خانهاخبار
گزارش: آیپد پرو مجهز به Mini LED در نیمه اول 2021 به بازار می‌آید

گزارش: آیپد پرو مجهز به Mini LED در نیمه اول 2021 به بازار می‌آید

نشریه کره‌ای The Elec در گزارش تازه‌ای مدعی شده که اولین محصول مجهز به پنل نمایش Mini LED در نیمه نخست سال آینده میلادی عرضه خواهد شد.
۱۳۹۹/۹/۶

اپل مشغول اعمال تغییرات گسترده‌ای در محصولات این شرکت است و پس از تجهیز کامپیوترهای مک به تراشه‌های جدید حالا نوبت به سری آیپد پرو می‌رسد. با وجود این‌که تغییرات پیش روی آیپد پرو به اندازه تغییرات مک‌ها قابل توجه نیست، اما بررسی آن‌ها همچنان جذابیت خاص خودش را دارد.

غول بزرگ کوپرتینویی در حال حاضر مشغول کار روی نمایشگری با فناوری Mini LED است که انتظار داریم آن را در آینده نزدیک روی اکثر محصولات این شرکت ببینیم. حالا گفته شده اولین دستگاهی که به این فناوری مجهز می‌شود آپید پرو جدید خواهد بود.

مطابق گزارش جدید نشریه کره‌ای The Elec، آیپد پرو Mini LED در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسد. علاوه بر این، اعلام شده که اپل روی پنلی از نوع OLED برای آیپد پرو کار می‌کند و آن را در نیمه دوم سال آینده عرضه خواهد کرد. گفته می‌شود که اپل پنل‌های OLED خود را از دو شرکت سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی تامین می‌کند. این دو شرکت امسال وظیفه تامین پنل‌های OLED سری آیفون ۱۲ را هم برعهده دارند.

این گزارش می‌گوید اپل از سال آینده استفاده جدی از پنل‌های Mini LED را شروع می‌کند و رفته‌رفته این پنل‌ها را در مک‌بوک‌ها و آیمک‌ها به کار می‌گیرد. با این حال فعلا زمان‌بندی مشخصی برای توسعه این محصولات در دست نیست. 

پیش‌تر در گزارش‌ها گفته شده بود که اپل در فکر تامین پنل‌های Mini LED از شرکت Epistar است. همچنین در گزارش‌های دیگری آمده بود که این شرکت می‌تواند با کمپانی چینی Sanan Optoelectronics هم همکاری داشته باشد و از سال ۲۰۲۲ آن‌ها را وارد زنجیره تامین خود کند.

فناوری Mini LED ظاهرا به‌عنوان گذاری برای ورود به دوران فناوری Micro LED استفاده خواهد شد. کوپرتینویی‌ها سال‌هاست که روی فناوری Micro LED کار می‌کنند و انتظار دارند که در نهایت تمام محصولات خود را به این پنل‌ها مجهز کنند. با وجود این‌که توسعه این فناوری از سال ۲۰۱۸ آغاز شده، انتظار نداریم که آن را حداقل تا سال ۲۰۲۳ در محصولات مصرفی بازار ببینیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)