خانهاخبار
نمونه تصاویر دوربین پیکسل 4a فاش شد

نمونه تصاویر دوربین پیکسل 4a فاش شد

افشاگری که قبلا ویدیویی از پیکسل 4a را منتشر کرده بود، این بار مقایسه‌ای از نمونه عملکرد دوربین این گوشی و ردمی نوت 7 را به اشتراک گذاشته است.
۱۳۹۹/۲/۱۳

مطابق شایعات گوگل احتمالا اواخر ماه جاری از تلفن هوشمند پیکسل 4a رونمایی خواهد کرد. در ابتدا تصور می‌شد که این گوشی در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O معرفی شود که قرار بود از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ مه مصادف با ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت در ماونتین ویو کالیفرنیا میزبان توسعه‌دهندگان و رسانه‌ها باشد. ولی به خاطر شرایط کنونی ناشی از شیوه ویروس کرونا این مراسم از حالت فیزیکی به مجازی تغییر پیدا کرد.

پارسال زمانی که شایعات مربوط به پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس ال شروع به منتشر شدن کرد، بسیاری متعجب شدند که چرا گوگل به سراغ تولید محصولات میان‌رده رفته است. اما در نهایت معلوم شد که این تصمیم موفقیت زیادی به دنبال داشت. سری پیکسل 3a با قیمت پایه ۳۹۹ دلاری از همان دوربین پیکسل 3 استفاده می‌کرد و قابلیت‌های جذابی داشت. این سری توانست نظر کاربران را جلب کرده و فروش خوبی داشته باشد.

گوگل امسال فقط یک میان‌رده معرفی می‌کند که پیکسل 4a نام دارد. این گوشی از نمایشگری ۵.۸۱ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ پر ۲۳۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ استفاده خواهد کرد. پیکسل 4a از چیپست اسنپدراگون ۷۳۰ کوآلکام بهره می‌گیرد و همراه آن ۶ گیگابایت رم LPDDR4 و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌کند.

ظرفیت باتری این گوشی ۳۰۸۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود که نسبت به باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی پیکسل ۴ بزرگ‌تر است و از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. در جلوی این گوشی یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی حفره‌ای قرار گرفته و در عقب نیز تک دوربینی با رزولوشن ۱۲.۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود. همان طور که احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید، راز موفقیت دوربین‌های موبایلی گوگل در بخش نرم‌افزار است که با الگوریتم‌های بهینه‌سازی خاص این شرکت خروجی‌های فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورد. پیکسل 4a در دو رنگ مشکی و آبی عرضه خواهد شد.

Redmi Note 7
Pixel 4a

حالا به‌تازگی همان افشاگری که پیش‌تر در ماه مارس ویدیویی از پیکسل 4a را منتشر کرده بود، مدعی شده که نمونه‌هایی از دوربین این موبایل را به دست آورده و آن را با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۷ مقایسه کرده است. در سمت چپ تصاویر پیکسل 4a را می‌بینید که در محیط‌های داخلی و خارجی شارپ‌تر هستند و رنگ‌های واقع‌گرایانه‌تری دارند.

Redmi Note 7
Pixel 4a

میان‌رده آتی گوگل امسال رقیب تازه‌نفسی به نام آیفون SE 2020 دارد. این گوشی همین چند وقت پیش با قیمت ۳۹۹ دلار به همراه پردازنده سری آیفون ۱۱ وارد بازار شد. اگرچه میان‌رده اپل هم فقط یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی دارد، ولی این شرکت می‌گوید که به لطف ترکیب پردازنده سیگنال تصویری (ISP) و قابلیت‌های هوش مصنوعی تراشه A13 بایونیک توانسته این دوربین را به بهترین دوربین ۱۲ مگاپیکسلی یگانه تبدیل کند.

گوگل اواخر سال جاری میلادی به سراغ معرفی پیکسل 5 و پیکسل 5 XL خواهد رفت. این خانواده به جای اسنپدراگون ۸۶۵ از اسنپدراگون ۷۶۵ استفاده می‌کنند تا از گروه تلفن‌های هوشمند پرچمدار خارج شود. این تصمیم در حالی گرفته شده که یک سال پیش بسیاری تصور می‌کردند که گوگل با سری پیکسل 4 می‌خواهد به رقابت مستقیم با سامسونگ و اپل برود، اما ظاهرا عدم توفیق این شرکت آن‌ها را به تغییر استراتژی سوق می‌دهد و حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم این غول دنیای موتورهای جستجو چه تفکراتی را در سر می‌پروراند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سجاد قادی

۱۳۹۹/۲/۱۳
پیکسل داینامیک رنجش هم بهتره... چیزی که الان خیلی شایعه شده میگن سامسونگ قراره اگزینوس مخصوص پیکسل ۵ و بزنه ... این برای ما که از نسخه اگزینوس استفاده میکنیم خیلی خوب میشه... اگه بشه از جی کم مثل اسنپدراگون استفاده کنیم عالی میشه