خانهاخبار
سری گوشی‌های Sony Xperia Compact دوباره به عرصه رقابت بازمی‌گردد

سری گوشی‌های Sony Xperia Compact دوباره به عرصه رقابت بازمی‌گردد

سونی مدتی است که سعی می‌کند فعالیت‌های خود را از دید همگان دور نگه دارد. اما با این حال در ماهی که گذشت اطلاعاتی در رابطه با تاریخ عرضه گوشی های آتی این شرکت لو رفت.
۱۳۹۹/۹/۳

سونی مدتی است که سعی می‌کند فعالیت‌های خود را از دید همگان دور نگه دارد. اما با این حال در ماهی که گذشت اطلاعاتی در رابطه با تاریخ عرضه گوشی های آتی این شرکت لو رفت. که قابل توجه ترین این شایعه‌ها مربوط به گوشی Sony Xperia 10 lll می‌شود. این گوشی از پردازنده snapdragon 690 استفاده می‌کند و قرار است به عنوان یک گوشی 5G مقرون به‌صرفه عرضه اندام کند. اکنون شایعه جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد سونی در طول این مدت بی‌کار نبوده و قرار است یک سری جدید با پتانسیل بالا را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ معرفی کند. احتمال می‌رود این سری همان گوشی‌های سری Xperia Compact باشد.
اشاره به این موضوع می‌تواند بسیاری از طرفداران را آزرده کند زیرا سری Xperia Compact جزو سری گوشی‌های محبوب شرکت سونی بود. این گوشی با بهره‌گیری از سخت افزار قدرتمند در جثه‌ای کوچک قادر بودند قدرتمندترین پرچم‌داران را به زانو در بیاورند. اما تولید آن‌ها به یکباره متوقف شد و این نشان می‌دهد شرکت سونی در بخش موبایل با چه تنش‌هایی روبه‌رو است. اخرین مدل این سری، گوشی Xperia xz2 بود که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد.
باتوجه به گوشی‌های بسیار کمی که در این مدت از سونی شاهد بودیم؛ می‌توان حدس زد که تنش‌ها هنوز در این شرکت فرو ننشسته است و نتیجه آن منجر به کنسل شدن پروژه sony Xperia 10 ll Plus شد. این گوشی قرار بود از پردازنده snapdragon 720 استفاده کند و توجه شرکت را به تکنولوژی 5G معطوف کند. با عرضه گوشی Xperia Compact 1 lll سونی می‌تواند به برنامه خود بازگردد و این گوشی متناسب با این استراتژی خواهد بود. بخصوص اگر شایعه‌هایی که در رابطه با پردازنده Snapdragon 775 منتشر شده‌اند، اثبات شوند.

image


متاسفانه تنها اطلاعاتی که در رابطه با این مدل داریم مربوط به شماره مدل و صفحه نمایش این گوشی می‌شود. احتمالا صفحه نمایش این کوشی ۵.۵ اینچ سایز خواهد داشت. در ماه سپتامبر شایعه‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد پردازنده snapdragon 775 در راه است و قرار است جایگزین پردازنده‌های snapdragon 765 و snapdragon 765G بشود. این پردازنده تاکنون توانسته در فضای مجازی اعتبار خوبی برای خود دست و پا کند و قرار است اولین پردازنده‌ای باشد که قیمت گوشی‌های 5G را به سوی به‌صرفه بودن سوق دهد.
در رابطه با دیگر گوشی سونی، یعنی گوشی Xperia 10 lll موارد دیگری موجود است. پردازنده این کوشی میان رده احتمالا snapdragon 690 خواهد بود یا اینکه شرکت سونی یکی از پردازنده‌های مدیاتک را برای این گوشی برگزیند. در رابطه قیمت این گوشی می‌توان حدس زد که رنج معمول گوشی‌های 5G خواهد بود. قرارگیری پردازنده snapdragon 775 در گوشی Xperia Compact 1 ll و پردازنده 690 در گوشی Xperia 10 lll می‌تواند خبر امیدوارکننده برای طرفداران باشد. در صورت عملکرد خوب و ارائه قابلیت‌های جذاب و فروش مناسب این دو گوشی، سونی بار دیگر می‌تواند به عرصه رقابت بازگردد. البته تمامی این ایده‌ها فعلا در حد شایعه است و ممکن است هیچ خبری از  سری Xperia Compact نشود. بنابراین باید برای اطلاعات بیشتر منتظر بمانیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ali

۱۳۹۹/۹/۳
خیلیم عالی