خانهاخبار
فرمان اجرایی جدید ترامپ به تیک‌تاک 90 روز مهلت فروش می‌دهد

فرمان اجرایی جدید ترامپ به تیک‌تاک 90 روز مهلت فروش می‌دهد

بر اساس فرمان جدید رئیس جمهور ایالات متحده، بایت‌دنس مالک تیک‌تاک 90 روز فرصت دارد تا شاخه آمریکای خود را بفروشد.
۱۳۹۹/۵/۲۷

رئیس جمهور آمریکا اخیرا با امضای فرمان اجرایی جدیدی به شرکت بایت‌دنس ۹۰ روز مهلت داد تا شاخه آمریکای سرویس تیک‌تاک را بفروشد یا از این کشور خارج شود. ترامپ در فرمان خود می‌گوید شواهد قابل اعتنایی وجود دارد که نشان می‌دهد بایت‌دنس می‌تواند برای امنیت ملی ایالات متحده تهدیدآمیز باشد.

این فرمان اجرایی حدود یک هفته پس از فرمان اول ترامپ امضا می‌شود که طی آن از شرکت‌های آمریکایی خواسته شده بود تا تمامی مراودات مالی خود را ظرف ۴۵ روز با بایت‌دنس قطع کنند. به‌گزارش خبرگزاری CNBC، فرمان اجرایی امروز نسبت به فرمان قبلی برای بایت‌دنس خبر خوبی محسوب می‌شود.

در فرمان اجرایی جدید رئیس جمهور آمریکا آمده است: «شواهد موثقی وجود دارد که من را به این باور می‌رساند که بایت‌دنس...ممکن است دست به اقداماتی مخاطره‌آمیز علیه امنیت ملی ایالات متحده بزند.»

فرمان اولیه احتمالا باعث می‌شد که تیک‌تاک از اپ استور و گوگل پلی حذف شود. اما این فرمان جدید زمان بیشتری را در اختیار بایت‌دنس قرار می‌دهد تا بتوانند شاخه آمریکای سرویس خود را به شرکتی مثل مایکروسافت یا توئیتر بفروشند. ضرب‌الاجل اولیه برای عقد این قرارداد ۲۰ سپتامبر بود، اما این تاریخ حالا تا ۱۲ نوامبر تمدید شده است.

افزون بر این، ترامپ در بخشی از فرمان اجرایی جدید خود می‌گوید بایت‌دنس باید تمامی داده‌های مربوط به کاربران آمریکایی تیک‌تاک را از بین ببرد و پس از پایان این کار نتیجه را به اطلاع کمیته سرمایه‌گذاری خارجی ایالات متحده برساند. علی‌رغم این تغییر رویکرد، به نظر نمی‌رسد که تیک‌تاک از شکایت قضایی خود ترامپ دولت ترامپ دست بردارد. بایت‌دنس هفته پیش گفته بود که این فرمان سنخیتی با قوانین ایالات متحده ندارد.

همچنین، ترامپ چند روز پیش در واکنش به اخباری که مبنی بر تاثیرات گسترده تحریم وی‌چت بر شرکت‌هایی مثل اپل منتشر می‌شد اعلام کرد که این موضوع برایش مهم نیست چون به امنیت ملی اولویت بیشتری می‌دهد. در حال حاضر به نظر می‌رسد که فرمان قبلی در خصوص تحریم شرکت تنسنت هنوز در دست اجرا قرار دارد و باید تا ۴۵ روز دیگر عملیاتی شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)