خانهاخبار
SK Hynix کسب‌وکار حافظه‌های NAND اینتل را به‌مبلغ 9 میلیارد دلار خرید

SK Hynix کسب‌وکار حافظه‌های NAND اینتل را به‌مبلغ 9 میلیارد دلار خرید

اینتل با فروش کسب و کار حافظه‌های NAND خود می‌خواهد تمرکز بیشتری روی سایر حوزه‌ها از جمله 5G داشته باشد.
۱۳۹۹/۷/۳۰

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تراشه دنیا به‌نام SK Hynix امروز اعلام کرد که با پرداخت مبلغی ۹ میلیارد دلاری کسب و کار حافظه‌های فلش اینتل را خریداری می‌کند. در آن سو، اینتل نیز اعلام کرده که از این سرمایه برای تمرکز بر هوش مصنوعی، 5G و رایانش‌های مبتنی بر لبه فناوری استفاده می‌کند.

مدیرعامل اینتل، باب سوآن، در بیانیه این شرکت گفت: «این معامله اینتل را قادر می‌سازد تا اولویت بیشتری برای فناوری‌های برگزیده قائل باشد و بتواند نقش بزرگ‌تری در موفقیت مصرف‌کنندگان و افزایش بازدهی سهام‌داران ایفا کند.»

حالا SK Hynix پس از سامسونگ به دومین تولیدکننده بزرگ حافظه‌های NAND دنیا تبدیل می‌شود. این اتفاق به اینتل اجازه می‌دهد تا تمرکز بیشتری روی توسعه زیرساخت‌های 5G داشته باشد. این شرکت پارسال هم کسب و کار تراشه‌های مودم خود را به مبلغ ۱ میلیارد دلار به اپل فروخت تا بتواند بیشتر روی نسل پنجم ارتباطات تمرکز کند.

با تایید و عقد این معامله، شرکت کره‌ای SK Hynix کسب و کار قطعات NAND و ویفرهای اینتل و کارخانه‌های تولیدی این شرکت در دالیان چین را در دست می‌گیرد. با این حال، اینتل همچنان کسب و کار Optane خود را حفظ می‌کند تا به تولید ماژول‌های حافظه SSD ادامه دهد. این دو شرکت انتظار دارند که تاییدیه مراجع قانونی تا اواخر سال ۲۰۲۱ صادر شود. بخشی نهایی این معامله که مربوط به مالکیت‌های فکری NAND اینتل است تا ماه مارس ۲۰۲۵ تکمیل می‌شود.

مدیرعامل SK Hynix، سئوک-هی لی، نیز اعلام کرد که این معامله به آن‌ها اجازه بهینه‌سازی ساختارهای کسب و کار و توسعه پرتفوی محصولات نوآورانه آن‌ها در بازار NAND را می‌دهد تا بتوانند به شرایطی مثل بازار DRAM دست یابند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)