خانهاخبار
لنوو از لپ‌تاپ‌های آیدیاپد جدید خود با پردازنده‌های مختلف رونمایی کرد

لنوو از لپ‌تاپ‌های آیدیاپد جدید خود با پردازنده‌های مختلف رونمایی کرد

لنوو امروز از چند لپ‌تاپ جدید پرده برداشت که هر کدام از پردازنده‌های مختلفی، از چیپست‌های ARM کوآلکام گرفته تا اینتل و AMD، استفاده می‌کنند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۰

لنوو امروز در خلال رویداد مخصوص خود برای نمایشگاه CES از چند لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد که همگی آن‌ها قابل حمل و بسیار قدرتمند هستند. این لپ‌تاپ‌ها از انواع مختلفی از پردازنده‌ها از جمله چیپست‌های اسنپدراگون، اینتل، AMD و گرافیک‌های انویدیا RTX استفاده می‌کنند. در ادامه نگاهی به تک‌تک این لپ‌تاپ‌ها می‌اندازیم.

Lenovo IdeaPad 5G

این لپ‌تاپ ۱۴ اینچی از چیپست اسنپدراگون 8cx بهره می‌برد که تراشه‌ای ۷ نانومتری با پشتیبانی کامل از ویندوز ۱۰ است. آیدیاپد 5G توان طراحی گرمایی (TDP) پایینی دارند و از این رو لنوو توانسته فن را از این لپ‌تاپ حذف و محصول بی‌سروصدایی را ارائه کند.

image

آیدیاپد 5G از مودم اسنپدراگون X55 بهره می‌برد که سرعت بسیار زیاد 5G (از نوع زیر ۶ گیگاهرتز) را ارائه می‌کند. این لپ‌تاپ برای شبکه‌های خانگی از وای‌فای ۵ برخوردار است. خود دستگاه نمایشگری ۱۴ اینچی با حاشیه‌های بسیار کم دارد. پنل آن از نوع IPS LCD با وضوح 1080p، حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیتی و پوشش ۱۰۰ درصدی sRGB است. در جلوی آیدیاپد 5G بلندگوهایی قرار گرفته که با صدای دالبی سازگار است و دو میکروفن برای تماس‌ها هم در نظر گرفته شده است.

image

وزن این محصول ۱.۲ کیلوگرم و اندازه آن ۱۴.۹ میلی‌متر است. آیدیاپد 5G یک باتری ۵۱ وات‌ساعتی دارد که قادر به پخش حداکثر ۲۰ ساعت ویدیو است. این لپ‌تاپ با درگاه USB-C شارژ می‌شود و سرعت شارژ آن ۶۵ وات است.

لنوو آیدیاپد 5G در برخی بازارها عرضه خواهد شد. هنوز قیمتی برای این دستگاه اعلام نشده است.

Lenovo IdeaPad 4G/LTE

اگر به دنبال استفاده از 5G نباشید، می‌توانید به سراغ این محصول بروید که نمایشگری ۱۴ اینچی دارد و از چیپست اسنپدراگون 8c استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ صرفا با شبکه 4G کار می‌کند اما سرعت اتصال خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

آیدیاپد 4G/LTE با حداکثر ۸ گیگابایت رم LPDDR4X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی PCIe SSD عرضه می‌شود.

Lenovo IdeaPad 5i Pro (Intel)

چنان‌چه نمی‌خواهید به قطار محصولات ARM بپیوندید، آیدیاپد 5i پرو با پردازنده نسل یازدهم اینتل (حداکثر تا i7) در اختیار شماست. این لپ‌تاپ با بدنه تمام فلزی در دو اندازه ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه می‌شود که وزن هر کدام به ترتیب ۱.۴۵ و ۲ کیلوگرم است. هر دو مدل از نسبت تصویر ۱۶:۱۰ بهره می‌برند.

image

مدل ۱۶ اینچی آیدیاپد 5i پرو پنلی با وضوح 2.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. این پنل از نوع IPS LCD است و حداکثر روشنایی آن به ۳۵۰ نیت می‌رسد. مدل ۱۴ اینچی باکیفیت‌تر است و وضوح 2.8K و روشنایی ۴۰۰ نیتی دارد. این لپ‌تاپ از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

پیکربندی این دستگاه حداکثر به اینتل Core i7 نسل یازدهم و گرافیک انویدیا MX450 می‌رسد. قابلیت Lenovo Q-Control به شما اجازه می‌دهد تا با کمک دکمه‌های ترکیبی Fn+Q بتوانید بین حالت استفاده از حداکثر توان و ذخیره انرژی جابه‌جا شوید. آیدیاپد 5i پرو حداکثر ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD دارد.

مدل ۱۴ اینچی این دستگاه دارای باتری ۵۶.۵ وات‌ساعتی و مدل ۱۴ اینچی دارای باتری ۷۵ وات‌ساعتی است که می‌تواند با درگاه تاندربولت ۴ شارژ شود. این دو مدل از وای‌فای ۶ بهره می‌برند. نکته جالب این‌که آیدیاپد 5i پرو سنسور سه‌بعدی زمان پرواز و نرم‌افزار Glance را هم دارد که می‌تواند بفهمد چه زمانی مشغول تماشای نمایشگر هستید و در صورت نیاز وقتی صفحه را نمی‌بینید، پخش ویدیو را متوقف کند.

image

مدل‌های اینتلی این لپ‌تاپ از ماه مارس در اروپا، خاورمیانه و آفریقا عرضه می‌شود. قیمت پایه مدل ۱۶ اینچی ۹۰۰ یورو و مدل ۱۴ اینچی ۷۰۰ یورو است.

Lenovo IdeaPad 5 Pro (AMD)

این لپ‌تاپ با پردازنده AMD رایزن سری H عرضه می‌شود و پیکربندی دقیق آن به‌زودی اعلام خواهد شد. این دستگاه هم دو مدل ۱۴ اینچی ۹۰ هرتزی و ۱۶ اینچی ۱۲۰ هرتزی دارد. مدل ۱۶ اینچی از گرافیک جی‌فورس RTX و حداکثر ۳۲ گیگابایت رم DDR4 استفاده می‌کند. در نتیجه، می‌توانیم آن را به‌عنوان یک لپ‌تاپ گیمینگ حساب کنیم که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی کمک شایانی در اجرای جذاب‌تر بازی‌ها خواهد داشت. مدل ۱۴ اینچی صرفا با گرافیک MX450 عرضه می‌شود.

image

عرضه آیدیاپد 5 پرو کمی عجیب‌تر است. مدل ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ به بازار آمریکای شمالی می‌رود و احتمالا از ماه مه آن را با قیمت ۱۱۵۰ دلار خواهیم دید. مدل ۱۴ اینچی این محصول در اروپا، آفریقا و خاورمیانه میانه عرضه می‌شود و قیمتش از ۸۰۰ یورو شروع خواهد شد.

image

حالت Alexa Show برای PC

لنوو همچنین از قابلیتی رونمایی کرد که عملا می‌تواند لپ‌تاپ‌ها را به نمایشگرهای هوشمند تبدیل کند و نقش هاب هوشمند خانگی شما را به آن‌ها بسپارد. این قابلیت امکان دسترسی به فرمان‌های صوتی، مشاهده آنی اطلاعات و تقریبا هر کاری را فراهم می‌کند که یک Echo Show قادر به انجام آن است.

حالت Alexa Show از سه‌ماهه دوم امسال در دسترس قرار می‌گیرد و برای شمار زیادی از محصولات لنوو از جمله لپ‌تاپ‌های Yoga و IdeaPad عرضه می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)