خانهاخبار
شاید تیک‌تاک نیازی به فروش شاخه آمریکایی خود نداشته باشد

شاید تیک‌تاک نیازی به فروش شاخه آمریکایی خود نداشته باشد

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، ظاهرا مسئولان این شرکت در حال مذاکره با دولت ایالات متحده هستند تا برای ادامه فعالیت‌های خود نیازی به فروش نداشته باشند.
۱۳۹۹/۶/۲۰

پس از حدود یک ماه کشمکش میان دولت آمریکا و بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک، حالا این احتمال مطرح شده که شاید نیازی به فروش شاخه آمریکایی تیک‌تاک نباشد. وال استریت ژورنال در گزارشی می‌گوید بایت‌دنس مشغول مذاکره با دولت ایالات متحده است تا توافقات احتمالی به‌منظور جلوگیری از فروش کامل کسب و کار آمریکایی این اپلیکیشن را ارزیابی کند.

وال استریت ژورنال معتقد است که هنوز چند گزینه پیش روی بایت‌دنس قرار دارد و گفتگو درباره جلوگیری از فروش فعالیت‌های آمریکایی تیک‌تاک از ماه‌ها قبل شروع شده است. به گفته این نشریه، حتی اگر بایت‌دنس بتواند مانع از فروش تیک‌تاک شود، همچنان باید برای ادامه فعالیت در آمریکا تغییرات ساختاری مدنظر دولت ترامپ را اعمال کند.

موضوع فروش شاخه آمریکایی تیک‌تاک در طول هفته‌های گذشته بسیار جدی شده بود و به نظر می‌رسید که به مراحل پایانی خود رسیده است. این معامله قرار بود مشکل دولت ایالات متحده با تیک‌تاک را برطرف کند و خطر مسدودسازی را از پیش روی این اپلیکیشن بردارد.

مذاکره درباره فروش تیک‌تاک به ماه ژوئیه، یعنی پیش از امضای فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر تهدیدآمیز بودن تیک‌تاک، برمی‌گردد. رئیس جمهور آمریکا در ادامه ۹۰ روز به بایت‌دنس فرصت داد تا تیک‌تاک را به یک شرکت آمریکایی بفروشد. ترامپ در فرمان اولیه خود اعلام کرده بود که آمریکایی‌ها از تاریخ ۲۰ سپتامبر نمی‌توانند هیچ تراکنشی با تیک‌تاک و بایت‌دنس داشته باشند. با این حال، در فرمان دوم ظاهرا ضرب‌الاجل معامله با تیک‌تاک تا ۱۲ نوامبر تمدید شد.

در هفته‌های اخیر اسامی بزرگی از جمله مایکروسافت، اوراکل، والمارت و سافت‌بنک به دنبال خرید بخشی از فعالیت‌هایی تیک‌تاک بوده‌اند. اصلی‌ترین خریداران این اپلیکیشن را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد: پیشنهاد مشترک مایکروسافت و والمارت که از سوی مدیرعامل بایت‌دنس حمایت شده بود، و پیشنهادی از طرف اوراکل که از سوی رئیس جمهور آمریکا و گروهی از سهام‌داران آمریکایی بایت‌دنس پشتیبانی شده بود.

با این وجود، با تصویب محدودیت‌های جدید صادراتی از سوی چین این مذاکرات در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. دولت چین احتمالا با این قوانین جدید می‌توانست مانع از صدور فناوری‌های هوش مصنوعی تیک‌تاک به شرکت‌های آمریکایی شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)