خانهاخبار
کوآلکام برای فعالیت جدی‌تر در حوزه 5G استارت‌آپ NUVIA را خرید

کوآلکام برای فعالیت جدی‌تر در حوزه 5G استارت‌آپ NUVIA را خرید

کوآلکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که استارت‌آپ NUVIA را به مبلغ 1.8 میلیارد دلار خریداری کرده تا بهتر بتواند به رقابت با اپل، اینتل و سامسونگ بپردازد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

کوآلکام امروز اعلام کرد که استارت‌آپ NUVIA، فعال در زمینه فناوری‌های تراشه، را با مبلغ ۱.۸ میلیارد دلاری خریده است. انتظار می‌رود که این معامله در تثبیت جایگاه تراشه‌های اسنپدراگون به عنوان یکی از پیشتازان بازار به کوآلکام کمک کند و سطح عملکرد CPU و بهینگی مصرف انرژی در زمان استفاده از 5G را افزایش دهد.

مدیرعامل کوآلکام، کریستیانو ایمون، در بیانیه‌ای گفت:

5G، نقطه تلاقی رایانش و معماری‌های موبایلی، و توسعه فناوری‌های موبایلی در صنایع دیگر فرصت بزرگی برای کوآلکام محسوب می‌شود. تیم NUVIA نوآوری‌های خود را ثابت کرده و مثل کوآلکام میراثی قدرتمند در زمینه خلق فناوری‌ها و محصولات پیشگام دارد. بسیار هیجان‌زده‌ام که این تیم به گروه ما پیوسته است. در کنار یکدیگر به خوبی می‌توانیم رایانش را بازتعریف کنیم و در پیشبرد نوآوری‌های بیشتر به اکوسیستم همکارانمان یاری برسانیم و کلاس جدیدی از محصولات و تجارب را در عصر 5G به وجود بیاوریم.

استارت‌آپ NUVIA در سال ۲۰۱۹ توسط یکی از مدیران سابق بخش نیمه‌رساناهای اپل تاسیس شد که در زمینه توسعه تراشه‌های سری A برای آیفون‌ها و آیپدها فعالیت می‌کرد. این استارت‌آپ از آن زمان تاکنون مشغول کار روی هسته‌های اختصاصی CPU برای سرورها بوده است. با این حال، کوآلکام می‌خواهد از پردازنده‌های مرکزی NUVIA برای محصولات مختلفی از جمله تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های خودران استفاده کند. این شرکت با استفاده از پردازنده‌های NUVIA در تراشه‌های اسنپدراگون می‌تواند وابستگی خود را به ARM که حالا تحت تملک انویدیا قرار گرفته، کمتر کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)