خانهاخبار
عملکرد باتری آيفون 12 پرو سنجیده شد؛ ناامید کننده برای گیمرها!

عملکرد باتری آيفون 12 پرو سنجیده شد؛ ناامید کننده برای گیمرها!

در این مطلب می‌خواهیم عملکرد باتری آيفون 12 پرو را بررسی کنیم.
۱۳۹۹/۸/۱۲

همان طور که می‌دانید، آیفون‌های 2020 اپل در تاریخ بیست و دوم مهر ماه به صورت رسمی و در رویدادی آنلاین به دنیای تکنولوژی معرفی شدند. جمعه هفته گذشته، این محصولات (آیفون 12 و آیفون 12 پرو) روانه بازار شدند و از آن زمان، اهالی دنیای فناوری و کاربران مختلف در حال تست قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها هستند. همواره یکی از مهم ترین نگرانی‌های کاربران در مورد آيفون‌ها، میزان مصرف باتری این گوشی‌های هوشمند بوده است. این موضوع برای سری جدید آيفون‌ها نیز صادق است.

image

 

مسئولان اپل در رویداد معرفی آيفون‌های 2020، اذعان داشتند که آیفون 12 پرو در مقایسه با نسل پیشین، از عملکرد بهتری برخوردار بوده و تراشه و پردازنده گرافیکی آن نیز 50 درصد نسبت به آيفون 11 پرو قوی‌تر است. بد نیست بدانید که ظرفیت باتری آيفون 12 پرو نسبت به نسل پیشین، کاهش پیدا کرده و به 2815 میلی آمپر ساعت رسیده است.

در بررسی‌های وب سایت فون آرنا روی این محصول، مشخص شد که آیفون 12 پرو توانایی دوام برای مدت دو روز را نداشته و در بهترین حالت، یک روز و نیم جوابگوی نیازهای شما خواهد بود. اما بیایید در این مطلب، این محصول را با سایر گوشی‌های هوشمند پرچمدار موجود در بازار، از جمله نسل پیشین آیفون‌ها در قسمت‌های مختلف مقایسه کنیم و ببینیم که عملکرد باتری 2815 میلی آمپر ساعتی آن در مقایسه با دیگر اسمارت فون‌ها چگونه است.

در همین ابتدا بد نیست بدانید که ظرفیت باتری آيفون 12 و آیفون 12 پرو یکسان بوده و هر دو دستگاه نیز به تراشه A14 Bionic مجهز هستند. پس جای تعجبی نیست اگر عملکرد باتری آن‌ها با یکدیگر یکسان باشد.

در ابتدای امر، عملکرد اسمارت فون‌ها در حوزه وبگردی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

image

 

در حوزه وبگردی، عملکرد آیفون‌های 2020 نسبت به نسل پیشین بهبود یافته است و مدت زمان بیشتری را دوام آوردند. هر دو محصول جدید نسبت به آيفون 11 پرو تقریبا چهار ساعت بیشتر دوام آورده و عملکرد آن‌ها حتی نسبت به آيفون 11 نیز بهتر بوده است.

اما در مقایسه با سایر اسمارت فون‌های موجود در بازار که توسط رقبا تولید شده و در حوزه پرچمداران قرار می‌گیرند، آن‌ها عملکرد خیره کننده‌ای از خود بر جای نگذاشته‌اند. البته بد نیست بدانید که ظرفیت باتری محصولات اندرویدی به مراتب از آیفون 12 و آیفون 12 پرو بالاتر بوده و همین موضوع، می‌تواند یکی از افتخارات کوپرتینویی‌ها به حساب آيد.

برای مورد دوم، به سراغ انجام این آزمایش در حوزه تماشای ویدئو از یوتیوب می‌رویم.

image

 

این قسمت، آن جایی است که موضوع جالب می‌شود. محصولات سامسونگ معمولا در این حوزه عملکرد خیره کننده‌ای از خود بر جای می‌گذارند و این موضوع در جدول بالا کاملا مشهود است. در حالی که آيفون 12 پرو نسبت به مدل سال گذشته عملکرد نسبتا بهتری داشته، اما هر دو مدل جدید در مقایسه با آیفون 11 از عملکرد پایین‌تری برخوردار هستند.

با توجه به ظرفیت باتری ذکر شده، این که دو محصول جدید اپل توانسته‌اند شش ساعت و 38 یا شش ساعت و 48 دقیقه دوام آورده‌اند، موضوعی جذاب به حساب می‌آید. بد نیست بدانید که گلکسی اس 20 سامسونگ از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی برخوردار است که در مقایسه با آیفون‌های 2020، حدودا 1200 میلی آمپر ساعت بیشتر است.

حالا به قسمت ناامید کننده، یعنی بررسی عملکرد باتری در حوزه بازی‌های سه بعدی می‌رسیم.

image

 

آیفون‌های جدید در این تست تنها سه ساعت دوام آوردند که ممکن است این موضوع برای شما عجیب و البته ناامید کننده باشد. اگر نگاهی به عملکرد آیفون‌های سال گذشته بیندازیم، این موضوع عجیب‌تر و دردناک‌تر می‌شود!

متخصصان فون آرنا برای صحت این امر، مراحل تست را مجددا با اجرای بازی‌هایی مانند Call of Duty Mobile و Minecraft انجام دادند و به این ترتیب، گرمای زیاد تولید شده و پایین آمدن سریع درصد شارژ مجددا تکرار شد. زمانی که روند اجرا و انجام بازی‌ها به پایان رسیده و کار با گوشی به حالت نرمال برمی‌گردد، مصرف زیاد باتری و تولید گرما متوقف می‌شود. به نظر می‌رسد که میان بازی‌های سه بعدی با گرافیک بالا و تراشه A14 Bionic اپل، یک نوع عدم هماهنگی وجود دارد که چنین عملکرد افتضاحی را به بار می‌آورد.

اگر از آیفون 11 پرو استفاده می‌کنید و از دسته گیمرهای پیشرفته هستید، پیشنهاد ما به شما این است که فعلا دست نگه داشته و از خرید آيفون 12 پرو دست بکشید.

image

 

به پایان روند آزمایشی عملکرد باتری آيفون 12 و آیفون 12 پرو رسیدیم. به این ترتیب زمانی که صحبت از مدیا یا بازی‌های سه بعدی به میان می‌آید، این دو محصول به هیچ عنوان از عملکرد خوبی برخوردار نیستند و مطمئنا شما را ناامید خواهند کرد. اما اگر از جمله افرادی هستید که فقط به عنوان تماس، ارسال و دریافت پیام و وبگردی از این محصولات استفاده خواهید کرد، لذا آيفون 12 و نسخه پرو آن انتخاب خوبی برای شما به حساب می‌آیند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۸/۱۲
مثل نمایشگرش که سفارش میده سامسونگ؛
در مورد باتری هم باید سفارش بده به "هوآوی"،
درعوض پادرمیانی کنه که گوشیای هوآوی هم "گوگل‌سرچ" داشته باشند.
به قول کاس‌آقا(فیلم جوانمرد): دنیا دنیای معامله‌س!