خانهاخبار
مدیرعامل تلگرام از مخفی‌کاری اپل در زمینه سانسور اطلاعات انتقاد کرد

مدیرعامل تلگرام از مخفی‌کاری اپل در زمینه سانسور اطلاعات انتقاد کرد

پاول دوروف می‌گوید اپل از آن‌ها خواسته اطلاعات برخی از کانال‌های تلگرامی را حذف کنند، ولی اجازه نمی‌دهند کاربران بدانند که این تصمیم اپل بوده است.
۱۳۹۹/۷/۲۱

مدیرعامل تلگرام، پاول دوروف، دیروز در اظهارنظری اعلام کرد که اپل این شرکت را تحت فشار قرار داده تا محتواهایی را در این پیام‌رسان سانسور کند. دوروف می‌گوید اپل به‌طور خاص خواستار حذف ۳ کانال مربوط به خیزش‌های بلاروسی بوده و مدعی است که آن‌ها اطلاعات خصوصی کاربران را فاش می‌کنند.

او می‌گوید آن‌ها به اپل اعتراض و اعلام کرده‌اند که هدف این کانال‌ها افشای سرکوب‌گران دولتی بوده، ولی اگر تسلیم خواسته اپل نشوند تلگرام از اپ استور حذف می‌شود. با این همه، چیزی که دوروف را بیشتر آزار داده این است که اپل نمی‌خواسته کاربران تلگرام بدانند که این تصمیم کوپرتینویی‌ها بوده است. مدیرعامل تلگرام می‌نویسد:

قبلا زمانی که پستی به درخواست اپل حذف می‌شد، تلگرام به‌جای آن اعلامیه‌ای می‌نوشت که دقیقا توضیح می‌داد به چه دلیلی آن محتوا برای کاربران iOS قابل نمایش نیست. ولی مدتی پیش اپل با ما تماس گرفت و اعلام کرد که اپلیکیشن‌مان نمی‌تواند چنین اعلامیه‌ای را به کاربران نشان دهد، چون این اعلامیه‌ها «نامربوط» هستند.

اپل با مخفی‌سازی درخواست‌های خود در الفاظ مبهم سعی دارد از پذیرش مسئولیت اعمال فشار برای اجرای قوانینش جلوگیری کند. منطقی است زیرا طبق این نظرسنجی، بیش از ۹۴ درصد کاربران بلاروسی فکر می‌کنند که کانال‌های مذکور نباید سانسور شوند.

دوروف می‌گوید اپل در برخورد با آن‌ها از همان لفظ «نامربوط» و زبانی استفاده کرده است که در واکنش به اعلام کارمزد ۳۰ درصدی پرداخت‌های اپل از سوی فیسبوک آن را به زبان آورده بود. او اظهار دارد:

من شدیدا با تعریف اپل از «نامربوط» مخالفم. فکر می‌کنم دلیل سانسور برخی محتواهای خاص یا چرایی افزایش ۳۰ درصدی قیمت دقیقا نقطه مقابل نامربوط بودن است.

مدیرعامل تلگرام در انتها نتیجه می‌گیرد:

اپل این حق را دارد که طمع‌کار یا فرم‌گرا باشد (شاید هم این حق را نداشته باشد، دادگاه‌ها و مراجع قانونی در این مورد تصمیم می‌گیرند). ولی زمان آن رسیده که اپل در برابر سیاست‌های خود مسئول باشد و آن‌ها را از کاربران مخفی نکند. کاربران حق دارند واقعیت را بدانند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)