خانهاخبار
از رویداد ۲۵ شهریور اپل چه انتظاراتی داشته باشیم

از رویداد ۲۵ شهریور اپل چه انتظاراتی داشته باشیم

فردا اپل در مراسم سالانه‌ی خود قرار است از محصولات جدیدی رونمایی کند و کاربران بی‌صبرانه منتظر محصولات جدید اپل هستند
۱۳۹۹/۶/۲۴

در اوایل هفته‌، اپل به طور رسمی اعلام کرد رویداد سالانه‌ی خود را برای ۱۵ سپتامبر تنظیم کرده و از مردم و مطبوعات دعوت کرده تا در این روز به رویداد مجازی اهالی کوپرتینو بپیوندند. در این مراسم که عنوان Time Flies را به خود اختصاص داده، انتظار سخت‌افزراهای جدید و جزییات بیشتر در رابطه با iOS 14 می‌رود. مراسم به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، پس احتمالا یک فیلم از قبل ظبط شده در سالن تئاتر استیو جابز و اپل پارک برای دوست داران پخش خواهد شد. این مراسم فردا ساعت ۲۱.۳۰ برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند از وب سایت اپل، کانال یوتوب و اپل تی وی این رویداد را به صورت مستقیم ببینند.

آیپد ایر جدید

براساس گزارش‌های مختلفی که در ماه‌های اخیر منتشر شده به نظر می‌رسد که آیپد ایر از طراحی جدیدی برخوردار است. طبق یک بروشور فاش شده در ماه گذشته، آیپد ایر ۴ شباهت بسیاری به آیپد پرو دارد. در این تصاویر آیپد ایر دیده می‌شود که از لبه‌های تخت ، پورت یو اس بی نوع سی، نمایشگر لبه به لبه بهره می‌برد و خبری از دکمه‌ی هوم نیست. البته خبری هم از فیس آیدی نیست و تاچ آیدی در دکمه‌ی کناری آیپد ایر جدید تعبیه شده است.

image

ایده‌ی وجود تاچ آیدی در دکمه‌ی کناری ابتدا توسط مینگ چی کو؛ تحلیلگر مسائل اپل مطرح شد و گفت آیفون SE Plus 2021 از تاچ آیدی در دکمه‌ی کناری برخوردار است. اگر بپذیریم که اپل این فناوری را به محصولات خود خواهد آورد، به نظر می‌رسد اولین آن‌ها آیپد ایر جدید است. ظاهر آیپد ایر قبلی کمی قدیمی به نظر می‌رسد، اما اگر این شایعات صحت داشته باشد، پیشرفت بزرگی برای این محصول به حساب می‌آید. آیپد ایر جدید جایی میان آیپد مدل پایه با قیمت ۳۴۹ دلار و تبلت رده‌ بالای اپل یعنی آیپد پرو، جای می‌گیرد که با این اتفاق جلوه‌ای مدرن‌تر به خود خواهد گرفت.

انتظار می رود آیپد جدید با نمایشگر لبه به لبه یکی از محور‌های اصلی رویداد فردا باشد.

اپل واچ سری ۶

image

علاوه بر آیپد جدید، معرفی اپل واچ سری ۶ نیز دور از انتظار نیست. خبرها نیز حاکی از آن است که اپل واچ‌های جدید روی ویژگی‌های جدید سلامتی تمرکز خواهند کرد. کدهای موجود در iOS 14 نشان می‌دهد که اپل واچ امسال ویژگی پایش سطح اکسیژن خون را نیز دارد.

اکسیژن سطح خون بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد برای افراد سالم است. سطح اکسیژن خون زیر ۸۰ درصد ممکن است منجر به اختلال در عملکرد قلب و مغز شود. خطر ایست تنفسی یا قلبی پس از ادامه کمبود اکسیژن معمول است.  این ویژگی به طور مشابه با قابلیت اعلام ضربان قلب واچ او اس کار می‌کند. اگر اپل واچ سطح اکسیژن خون را زیر حد آستانه بیابد، با یک اعلان به کاربر هشدار می‌دهد. همچنین رسانه‌ی 9To5Mac شواهدی در iOS 14 یافته که نشان می‌دهد اپل در تلاش است ویژگی الکتروکاردیوگرام را با اپل واچ سری ۶ بهبود ببخشد. اپل واچ سری ۴ و۵ محدود به خواندن ضربان قلب بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ بار در دقیقه هستند که سری ۶ با ECG ارتقا یافته در پی برداشتن این محدودیت است.

