین فناوری آن را در گوشی خود ویرایش کنید.

سیستم عامل آیفون

اپل در این نسل از آیفون از iOS 14 استفاده کرده. در این ورژن از سیستم عامل آی‌اواس امکان کنترل فضای اصلی گوشی با خلاقیت بیشتری برای یوزر فراهم شده و می‌توانید تجربه جدیدی برای صفحه‌ی هوم گوشی‌های آیفون ببینید.

شارژر MagSafe، شارژر بیسیم آیفون 12

شارژر و عملکرد باتری آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ اینبار علاوه بر امکان فست شارژ از شارژر بیسیم در گوشی خود استفاده می‌کند. شارژر مگ سیف قطعه‌ای است که در پشت آیفون ۱۲ استفاده شده و به شکل مغناطیسی گوشی شما را به یک شارژر وایرلس متصل می‌کند و گوشی می‌تواند به شکل بیسیم با استفاده از مگ‌سیف شارژ‌ شود.

باتری آیفون ۱۲ همچنان لیتیوم یونی غیر قابل تعویض است و تقریبا با ظرفیت کامل تا ۱۷ ساعت پخش مداوم فیلم برایتان خواهد داشت.

آیفون ۱۲ در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز (Product RED)، سبز روشن و آبی با شروع قیمت ۷۹۹ دلار به بازار عرضه شده است. در ایران نیز شما می‌توانید برای  خرید آیفون ۱۲  با گارانتی معتبر، رجیستری قانونی و اطمینان از اصالت کالا از فروشگاه اینترنتی آمیتیس اقدام به خرید کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)