خانهاخبار
مدیرعامل ریلمی درباره دوربین، نمایشگر تمام صفحه و آینده محصولات این شرکت می‌گوید

مدیرعامل ریلمی درباره دوربین، نمایشگر تمام صفحه و آینده محصولات این شرکت می‌گوید

مدیرعامل شعبه هند Realme اخیرا در مصاحبه‌ای به‌صحبت درباره استراتژی‌های بازار موبایل، آینده تلفن‌های هوشمند و گسترش فعالیت‌های ریلمی پرداخته است.
۱۳۹۹/۵/۶

وب‌سایت GSMArena به‌تازگی با مدیرعامل شعبه هند ریلمی، مادو شث (Madhav Sheth)، مصاحبه‌ای انجام داده تا درباره آینده استراتژی محصولات، بازگشت تلفن‌های هوشمند مجهز به دوربین سلفی پاپ‌آپ، روش‌های نام‌گذاری محصولات و سایر مسائل مربوط به این شرکت اطلاعات بیشتری کسب کند. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم او چه حرف‌هایی برای زدن دارد.

image

ریلمی در حال حاضر یکی از فعال‌ترین تولیدکنندگانی است که تقریبا هر یک هفته در میان موبایل جدید معرفی می‌کند. با وجود این که ارائه امکان انتخاب دقیق سخت‌افزارها و پرداخت هزینه برای آن‌ها جذاب است، اما آیا توانسته‌اید بخش پشتیبانی نرم‌افزاری خود را به‌گونه‌ای توسعه دهید که این همه دستگاه تحت پوشش قرار بگیرد؟

بله. صد البته. ریلمی محصولات خود را فقط زمانی عرضه می‌کند که تمامی جنبه‌های دستگاه آماده باشد. ما تیم کاملی داریم که در پشت صحنه سعی می‌کند از آمادگی همه بخش‌های مختلف محصول – می‌خواهد طراحی، مشخصات فنی یا نرم‌افزار باشد – اطمینان یابد. ما برندی هستیم که همین حالا هم بیشترین تعداد به‌روزرسانی را در دنیای موبایل ارائه می‌کند، و پوسته Realme UI به مقدار قابل توجهی در میان مصرف‌کنندگانمان مورد بحث قرار می‌گیرد و دهن به دهن شناخته می‌شود.

توسعه سریع برند به بازارهای جدید باعث بروز سردرگمی‌هایی در زمینه نام‌گذاری محصولات شده است. ریلمی 6s در اروپا با نام 6i شناخته می‌شود، در حالی که خود 6i در واقع Narzo 10 است. آیا قصد دارید این مشکل را در آینده برطرف کرده و سیستم نام‌گذاری خود را ساده‌تر کنید یا این سازوکار بخشی از استراتژی شماست که باید یاد بگیریم با آن کنار بیاییم؟

بازار در هر کشور وابسته به عادات مصرف‌کنندگان، شرایط رقابت و غیره فرق می‌کند. ما این‌جا در هند ویترین محصولات بسیار مشخصی داریم؛ ریلمی 3i و 5i نشان می‌دهند که 6i اولین محصول با نام‌گذاری i نیست. وظیفه من این است که مصرف‌کنندگان هندی را سردرگم نکنم، سایر بازارها هم با توجه به استراتژی خودشان به این مسئله رسیدگی می‌کنند.

با توجه به این که مردم به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا تمایلی به صرف هزینه برای پرچمداران ندارند و ترجیح می‌دهند که گوشی‌های مقرون به صرفه بخرند آیا در ادامه سال باید منتظر محصولات مقرون به صرفه بیشتری مثل C11 و 6i باشیم؟

خرید مشتریان در سال ۲۰۲۰ بیشتر به سمت تلفن‌های هوشمند اقتصادی و میان‌رده گرایش دارد و ما هم گزینه‌های بیشتری در این دسته‌بندی ارائه می‌کنیم. به همین دلیل سری Realme Narzo و Realme 6i را عرضه کردیم. در ادامه گوشی‌های بیشتری از سری C با قیمت‌های متفاوت از C11 معرفی خواهند شد.