اپل واچ سری ۶ به احتمال زیاد شبیه سری ۵ خواهد بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که هیچ تغییر عمده‌ای در طراحی این محصول شاهد نیستیم و از همان فرم فکتور آشنا پیروی می‌کند. البته رنگ‌ها و بندهای جدید همیشه امکان پذیر است. سرانجام به نظر می‌رسد که فورس تاچ به پایان راه خود رسیده و پشتیبانی از آن در سری ۶ به طور کامل قطع می‌شود. فورس تاچ به کاربران اجازه می‌داد تا برای دسترسی به محتوا یا کنترل‌های اضافی مانند صفحه‌ی ساعت یا پاک کردن همه‌ی اعلان‌ها، نمایشگر دستگاه را محکم فشار دهند. در واچ او اس ۷ اهالی کوپرتینو فورس تاچ را کنار گذاشتند و اپل واچ سری ۶ حتما سخت‌افزار مورد نظر را نخواهد داشت. این کار فضای داخلی را برای قرار دادن ویژگی‌های دیگری آزاد می‌کند اما هنوز مشخص نیست کوپرتینویی‌ها از این فضای آزاد شده چه استفاده‌ای خواهند کرد.

جایگزین اپل واچ سری ۳

با معرفی اپل واچ سری ۶ کار اپل با ساعت‌ها تمام نمی‌شود. بلومبرگ هفته‌ی گذشته گزارش داد اهالی کوپرتینو قصد دارند تا با معرفی جایگزینی برای سری ۳، ساعتی پایین رده با شروع قیمت ۱۹۹ دلار داشته باشند. جزییات اینکه دقیقا سری ۳ با چه چیزهایی ارتقا پیدا می‌کند، مشخص نیست. سری ۳ به پردازنده‌ی S3 مجهز بود، بنابراین یکی از منطقی‌ترین فرض‌ها اینست که مدل جدید از پردازنده‌ی S4 یا S5 بهره ببرد. شایعات حاکی از آن است که ظاهر آن نیز شبیه سری ۴ یا ۵ خواهد بود.

هم‌چنین به نظر می‌رسد ویژگیهای پایش سلامتی جدید در این مدل وجود نداشته باشد. با این حال بعید است اپل بخواهد قابلیت ECG جدید را در ساعت پایین رده‌ی خود بگنجاند.

تاریخ انتشار سیستم عامل‌ها

گذشته از رونمایی محصولات سخت‌افزاری، اپل احتمالا جزییات بیشتری در مورد آیپد او اس ۱۴، واچ او اس ۷ و ای او اس ۱۴ ارائه خواهد داد. در حالی که اپل در ماه ژوئن از به‌روزرسانی‌های جدید در کنفرانس توسعه دهندگان رونمایی کرد، به طور کلی دوست دارد دوباره ویژگی‌های آن‌ها را باز گو کند. اهالی کوپرتینو این هفته iOS 14 بتا ۸ را برای توسعه دهندگان و کاربران بتا عمومی منتشر کرد. این می‌تواند آخرین نسخه‌ی بتا قبل از ورژن گلد مستر باشد. تاریخ نشان می‌دهد که نسخه‌ی گلد مستر پس از رویداد سپتامبر منتشر خواهد شد. پس اپل تاریخ عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی واچ او اس ۷ و تی وی او اس ۱۴ را اعلام خواهد کرد.

image

با این وجود و با توجه به اینکه آیفون ۱۲ تا اوایل اکتبر عرضه نمی‌شود، احتمالا آیفون‌های جدید با 1.iOS 14 به دست کاربران می‌رسد. در مورد مک او اس بیگ سر نیز گفتنی است که تا نوامبر و زمان عرضه‌ی اپل سیلیکون روی مک باید منتظر ماند.

