خانهاخبار
اپل با دفاعیات دادگاهی خود به اپیک گیمز حمله کرد

اپل با دفاعیات دادگاهی خود به اپیک گیمز حمله کرد

مطابق اسنادی که از اظهارات دادگاهی اپل منتشر شده، این شرکت توپ را به زمین اپیک انداخته و زیر پا گذاشتن قوانین توسط این شرکت را علت اصلی وقوع این دعوا دانسته است.
۱۳۹۹/۶/۱

ماجرای دعوای اپیک گیمز و اپل بر سر فورت‌نایت به مرحله‌ای جدیدی وارد شده است. این بار اپل با توپ پر به میدان آمده و از دادگاه خواسته که به تقاضای اضطراری رفع محدودیت‌های این شرکت پاسخ مثبت ندهد. بر اساس جدیدترین اسنادی که امروز منتشر شده، می‌توانیم نگاهی به دفاعیات اپل در برابر دادگاه داشته باشیم.

کوپرتینویی‌ها می‌گویند اپیک در چارچوب مقررات اپ استور به امکانات این فروشگاه دسترسی داشته است، اما آن‌ها حالا تصمیم گرفته‌اند که بدون پرداخت هزینه‌های لازم از این امکانات و مزایا استفاده کنند. این شرکت همچنین اصرار دارد که تمایل اپیک برای دریافت حکم اضطراری از دادگاه که موجب می‌شود اپل دیگر نتواند جلوی دسترسی سایر شرکت‌ها به ابزارهای توسعه خود را بگیرد، تلاشی است برای رفع مشکلی که خود آن‌ها مسببش بوده‌اند:

[قرار منع موقت] برای ترمیم آسیب‌های غیرقابل جبران و زخم‌هایی در نظر گرفته شده که خودشان به خودشان وارد کرده‌اند...تمام زیانی که اپیک مدعی است به خودشان، گیمرها و توسعه‌دهندگان رسیده می‌توانست برطرف شود اگر آن‌ها بدون زیر پا گذاشتن توافق‌ها اقدام قضایی انجام می‌دادند. اگر اپیک خطاهای خود را برطرف کند، این شرکت همین فردا می‌تواند شاهد برطرف شدن زیان‌هایی باشد که به‌روشی نادرست در پی رفع آن‌هاست.

اپل می‌گوید از نظر آن‌ها دور زدن روش‌های پرداخت اپ استور توسط اپیک شبیه دزدی است: «اگر توسعه‌دهندگان بتوانند از تسویه حساب دیجیتالی اجتناب کنند، مثل این است که مشتری از فروشگاه خرده‌فروشی محصول بردارد و بدون پرداخت پول آن‌جا را ترک کند: یعنی مبلغی به دست اپل نرسد.» این شرکت مدعی است که سایر فروشگاه‌های آنلاین مثل گوگل پلی استور، آمازون اپ‌استور، مایکروسافت استور و حتی ایکس باکس، پلی استیشن، نینتندو و استیم هم سیاست‌های مشابهی دارند.

image

اپل با اشاره به مسابقات ضداپلی اخیر فورت‌نایت که هدف آن ترغیب کاربران به استفاده از سایر پلتفرم‌هاست، می‌گوید اپیک نتوانسته ثابت کند که رفتار آن‌ها به این بازی آسیب می‌رساند: «فورت‌نایت با یا بدون حمایت اپل بر روی پلتفرم‌های مختلف قابل اجراست و آن‌ها این حقیقت را نادیده گرفته‌اند.»

اپل در ابتدا مدعی بود که مشکل بین این دو شرکت میان خودشان قابل حل است و آن‌ها می‌توانند برای حل این مسئله با اپیک گیمز مذاکره کنند. اما لحن این شرکت در اسناد دادگاهی به‌نحوی تغییر کرده که به نظر نمی‌رسد کوپرتینویی‌ها دیگر تمایلی به حل دوستانه این پرونده داشته باشند.

مالک اپ استور حالا از چند ایمیل به‌عنوان مدرکی برای تایید حرف‌های خود استفاده کرده است. این ایمیل‌ها نشان می‌دهد که مسیر گفتگوها میان مسئولان اپل و اپیک چگونه طی شده و چه چیزی این دعوا را به این مرحله رسانده است. به گفته اپل، تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک، بارها به این شرکت ایمیل داده و خواستار مجوزی برای استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین در فورت‌نایت شده است. این ایمیل‌ها لحنی نسبتا غیردوستانه دارند.

فرقی نمی‌کند که طرفدار کدام طرف ماجرا باشید، چون دنبال کردن دعوای این دو شرکت بزرگ جالب توجه است. هر کدام از طرفین مدعی‌اند که حق با آن‌هاست و طرف مقابل اخلاق را زیر پا گذاشته است. با این حال، در نهایت یک طرف باید کوتاه بیاید یا با مصالحه قضیه را فیصله دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)