خانهاخبار
اولین بتای اندروید 11 علی‌رغم لغو انتشار در دسترس برخی از کاربران قرار گرفت

اولین بتای اندروید 11 علی‌رغم لغو انتشار در دسترس برخی از کاربران قرار گرفت

با وجود این که گوگل گفته بود به خاطر ناآرامی‌های آمریکا بتای اندروید 11 را به تعویق می‌اندازد، اما حالا شماری از کاربران پیکسل 4 XL اعلام کرده‌اند که به بتای نخست اندروید 11 دست یافته‌اند. در این مطلب نگاهی به برخی از ویژگی‌های اندروید 11 می‌اندازیم.
۱۳۹۹/۳/۱۴

برخی از دارندگان تلفن‌های پیکسل می‌گویند زودتر از موعد به نسخه بتای اندروید ۱۱ دست پیدا کرده‌اند و حالا برخی از قابلیت‌های جدید این سیستم عامل را به اشتراک گذاشته‌اند. میشال رحمان از وب‌سایت XDA Developers، می‌گوید کاربران پیکسل ۴ ایکس ال از دریافت این آپدیت خبر داده‌اند و می‌گویند در اندروید ۱۱ قابلیت‌هایی مثل منوی دکمه پاور، سه شکل جدید برای آیکن‌ها و ویژگی پیشنهاد خودکار اپلیکیشن‌ها در داک صفحه خانگی سیستم وجود دارد.

گوگل در ابتدا می‌خواست بتای اندروید ۱۱ را ۱۴ خرداد منتشر کند ولی بعدا اعلام کرد که اکنون زمان مناسبی برای جشن گرفتن نیست. البته این شرکت به‌طور مستقیم به ناآرامی‌های آمریکا اشاره نکرده ولی واضح است که تحت تاثیر شرایط موجود این تصمیم را گرفته است. گوگل هنوز تاریخ دیگری برای عرضه این آپدیت اعلام نکرده، بنابراین معلوم نیست که بقیه چه زمانی می‌توانند به بتای اندروید ۱۱ دست پیدا کنند.

این نسخه از اندروید شامل چند قابلیتی است که پیش‌تر در نسخه‌های تحت توسعه اندروید ۱۱ دیده شده بود. آپدیت فعلی قابلیتی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا بتوانند کنترل‌های رسانه‌ای اپلیکیشن خود را از پنل نوتیفیکیشن‌ها به منوی تنظیمات سریع منتقل کنند. در این صورت، گزینه‌های پخش به سمت چپ این منو می‌رود و در صورتی که منو را به طور کامل باز کنید بر روی صفحه گسترده می‌شود.

در بتای اندروید ۱۱ لانچر پیکسل نیز به‌روز شده و به نرم‌افزار گوگل اجازه می‌دهد تا به‌طور خودکار ردیف پایین صفحه خانگی پیکسل را با پیشنهاد اپلیکیشن‌ها پر کند. این پیشنهادها قبلا در بالای کشوی اپلیکیشن‌ها قرار می‌گرفت، اما حالا می‌توانید به‌طور مستقیم آن‌ها را در صفحه خانگی دستگاه خود دریافت کنید. افزون بر این، حالا سه شکل جدید برای آیکن برنامه‌ها در دسترس قرار گرفته تا امکان شخصی‌سازی سیستم را افزایش دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اندروید ۱۱ و ویژگی‌های احتمالی آن می‌توانید به این لینک مراجعه کرده و گزارش‌های قبلی را مطالعه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)