به‌دنبال افزایش مالیات کالا و خدمات، خلائی در حوزه قیمتی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار روپیه (۱۳۳ تا ۲۰۰ دلار) وجود داشت و به همین خاطر Realme 6i را معرفی کردیم تا کاربرانی را هدف قرار دهیم که به‌دنبال گیمینگ، دوربین، نرخ نوسازی بالاتر و غیره بودند. پس از همه‌گیری کووید-۱۹، مصرف‌کنندگان تمایل به صرف هزینه‌های کمتری دارند. استراتژی محصول ریلمی به‌شکلی ویژه برای بازار هند تنظیم شده است. تمرکز ما ارائه محصولات مقرون به صرفه‌ای با قیمت‌های گوناگون خواهد بود، بدون این که از کیفیت و تجربه کاربری چشم‌پوشی کنیم.

ریلمی X دوربین سلفی پاپ‌آپ داشت؛ [ولی] طراحی آن تاکنون تکرار نشده است. آیا این طراحی را برای همیشه کنار گذاشته‌اید یا باید منتظر بازگشتش باشیم؟ و اگر کنار گذاشته شده، آیا به‌خاطر بحث قابلیت اطمینان بوده یا بهره‌وری از فضا یا دلایل دیگری در کار است؟

ما با ریلمی X از اولین میان‌رده مجهز به دوربین پاپ‌آپ رونمایی کردیم و خوشحالم به شما بگویم که این دستگاه به امتیاز بالای ۴.۵ در فروشگاه فلیپ‌کارت دست پیدا کرد و یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های ماست.

فناوری مدام در حال تغییر است و در سال ۲۰۲۰ ترند شماره یک 5G نام دارد. کل صنعت موبایل در تلاش است تا خودش را به این ترند برساند. به‌دلیل ضخامت بالای ماژول 5G، بسیار سخت می‌توان در کنار آن از ماژول دوربین پاپ‌آپ استفاده کرد، مگر این که بخشی از باتری یا نازکی دستگاه فدا شود. تصمیم مشترک صنعت موبایل این است که توسعه 5G ادامه یابد، در نتیجه نمایشگر مجهز به ناچ قطره‌ای برمی‌گردد تا فضای بیشتری را ذخیره کند. تامین‌کنندگان صفحات نمایش هم با این ترند کنار آمده و تقریبا تولید نمایشگرهای تمام صفحه را متوقف کرده‌اند. صنعت موبایل خوشحال است که مصرف‌کنندگان مطابق قبل دوباره از صفحات ناچ قطره‌ای و حفره‌ای رضایت دارند.

ریلمی یکی از اولین تولیدکنندگانی بود که از سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرد، ولی شما هنوز دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی نداشته‌اید؛ آیا دلیل خاصی دارد؟ نظر شما درباره سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی و جدیدترین سنسور ۴۸ مگاپیکسلی که پیکسل‌های بزرگ‌تری دارد و چندی قبل بر روی اوپو فایند X2 پرو و وان پلاس ۸ پرو مشاهده شد، چیست؟

برای مشاهده زیبایی دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی باید نمایشگری با اندازه بزرگ و رزولوشن بالا داشته باشید، و این مسئله نیازمند سطح بسیار بالایی از آمادگی نرم‌افزاری است که فراهم‌سازی آن نه به دست یک یا دو برند، بلکه باید توسط کل صنعت موبایل صورت بگیرد. ریلمی صرفا بهترین تجربه‌ای را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد که تمامی فناوری‌های آن به بلوغ کافی رسیده باشند.

راجع به سایر بازیگران بازار نظری ندارم.

شما اعلام کردید که حضور درخشانی در IFA امسال خواهید داشت. آیا می‌توانید راهنمایی کنید که باید منتظر چه چیزی باشیم؟

ریلمی عملکرد خیره‌کننده‌ای در بازار اروپا داشته است. ما برنامه‌های بزرگی برای رویداد IFA سپتامبر در نظر گرفته‌ایم، و هیجان‌زده‌ایم تا آن را با مخاطبانمان به اشتراک بگذاریم. منتظر بمانید!

