گزارش یک نظرسنجی: 85 درصد از نوجوانان آیفون دارند
شرکت Piper Sandler هر سال دو بار با برگزاری نظرسنجی در میان نوجوانان سعی میکند از علایق این گروه سنی اطلاع پیدا کند. این شرکت حالا اعلام کرده که از نظر ۵۲۰۰ نوجوانی که در این نظرسنجی شرکت کردهاند، محبوبترین تلفن هوشمند آیفون اپل بوده است. علاوه بر این، ۸۵ درصد از شرکتکنندگان پول خود (یا والدینشان) را صرف خرید آیفون کردهاند. این نتیجه بیشترین میزان مالکیت آیفون را در تاریخ نظرسنجیهای شرکت Piper Sandler نشان میدهد و از علاقه وافر نوجوانان نسبت به پرچمدار اپل حکایت دارد. دو سال پیش، ۸۲ درصد از شرکتکنندگان گفته بودند که آیفون دارند و این آمار پارسال به ۸۳ درصد رسیده بود.
۸۸ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردهاند میگویند موبایل بعدی آنها آیفون خواهد بود تا این آمار رکورد تازهای را به ثبت برساند. در آن سو، شمار نوجوانانی که به دنبال خرید گوشیهای اندرویدی بودهاند از ۱۰ درصد در نظرسنجی قبلی این شرکت که شش ماه پیش برگزار شده بود، به ۸ درصد رسیده است.

نوجوانان در این نظرسنجی اعلام کردهاند که ساعت هوشمند محبوب آنها اپل واچ بوده و ۲۵ درصدشان اپل واچ دارند. این در حالی است که آمار قبلی عدد ۲۰ درصد را نشان میداد. هارش کومار، تحلیلگر شرکت Piper Sandler، در یادداشتی پیرامون این نظرسنجی اظهار داشت که نوجوانان به ایرپاد بیسیم اپل نیز تمایل زیادی دارند.
کومار میگوید علاقه نوجوانان به لوازم جانبی شنیدنی نشان میدهد که تمایل آنها صرفا به تلفنهای هوشمند یا کامپیوترهای اپل محدود نمیشود. در واقع، اپل واچ و ایرپاد از جمله محصولاتی هستند که با سرعت بسیار بالایی در مسیر رشد قرار گرفتهاند. گزارشها نشان میدهد که رشد سالانه این دو دستگاه در طول دو فصل مالی قبلی ۵۴ و ۳۷ درصد بوده است. همچنین، ۵۲ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردهاند میگویند ایرپاد دارند و ۱۸ درصد از کسانی که ایرپاد نداشتهاند قصد دارند در ۱۲ ماه آینده آن را خریداری کنند.
در بخش دیگر این نظرسنجی به کاهش میزان مصرف نوجوانان از سرویس استریم نتفلیکس اشاره شده است. شرکتکنندگان نظرسنجی اعلام کردهاند که ۳۳ درصد از زمان خود را به تماشای محتواهای این سرویس اختصاص میدهند، در حالی که این آمار در پاییز سال گذشته ۳۵ درصد بود. مصرف یوتیوب هم در این بازه زمانی نسبت به قبل کاهش داشته است. از طرف دیگر، سرویس استریم دیزنی پلاس توانسته بالاتر از آمازون و اپل تیوی پلاس راه خود را به فهرست پنج سرویس استریم برتر باز کند.

اینستاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی نوجوانان شناسایی شده و پس از آن اسامی اسنپچت و تیکتاک دیده میشود. به نظر میرسد که این گروه سنی علاقهای به جنگهای سیاسی توئیتر ندارند و به همین خاطر این شبکه اجتماعی را در رتبه چهارم قرار دادهاند تا حداقل بالاتر از فیسبوک رده پنجمی باشد.
تحلیلگر ارشد شرکت Piper Sandler، ارین مورفی، میگوید:
نظرسنجی بهاره نوجوانان ما در شرایطی برگزار شد که دنیا با واقعیتهای کووید-۱۹ دست در گریبان است. در حقیقت، ما باور داریم که اکثر پاسخهای ارسالی از سوی نوجوانانی دریافت شده که در خانه حضور داشتهاند. ویروس کرونا نه تنها به عنوان دومین نگرانی اجتماعی/سیاسی در میان نوجوانان تلقی شده، بلکه شاهد افزایش چشمگیر نگرانیهای مربوط به وضعیت اقتصاد و [البته] افت ۱۳ درصدی خرید «خوداظهاری» نسبت به سال گذشته بودهایم.
نوجوانان امروزی بیش از هر زمان دیگری در اینترنت هستند. آنها به طور متوسط ۱۲ ساعت از زمان هر هفته را در شبکههای اجتماعی سپری میکنند، ۵۳ درصد از آنها آمازون را به عنوان برترین فروشگاه آنلاین میشناسند، نتفلیکس انتخاب اولشان برای محتواست و ۸۵ درصد آیفون دارند. در خصوص ترجیحات برندها، شاهد افزایش توجه به مد روز هستیم؛ نایکی برند اول نوجوانان است و Lululemon به رده ششم برندهای برتر رسیده است.
میانگین سنی این ۵۲۰۰ شرکتکننده ۱۶.۲ سال بوده و متوسط درآمد خانواده آنها ۶۵٫۶۰۰ دلار برآورد شده است.