سرویس باندل Apple One

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل درحال کارروی بسته‌ای از مجموعه‌ی خدمات اشتراکی خود است. خبرها نشان می‌دهد که چندین گزینه در بسته وجود دارد، از جمله اشتراک پایه اپل تی وی و اپل موزیک و هم‌چنین بسته‌های بیشتر که اپل نیوز، اپل آرکید و فضای ابری آی‌کلاد را شامل می‌شود. همین هفته شواهدی از بسته‌ی Apple One دربرنامه‌ی اپل موزیک اندروید کشف شد. ولی باید منتظر ماند و دید که آیا اپل فردا از این بسته‌ی خدمات رونمایی می‌کند یا آن را به زمان دیگری موکول می‌کند.

ایرپاد استودیو
image

دیگر محصول شایعه شده به هدفون روگوشی اشاره دارد. گفته‌ها نشان از آن دارند که از بیتس جدا است و ویژگی‌هایی مانند تشخیص سر و گردن، تنظیمات اکولایزر سفارشی و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. هم‌چنین شواهدی از ایرپاد استودیو در کدهای iOS 14 وجود دارد. احتمال می‌رود این محصول با قیمت پایه‌ی ۳۴۹ دلار عرضه شود. بلومبرگ ادعا کرده بود که ایرپاد استودیو امسال عرضه خواهد شد و اگر اپل قصد داشته باشد در رویداد فردا فراتر از آیپد و اپل واچ برود، ایرپاد استودیو کاملا مناسب به نظر می‌رسد. هم‌چنین برخی ادعا کرده‌اند که هوم پاد ارزان‌تری نیز در راه است.

ایرتگ

یکی دیگر از محصولات جذاب که مدت‌هاست شایعات زیادی حول آن وجود دارد ایرتگ است. در ژوئن ۲۰۱۹ در کدهای iOS 13 نشانه‌هایی از وجود ایرتگ، موجود بود. از آن زمان تا کنون ویدیوهایی نیز منتسب به این محصول به بیرون درز پیدا کرده است. اخیرا هم یک گزارش از زنجیره تامین نشان می‌دهد که تولید انبوه ایرتگ آغاز شده است.

اپل تی وی جدید

گفته می‌شود اپل در حال کار روی اپل تی‌وی جدید و کنترل از راه دور سیری است. در کدهای iOS نشان از سخت‌افزار جدید اپل تی وی نیز به چشم می‌خورد و گزارشات اخیر همگی نشان می‌دهد که پردازنده‌ی سریعتر برای بهبود عملکرد در بازی‌ها را شاهد خواهیم بود. بلومبرگ گزارش کرده که کنترل جدید از برنامه‌ی Find My پشتیبانی خواهد کرد. با این کار افراد می‌توانند هنگام گم شدن کنترل درخانه، را حت آن را پیدا کنند. اینکه آیا فناوری دیگری در کنترل نهفته است یا خیر فقط باید منتظر ماند و دید.

اخبار جدید در مورد مک

سرانجام مک آماده است تا انتقال به پردازنده‌های اپل سیلیکون را آغاز کند. اپل اعلام کرده اولین مک مبتنی بر پردازنده‌های اپل سیلیکون را تا پایان سال جاری عرضه خواهد کرد، اما بعید است در رویداد فردا خبری از این موضوع باشد.

و اما خبری از آیفون ۱۲ نیست...

image

گزارشات مختلفی از منابع متعدد حاکی از آن است که فردا خبری از آیفون ۱۲ نخواهد بود. اپل چند هفته پیش اعلام کرد به دلیل همه‌گیری آیفون‌های امسال چند هفته دیرتر وارد بازار می‌شوند. بنابراین چه زمانی آیفون ۱۲ معرفی می‌شود؟ در حال حاضر نشانه‌ها از برگزاری رویدادی جداگانه با تمرکز روی آیفون ۱۲ و شاید سخت‌افزار جدید مک در ماه اکتبر دارند.

حتی اگر در رویداد فردا خبری از آیفون‌ها‌ی جدید نباشد اما باز هم محصولات جدید بسیاری معرفی می‌شوند که هیجان و خوشحالی را میان کاربران خواهد آورد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)