اتفاق بزرگ بعدی از سوی ریلمی چه خواهد بود؟

امسال می‌خواهیم با محصولاتی به جز تلفن‌های هوشمند در اختیار طرفدارانمان باشیم و به همین دلیل ریلمی اکنون در تلاش است تا خودش را به عنوان برندی برای سبک زندگی در هند معرفی کند. ما با پیروی از استراتژی جدید 1+4+N سعی داریم ویترین محصولات AIoT خود را گسترش دهیم. در نظر داریم تا محصولات جدید زیادی نظیر بلندگوهای هوشمند، ساعت‌های هوشمند رده بالا، تلویزیون‌های هوشمند و هدفون‌های مدرن را همراه با شمار زیادی از محصولات تازه معرفی کنیم.

محصول AIoT یا سبک زندگی بعدی ریملی چه خواهد بود؟

ما اخیرا از استراتژی جدید 1+4+N رونمایی کردیم که شامل ۱ تلفن هوشمند مرکزی + ۴ هاب هوشمند + N محصول AIoT می‌شود. این استراتژی با هدفی هم‌راستاست که برای تبدیل شدن به محبوب‌ترین برند سبک زندگی هند در نظر داریم.

در حوزه AIoT، طرفداران باید منتظر محصولات مختلفی در بخش لوازم شخصی، خانگی و مسافرتی باشند. این مسیر در تحکیم هدف ما برای تبدیل شدن به محبوب‌ترین بند سبک زندگی هند عمل می‌کند. ما خیلی زود از محصولات جذاب دیگری در گروه بلندگوهای هوشمند، ساعت‌های هوشمند شیک‌تر، تلویزیون‌های رده بالا، هدفون‌های هوشمندتر و لوازم جانبی متنوعی مثل شارژرهای درون اتومبیل، کوله‌پشتی و گجت‌های خانه هوشمند رونمایی خواهیم کرد. محصولات AIoT هم مثل تلفن‌های هوشمند ما ویترین گسترده‌ای از دستگاه‌های اقتصادی تا گران قیمت را شامل خواهند شد.

image

یکی از انتقادات من درباره خط تولید هدست Buds Air این است که نه Air و نه Air Neo بالشتک سیلیکونی ندارند تا صدا را به‌شکل کارآمدی ایزوله کنند. آیا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که محصول بعدی از سری Buds Air بالشتک سیلیکونی یا حتی حذف نویز فعال داشته باشد؟

Buds Air Neo در گروه محصولات اقتصادی قرار دارد، بنابراین قابلیت‌هایی مثل بالشتک سیلیکونی و حذف نویز فعال در این گروه قیمتی موجود نیستند. حذف نویز فعال یکی از فناوری‌هایی است که روی آن تمرکز داریم و به‌زودی محصولاتی عرضه خواهیم کرد که از قابلیت ANC برخوردارند.

نکته دیگری مانده که بخواهید به خوانندگان و طرفداران روبه‌افزایش ریلمی بگویید؟

مفتخرم که ریلمی به رقم ۴۰ میلیون کاربر موبایل در سراسر دنیا و ۲۵ میلیون کاربر در هند دست یافته است. به‌لطف عشق و حمایت همیشگی آن‌ها، ما نه تنها توانستیم به برترین برند موبایل دنیا از نظر سرعت رشد تبدیل شویم بلکه محبوب‌ترین برند فناوری-سبک زندگی باشیم. اشتیاق مصرف‌کنندگان نه تنها به ما الهام بخشیده تا تلفن‌های هوشمندی بر لبه فناوری بسازیم بلکه به ما کمک کرده تا با هدف ارائه تکنولوژی‌های جذاب و جدید وارد حوزه محصولات AIoT شویم. ما به حرکت سریع به سوی آینده و نوآوری‌های جدید ادامه می‌دهیم، پس همراه ریلمی بمانید تا اخبار بیشتری درباره شگفتی‌های ما بشنوید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)