خانهاخبار
اپل در سه‌ماهه دوم 2020 به‌اندازه مجموع سامسونگ و هوآوی درآمد داشت

اپل در سه‌ماهه دوم 2020 به‌اندازه مجموع سامسونگ و هوآوی درآمد داشت

بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، علی‌رغم تاثیرات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا میانگین قیمت فروش تلفن‌های هوشمند افزایش پیدا کرده است.
۱۳۹۹/۷/۹

بازار جهانی تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل حدود ۲۳ درصد کوچک‌تر شده و درآمد آن ۱۵ درصد کاهش یافته است. ولی با وجود این اتفاق میانگین قیمت فروش همچنان نسبت به دوره مشابه پارسال ۱۰ درصد بیشتر شده است. شرکت تحقیقاتی کانترپوینت می‌گوید این شرایط به‌لطف عملکرد خوب گروه محصولات پریمیوم پدید آمده که نسبت به سایر گروه‌ها تاثیر کمتری از همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ گرفته است.

در مجموع، فروش گوشی‌های بالارده نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش یافته که البته این مقدار کمتر از میانگین افت فروش است. اکثر کشورهای دنیا در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ در قرنطینه به سر می‌بردند، همین مسئله باعث شد اتکای مردم به تلفن‌های هوشمند افزایش پیدا کند. کانترپوینت باور دارد که این اتفاق کاربران را مجاب کرد تا برای ارتقای تجربه کاربری خود موبایل جدید بخرند.

image

افزایش فروش تلفن‌های 5G هم احتمالا در خنثی‌سازی اثرات همه‌گیری کووید-۱۹ موثر بوده است. با وجود این‌که فروش کلی بازار موبایل کاهش یافته، ولی فروش گوشی‌های 5G نسبت دوره قبلی ۴۳ درصد بیشتر شده است. این رشد قابل توجه عمدتا متوجه بازار چین است که در آن‌جا فروش دستگاه‌های 5G بیشتر از مجموع سه دوره مالی بوده است.

با وجود این‌که تلفن‌های 5G حدود ۱۰ درصد از فروش جهانی بازار موبایل را تشکیل داده‌اند، ولی از مجموع کل درآمدها سهمی ۲۰ درصدی دارند. چون اکثر گوشی‌های 5G بازار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ تلفن‌های هوشمند پرچمدار بوده‌اند که قیمت بالایی داشتند. چین ۷۲ درصد از سهم درآمدهای حاصل از 5G و ۳۴ درصد از مجموع درآمدهای حاصل از بازار موبایل را شکل داده است.

image

بخش عمده رشد بازار چین به‌خاطر هوآوی بوده و همین مسئله نشان می‌دهد که آن‌ها چگونه در بازه زمانی آوریل تا ژوئن سامسونگ را پشت سر گذاشته و از نظر حجم فروش به بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل دنیا تبدیل شدند. هوآوی همچنین از مجموع درآمدهای جهانی این بازار سهمی ۲۰ درصدی دارد.

در آن سو، سامسونگ ۱۷ درصد از درآمدهای جهانی را در اختیار گرفته است. این شرکت با افت فروش ۲۹ درصدی روبرو شد زیرا اکثر بازارهای هدف آن‌ها در طول این دوره در شرایط قرنطینه قرار داشتند.

image

سومین تولیدکننده بزرگ موبایل دنیا یعنی اپل، بیشترین درآمد را در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ به دست آورد. چون آیفون محبوب‌ترین برند بازار گوشی‌های پریمیوم بود و به رشد فروش سالانه ۳ درصدی دست یافت. افزون بر این، درآمد حاصل از فروش آیفون در مقایسه با سه‌ماهه مشابه سال قبل حدود ۲ درصد بیشتر شد.

اپل ۳۴ درصد از درآمد بازار جهانی موبایل و ۵۹ درصد از سود این صنعت در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ را در اختیار دارد. این شرکت به‌طور خاص عملکرد خوبی در چین داشت و با رشد فروش ۳۲ درصدی توانست بالاترین نرخ رشد را در این کشور در میان رقبا کسب کند. این عملکرد تا حد زیادی متاثر از فروش پایدار آیفون ۱۱ و استقبال مناسب از آیفون SE جدید بود.

اپل تا چند هفته دیگر از اولین آیفون 5G خود رونمایی می‌کند و تحلیل‌گران معتقدند که این شرکت دوباره می‌تواند به موفقیتی در حد موفقیت چشمگیر آیفون ۶ دست پیدا کند. سری آیفون ۱۲ چهار عضو خواهد داشت و شرایطی مناسب را برای دستیابی به این هدف ایجاد خواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)