خانهاخبار
شیائومی با پشت سر گذاشتن اپل سومین فروشنده بزرگ موبایل دنیا شد

شیائومی با پشت سر گذاشتن اپل سومین فروشنده بزرگ موبایل دنیا شد

انتشار گزارش‌های تحلیلی شرکت‌های مختلف نشان می‌دهد که سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ شاهد اتفاقات کم‌نظیری بوده که جایگاه شرکت‌ها در فهرست برترین فروشندگان گوشی را دست‌خوش تغییراتی کرده است.
۱۳۹۹/۸/۱۰

سه شرکت تحقیقاتی و تحلیلی IDC، کانترپوینت و Canalys امروز با انتشار گزارش‌هایی به تشریح عملکرد بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند دنیا در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ پرداخته‌اند و می‌گویند شیائومی با پشت سر گذاشتن اپل به جایگاه سوم این رده‌بندی دست یافته است.

image

تحلیل‌گران شرکت IDC می‌گویند بازار کشورهایی مثل هند، برزیل، اندونزی و روسیه در بازه زمانی ژوئیه تا سپتامبر شاهد حجم بالایی از فروش بوده است. IDC مدعی است که میزان تقاضا برای تلفن‌های هوشمند در برخی مقاطع دچار رکود شده بود ولی رشد اصلی حاصل از تبلیغات گسترده و تخفیف‌هایی بود که به فروش بیشتر محصولات کمک کرد.

آموزش از راه دور باعث شد تقاضا برای گوشی‌های پایین‌رده در هند بیشتر شود. این موضوع عرصه رقابت در بازار گوشی‌های مقرون به‌صرفه را وارد سطح جدیدی کرد و فشار بیشتری برای شرکت‌ها به‌دنبال داشت.

image

شرکت Counterpoint Research می‌گوید ریلمی سریع‌تر از هر شرکت دیگری توانست به لطف محصولات نسل پنجمی و عملکرد قدرتمندش در بازار چین به فروش ۵۰ میلیون دستگاه برسد. این برند ظرف مدت فقط ۹ ماه به رشدی ۹۰ درصدی از نظر فروش دست یافته است.

با این‌حال دنیای موبایل در سه‌ماهه قبلی با چالش‌هایی هم روبرو بود. کشورهای توسعه‌یافته نظیر چین، اروپای غربی و آمریکای شمالی همگی با افت فروش مواجه شدند. تاخیر در معرفی آیفون جدید در ماه اکتبر یکی از دلایل این اتفاق بود چون اپل از مهم‌ترین بازیگران این بازارها به حساب می‌آید.

image

در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰، سامسونگ با افزایش ۲-۳ درصدی جایگاه خود را تقویت کرد. هوآوی به خاطر تحریم‌های آمریکا با افتی ۲۰ درصدی در بازارهای جهانی روبرو شد. درحالی که شیائومی با رشد سالانه ۴۰ درصدی توانست رده سوم را از اپل گرفته و به نام خود کند.

شرکت تحقیقاتی دیگری به‌نام Canalys هم این موضوع را تایید می‌کند و مدعی است که شیائومی با فروش ۴۷.۱ میلیون دستگاه توانسته رشدی ۴۵ درصدی داشته باشد. این شرکت بیشترین میزان رشد را در میان رقبا به ثبت رسانده و در بازار اروپا ۸۸ درصد بهتر از قبل عمل کرده است.

شرکت Canalys می‌گوید اپل در این سه‌ماهه ۴۳.۲ میلیون گوشی فروخته اما احتمالا در سه‌ماهه بعدی با عرضه سری آیفون ۱۲ می‌تواند این جایگاه را پس بگیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)