خانهاخبار
قابلیت‌ها و تغییراتی جدیدی برای گوگل مپس عرضه می‌شود

قابلیت‌ها و تغییراتی جدیدی برای گوگل مپس عرضه می‌شود

بر اساس گزارشی تازه، گوگل مپس به‌زودی دستخوش تغییراتی خواهد شد که قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند و رابط کاربری اپلیکیشن را تغییر خواهد داد.
۱۳۹۹/۴/۲

گوگل ظاهرا به‌صورت مداوم در حال کار روی قابلیت‌های جدید برای سرویس‌های مختلف خود از جمله گوگل مپس است. به‌تازگی در گزارشی اعلام شده که ویژگی‌هایی جدیدی قرار است به نقشه گوگل اضافه شود. پس در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به این ویژگی‌ها بیندازیم.

یکی از قابلیت‌های جدیدی که احتمالا بسیاری از کاربران از عرضه آن خرسند خواهند شد، گزینه «مایل اول» نام دارد که امکان دستیابی به حمل و نقل عمومی را آسان می‌کند. خیلی از افراد برای رسیدن به وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مترو باید مسافتی را طی کنند. با این قابلیت، گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا نوع رفت و آمد مایل اول خود را انتخاب نمایند. از نظر فنی از این قابلیت برای «مایل آخر» نیز می‌توان استفاده کرد. این گزینه‌ها شامل اتومبیل شخصی، دوچرخه، موتور سیکلت یا تاکسی می‌شود.

افزون بر این، گوگل مپس می‌خواهد با همکاری یکی از شرکت‌های هم‌سفری آنلاین مثل اوبر اطلاعات بهتری درباره کرایه سفرها ارائه کند. به عبارت دیگر، گوگل می‌خواهد از سرویس‌های هم‌سفری کمک بگیرد تا اطلاعات دقیق‌تری را پیرامون کرایه تاکسی‌ها برای طی مسیر مدنظر کاربر در اختیار او قرار دهد.

image

همچنین تغییراتی در رابط کاربری گوگل مپس در نظر گرفته شده که به‌زودی در این سرویس اعمال خواهد شد. یکی از این تغییرات مربوط به نوار جستجوی بالای صفحه است که احتمالا لبه‌های آن گرد می‌شود، و در سمت راست تصویر پروفایل کاربر و در سمت چپ لوگوی گوگل مپس قرار خواهد گرفت. به‌علاوه، تغییراتی در کارت‌های مکان (Place) اعمال می‌شود تا مثلا عبارت‌های رایج در نقدهای کاربران از آن مکان را نشان دهد.

image

در حال حاضر مشخص نیست که این قابلیت‌های جدید چه زمانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، ولی به نظر می‌رسد که تغییرات مذکور مطابق میل کاربران باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)