خانهاخبار
ویژگی جدید گوگل شما را از تماس‌های مهم مطلع می‌کند

ویژگی جدید گوگل شما را از تماس‌های مهم مطلع می‌کند

تا به حال پیش آمده کسی تماس بگیرد و بگوئید چرا تماس گرفته است؟ حالا گوگل در صدد است هویت و هدف تماس‌گیرنده را برای شما مشخص کند.
۱۳۹۹/۴/۱۱

گوگل در حال کار بر روی ویژگی‌ای تحت عنوان Verified Call است تا تشخیص تماس مهم از اسپم برای شما آسان شود. این ویژگی از کمپانی تماس‌گیرنده می­خواهد تا جزئیات هدف از تماس را اعلام کند.

کمپانی‌ها بایستی اطلاعاتی را بر روی سرورهای گوگل بارگذاری نمایند تا هنگام برقراری تماس، اپلیکیشن تلفن گوگل ضمن ارتباط با سرور گوگل اطلاعات تماس‌گیرنده را برای شما به نمایش بگذارد. این ویژگی علاوه بر این‌که به شما کمک می‌کند تا متوجه هویت تماس‌گیرنده شوید بلکه می‌توانید از دلیل تماس گرفتن آن‌ها نیز مطلع شوید.

image

 

گوگل در تلاش است تا صحت کار شرکت‌ها را تائید کند تا تماس‌های اسپم و یا کلاهبردای را فیلتر کند و شما را از برقراری تماس‌های مهم بانکی یا تجاری مطلع نماید.

همچنین گوگل اعلام کرده است که بسیاری از تماس‌های تاییدنشده می­توانند اسپم باشند چراکه تعداد زیادی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از این سیستم استفاده نکنند.

جزئیات این ویژگی جدید در صفحات پشتیبانی گوگل درج‌شده است که به‌صورت پیش‌فرض فعال خواهد شد اما مراحلی هم وجود دارد که بر عهده کاربر است – به‌عنوان‌مثال اضافه کردن شماره تلفن خودتان به اکانت گوگل مورداستفاده شما.

گوگل سال‌هاست که سرویس‌های متعددی را جهت کنترل تماس‌ها و شناسایی تماس‌گیرنده عرضه کرده است. در سطح پایه گوگل شرکت را تشخیص می‌دهد پس شما خواهید دید چه نوع تجارتی با شما تماس برقرار کرده است. در سطح پیشرفته هم کنترل تماس‌ها امکان‌پذیر است که این قابلیت را دارد قبل از اینکه شما شروع به صحبت کنید تماس پاسخ داده شود تا متوجه شوید چه کسی تماس گرفته است.

فیچر کنترل تماس‌ها از سوی گوگل به‌صورت جهانی عرضه نشده است و حتی نمی‌دانیم که آیا ویژگی تماس‌های تأییدشده هم جهانی می‌شوند یا خیر .

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)